امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19567
  پرینت تاریخ انتشار : 22 مارس 2021 - 20:07 | 29 بازدید
مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان

سالمندان زیر پوشش بهزیستی همدان در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: واکسن ویروس کرونا به سالمندان و پرسنل سه مرکز نگهداری سالمندان زیر پوشش این سازمان در سطح استان تزریق شد. «مهدی دیناری» روز دوشنبه  اظهار داشت: در این مرحله از واکسیناسیون که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت استان و همچنین مرکز فوریت های […]

سالمندان زیر پوشش بهزیستی همدان در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: واکسن ویروس کرونا به سالمندان و پرسنل سه مرکز نگهداری سالمندان زیر پوشش این سازمان در سطح استان تزریق شد.

«مهدی دیناری» روز دوشنبه  اظهار داشت: در این مرحله از واکسیناسیون که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت استان و همچنین مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ صورت گرفت، ۲۵۰ نفر از سالمندان و کادر مرکز سالمندان علیه کووید ۱۹ واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون سالمندان سه مرکز مهرمادران در سامن، حضرت علی(ع) در ملایر و خانه خورشید در همدان و پرسنل آن در استان همزمان با کل کشور از ۲۸ اسفندماه آغاز شد و طی دو روز به پایان رسید.

دیناری با بیان اینکه پزشکان و پرستاران مستقر در این مراکز به اتفاق مراقبان، بر حال عمومی سالمندان نظارت دارند و تا ۴۸ ساعت بعد نیز وضعیت مددجویان به طور مستمر رصد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: تمام تمهیدات لازم طبق دستورالعمل در حین تزریق از جمله حضور پزشک و پرستار و بهیار مرکز، چک‌آپ کامل، وجود کامل ملزومات، داروها، استقرار آمبولانس ۱۱۵ در محل اندیشیده شده بود.

 

دیناری با اشاره به اینکه سالمندان در برابر بیماری های عفونی بسیار آسیب پذیر هستند تصریح کرد: افراد سالمند به دلیل کاهش عملکرد ارگان های مختلف بدن و وجود بیماری های مختلف، با ابتلا به کرونا در معرض عوارض شدید بیماری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مجموع سالمندان استان همدان بیش از ۱۸۰ هزار نفر هستند عنوان کرد: تاکنون برای بیش از هفت هزار سالمند معلول در استان همدان پرونده تشکیل شده است و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال «سالمند جوان»، ۷۰ تا ۸۰ سال سالمند میان سال و بالای ۸۰ سال «سالمند پیر» محسوب می شوند.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.