امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18163
  پرینت تاریخ انتشار : 17 فوریه 2021 - 17:30 | 7 بازدید
خدمات‌دهی 7 پد بالگرد

لزوم ایجاد پد بالگرد در «ولاشجرد» و «خیرآباد» تویسرکان

به گزارش همدان نوین، مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی تویسرکان با تأکید بر اینکه پد بالگرد شهر فرسفج از مردادماه امسال به مردم این منطقه خدمات‌دهی دارد، گفت: ایجاد پد در ولاشجرد و مسیر خیرآباد ضروری است. فرشاد عبدالملکی با اشاره به اینکه پد بالگرد اورژانس فرسفج مقابل پایگاه اورژانس این شهر مردادماه امسال افتتاح شد، اظهار […]

لزوم ایجاد پد بالگرد در «ولاشجرد» و «خیرآباد» تویسرکان

به گزارش همدان نوین، مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی تویسرکان با تأکید بر اینکه پد بالگرد شهر فرسفج از مردادماه امسال به مردم این منطقه خدمات‌دهی دارد، گفت: ایجاد پد در ولاشجرد و مسیر خیرآباد ضروری است.

فرشاد عبدالملکی با اشاره به اینکه پد بالگرد اورژانس فرسفج مقابل پایگاه اورژانس این شهر مردادماه امسال افتتاح شد، اظهار کرد: پد بالگرد داخل شهر فرسفج با هماهنگی اداره ورزش و جوانان به مردم این منطقه ارائه خدمات دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار متر مربع از زمین فوتبال دو هزار متری اداره ورزش و جوانان تسطیح شده و به‌منظور استفاده از بالگرد اورژانس در اختیار ما قرار گرفته است، از خیران خواست که برای تسطیح و آسفالت پد بالگردهای سطح شهرستان، اورژانس را یاری دهند.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه اورژانس هیچ درآمد اختصاصی ندارد و همه خدمات آن به مردم به‎‌طور کلی رایگان است، تأکید کرد: حفظ و نگهداری بالگرد هزینه‌ای بسیار بالا دارد، با توجه به شرایط محدود منابع مالی و اقتصادی سخت امروز، ما به‌شدت به یاری خیران نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه اگر نزدیک جاده اصلی برای ایجاد پد بالگرد اورژانس شهر فرسفج خیر یا خیرانی زمین در اختیار اورژانس قرار دهند به‌طور حتم بهتر است، خاطرنشان کرد: تاکنون دو زمین معرفی شده، اما به‌لحاظ کارشناسی ایراد داشته و مورد تأیید قرار نگرفتند.

عبدالملکی درباره تأثیرگذاری پدهای بالگرد بر نجات جان بیمار در شرایط اضطرار توضیح داد: اورژانس هوایی برای بیمارانی که دچار سکته مغزی و قلبی (به‌ویژه سکته مغزی) می‌شوند، اثرگذاری بسیار بالایی در نجات‌ جان آنان دارد.

وی زمان انتقال این بیماران را «زمان طلایی» یعنی حدود یک ساعت دانست و تأکید کرد: اگر این بیماران طی زمان مذکور به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی برسند و خدمات لازم را دریافت کنند، عوارض بر بدن آن‌ها نمی‌ماند و خسارات اجتماعی، روحی و روانی و حتی اقتصادی به فرد و سپس به جامعه تحمیل نمی‌شود و او به زندگی عادی خود برمی‌گردد.

مدیر پیش‌بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه همه خدمات اورژانس حتی انتقال بیمار با بالگرد در هر شرایط و مکان رایگان است، از وجود هفت پد بالگرد در سطح شهرستان خبر داد و افزود: پد بالگرد اضطراری اورژانس در میررضی، گردنه دولایی، میانده، فرسفج، سرکان، اشتران و بیمارستان جدیدالاحداث ۱۵۴ تختخوابی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی فعال بوده و به مردم شهرستان خدمات دارند.

وی با بیان اینکه پدهای بالگرد اورژانس به‌جز بیمارستان جدیدالاحداث سردارسلیمانی هیچ‌کدام آسفالت نیستند، تصریح کرد: پد بالگردهای اضطراری فقط برای نشستن و بلند شدن است، اما اگر آسفالت باشد، خدمات‌دهی بهتر صورت می‌گیرد؛ درصورتی که پد خاکی باشد، زمان‌هایی شاید گردوخاک دید خلبان را کور کند، بر همین اساس یاری و همکاری خیران را برای آسفالت پدها و غیره می‌طلبیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برای ایجاد پد بالگرد در ولاشجرد زمین در کنار مسیر جاده تویسرکان به کنگاور داریم، خاطرنشان کرد: برای تسطیح آن بسیار پیگیری کردیم؛ اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است، به همین منظور از دهیاری روستای ولاشجرد و اداره راه و شهرسازی ولاشجرد ‌می‌خواهیم این زمین را برای ارائه خدمات اورژانس تسطیح کنند.

وی با بیان اینکه خدمات صفر تا صد اورژانس رایگان است و همه امور آن عام‌المنفعه و با همکاری خیران انجام می‌شود، بیان کرد: اعتبار دولتی اورژانس متأسفانه ناچیز است که آن‌هم برای تأمین دارو و تجهیزات صرف می‌شود.

مدیر پیش‌بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه ایجاد پد بالگرد در مسیر خیرآباد به‌عنوان یک ضرورت نیاز است، گفت: زمین برای ایجاد پد بالگرد به اورژانس داده شده؛ اما برای تسطیح متأسفانه هنوز دستگاه‌های مربوطه هیچ اقدامی نکرده‌اند، ایجاد پد بالگرد در ولاشجرد و گردنه خیرآباد در دو مسیر اصلی شهرستان باید جدی گرفته شود.

| منبع خبر : سپهرغرب
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.