امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18234
  پرینت تاریخ انتشار : 20 فوریه 2021 - 9:18 | 17 بازدید
نقش بی بدیل هیئات مذهبی در اجرای کمک های مؤمنانه از جمله توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی

خدمات‌رسانی ۲۵۵ هیئت مذهبی به مردم کرونازده کبودراهنگ

به گزارش همدان نوین، نقش بی بدیل هیئات مذهبی در اجرای کمک های مؤمنانه از جمله توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۴۰ میلیون تومان در مناسبت های مختلف گوشه ای از نقش آفرینی های آنها در ایام شیوع ویروس کرونا در شهرستان کبودراهنگ است. با توجه به باورهای مذهبی و فرهنگ ولایی مردم شهرستان […]

خدمات‌رسانی ۲۵۵ هیئت مذهبی به مردم کرونازده کبودراهنگ

به گزارش همدان نوین، نقش بی بدیل هیئات مذهبی در اجرای کمک های مؤمنانه از جمله توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۴۰ میلیون تومان در مناسبت های مختلف گوشه ای از نقش آفرینی های آنها در ایام شیوع ویروس کرونا در شهرستان کبودراهنگ است.

با توجه به باورهای مذهبی و فرهنگ ولایی مردم شهرستان کبودرهنگ بیش از  ۲۵۵ هیئت مذهبی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۱۶۰ هیئت مذهبی در ایام محرم امسال در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسید.

در نگاه اول اکثریت مردم نقش هیئات مذهبی را در ایام و مناسبت های مذهبی می شناسند در حالیکه شیوع بیماری کرونا وجه دیگری از نقش تأثیرگذار هیئت های مذهبی در اذهان عمومی را به نمایش گذاشت.

با شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ بسیاری از مراسم ها و تجمعات مذهبی به منظور کنترل این بیماری تعطیل شد و با پیگیری ها و جلسات متعدد مسئولان هیئات مذهبی شهرستان کبودراهنگ برنامه ریزی ها برای تبدیل کردن تهدیدات شیوع ویروس به فرصت ها انجام شد و هئیت های مذهبی نذورات خود در مناسبت های مختلف به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی اختصاص دادند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان کبودراهنگ در این باره با اشاره به فعالیت های اکیپ های هیئتی در گندزدایی معابر عمومی اظهار کرد: ۱۹۰ اکیپ هیئتی در نقاط مختلف شهرستان با همکاری بسیج در ایام کرونا معابر عمومی شهرستان را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

روح‌الله یدالهی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان توزیع شده است، اضافه کرد: بیش از ۵۰۰۰ عدد ماسک و اقلام بهداشتی و ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در ایام کرونا در این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل هیئات مذهبی در اجرای کمک های مؤمنانه گفت: توزیع ۱۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۴۰ میلیون تومان و ۱۵۰ کارت هدیه هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در مناسبت های مختلف گوشه ای از نقش آفرینی های هیئات مذهبی و فعالان دینی در این شهرستان است.

یدالهی درباره ساخت مسکن محرومان توسط هئیات مذهبی در مناطق کم برخوردار نیز بیان کرد: ساخت دو باب منزل مسکونی برای نیازمندان و شش باب سرویس بهداشتی و حمام از فعالیت های هیئت های شهرستان بوده است.

به نقل از روابط عمومی شورای هئیات مذهبی شهرستان کبودرهنگ، وی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع بیش از ۳۰ میلیون تومان نان صلواتی در ایام محرم و فاطمیه در ۲۰ نانوایی شهرستان از دیگر اقدامات هیئت های مذهبی در ایام کرونا بوده است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.