امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21937
  پرینت تاریخ انتشار : 17 می 2021 - 19:30 | 33 بازدید
رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی

دولت آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند

به گزارش همدان نوین، رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط قرمز مجلس در آموزش و پرورش نظام رتبه‌بندی معلمان ، منطبق بر هیات علمی دانشگاه‌هاست گفت: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان را تدوین و در کوتاه‌ترین فاصله زمانی اجرا کند. حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در همدان از […]

دولت آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا کند

به گزارش همدان نوین، رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط قرمز مجلس در آموزش و پرورش نظام رتبه‌بندی معلمان ، منطبق بر هیات علمی دانشگاه‌هاست گفت: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان را تدوین و در کوتاه‌ترین فاصله زمانی اجرا کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در همدان از برگزاری جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه، موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان  مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد این مقوله ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.

وی با اشاره بر اینکه این نظام همسان  آنچه در دانشگاه‌ها اجرا می شود، مورد تاکید قرار گیرد، افزود: مبنای لایحه رتبه‌بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم خواهد بود که مبنای حقوق و مزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد،  اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی مهندسی نیروی انسانی را مهمترین رکن نظام رتبه‌بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه‌بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان را تدوین و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرا کند خاطرنشان کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان یکی از مهمترین اولویت‌های مجلس است که موضوع ارتقای شان و جایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین ، برنامه ششم توسعه اجرا می‌کند.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.