امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18237
  پرینت تاریخ انتشار : 20 فوریه 2021 - 9:40 | 13 بازدید
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد

راه‌اندازی آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن‌کش در نهاوند

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی آژانس مدیریت و ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند خبر داد. مهرداد سلگی ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش مطرح کرد: این لجن‌ها آلودگی زیادی دارند و حاوی فلزات سنگین، آلودگی‌های میکروبی، مواد آلی، […]

راه‌اندازی آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن‌کش در نهاوند

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی آژانس مدیریت و ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند خبر داد.

مهرداد سلگی ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش مطرح کرد: این لجن‌ها آلودگی زیادی دارند و حاوی فلزات سنگین، آلودگی‌های میکروبی، مواد آلی، باقیمانده مواد شیمیایی، نیترات، فسفات و چربی هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست نهاوند، وی ادامه داد: تخلیه این نوع لجن که به آن فاضلاب سپتاژی یا سپتاژ گفته می‌شود، سبب آلودگی محیط زیست، تخریب منابع آب و خاک و تهدید حیات موجودات زنده می‌شود در ضمن برای بهداشت عمومی و سلامت مخاطرات جدی ایجاد می‌کند.

سلگی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند تعدادی تانکر فاضلاب‌بر یا ماشین لجن‌کش در حال فعالیت هستند که هیچ نظارتی بر حمل و تخلیه فاضلاب ها توسط این تانکرها نمی شود، افزود: بر همین اساس برای مدیریت و ساماندهی ماشین‌های حمل لجن و مسئولیت‌پذیری مالکان و رانندگان آنها و حساسیت‌های محیطی با بخش خصوصی صحبت شد که پیرو آن، افرادی برای مدیریت این کار اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: درخواست افراد طی مکاتبه ای به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای دریافت مجوز ارسال شد که این اقدام در مرحله صدور پروانه مدیریت حمل پساب شهرستان خواهد بود و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

سلگی در ادامه گفت: صبح روز جمعه یکم اسفندماه به اتفاق کارشناسان اداره حفاظت زیست در دو عملیات جداگانه و تلفن مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز در منطقه تازناب و عملیات گشت و کنترل برای جلوگیری از تخلفات شکار در آن منطقه، یک قبضه سلاح شکاری دو شکارچی متخلف توقیف شد.

وی یادآور شد: یک قبضه سلاح تک لول فاقد مدارک به همراه تعدادی فشنگ چارپاره دو شکارچی متخلف که با توجه به بارش برف در ارتفاعات کوه های منطقه تازناب اقدام به رَدزنی حیات وحش برای شکار غیرمجاز کرده بودند، توسط رئیس و کارشناسان این اداره توقیف شد و نامبردگان برای ارائه مدارک و پاسخ به اداره دعوت شدند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.