امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18157
  پرینت تاریخ انتشار : 17 فوریه 2021 - 17:00 | 7 بازدید
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند جوانان بااخلاق و سیاست‎‌ورز است

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یک جوان هیچ وقت درگیر بن بست نمی شود، گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به جوانانی آشنا با معنویت، اخلاق و مبانی دینی و سیاست‌ورز نیاز داریم و نباید فراموش نکنیم که در مطالبه گری درصدد اصلاح هستیم نه سروصدا. […]

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند جوانان بااخلاق و سیاست‎‌ورز است

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یک جوان هیچ وقت درگیر بن بست نمی شود، گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به جوانانی آشنا با معنویت، اخلاق و مبانی دینی و سیاست‌ورز نیاز داریم و نباید فراموش نکنیم که در مطالبه گری درصدد اصلاح هستیم نه سروصدا.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در مجمع جوانان همدان، درباره هدف و استمرار این مجمع با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: هر کس حق این را دارد در فعالیت های سیاسی و انتخاباتی فعالیت داشته باشد اما این جمع تشکیل شده نگاه سیاسی و انتخاباتی ندارد، در انتخابات برای شخص بنده و افراد انقلابی مشارکت حد اکثری آراء فارغ از نوع انتخاب مطرح است البته نوع انتخاب هم مهم است اما در وهله اول میزان مشارکت آراء اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ما برای مشارکت آراء تبلیغ خواهیم کرد و در زمینه جذب حداکثری آراء با خدمت به مردم باید اعتمادسازی کرد و در مسئله مشارکت سیاسی باید همفکری شود اما توجه کنید این جمع، جمع سیاسی و انتخاباتی نیست، اولویت این جمع مسائل فرهنگی و در ادامه دیگر مسائل است.

شعبانی موثقی خود و این مجمع را ابتدا موظف به این اصل، یعنی تقویت جریان فرهنگی و انقلابی استان دانست و مطرح کرد: انگیزه ما، برنامه ما و تدابیری که دوستان دارند، در راستای تقویت جریانات انقلابی و مؤمن استان بوده و یکی از اهداف این جمع نیز تقویت همین جوانان است و همین طور یکی از برآیندهایی که از این مجمع انتظار می رود، ارتباط گرفتن، تقویت و حمایت از جوانان است.

وی با بیان اینکه حمایت و هدایت جوانان، در ابتدا مشروط به ارتباط گرفتن و گفت وگو با آنهاست، اظهار کرد: این تعامل و ارتباط که نقد، گفت وگو و مطالبه دوطرفه است، می تواند ما را از مشکلات و مسائل پیش رو آگاه کند و در تدبیر برای پیگیری آن یاری رسان باشد و زمینه را برای تقویت جریان های فرهنگی و دوستان ما فراهم سازد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره گستره این مجمع، تعامل و تبیین ارتباط با اکثریت مردم را یکی از انگیره های دیگر این مجمع دانست و گفت: چرا در هر جمع که حضور داریم همان خودمان هستیم؟ ممکن است قشری از مردم در ظاهر با ما متفاوت باشد اما در تفکرات هم نظر و نزدیک با هم باشیم بنابراین یکی از مسائلی که در این مجمع باید تبیین و شکل بگیرد تعامل با این افراد است.

وی این مجمع را جمع اولیه دانست و با بیان اینکه ابتدا این مجمع شناسایی جوانانی که می توانند با مجموعه همکاری داشته باشند ولو اینکه تفکر و ظاهر آنها مقداری متفاوت باشند را آغاز کند، ادامه داد: در استان همدان ظرفیت های حاکمیتی و دولتی مرتبط با جوانان داریم؛ برای مثال خانه جوانان همدان نیاز داریم، در این جمع از خانه جوانان، سازمان ورزش و مجموعه های مرتبط با جوانان نیز حضور داشته باشند، کسانی که متولیان این مجمع خواهند شد باید نگاهشان به گستردگی این مجمع در استان نیز باشد، ما در شهرستان ها جوانان مدیر و نابغه خوش فکری داریم که باید شناسایی شوند تا با هم همفکری داشته باشیم.

شعبانی موثقی از تشکیل دبیرخانه شورای فرهنگی و عمومی دفتر نماینده ولی فقیه خبر داد و بر همکاری ارتباط با این دبیرخانه تأکید کرد و گفت: بعد از مطالعات فرهنگی و سندسازی و برنامه های فرهنگی این دبیرخانه نیاز به جبهه سازی دارد و یکی از اهداف مجمع پیشکسوتان، مجمع بانوان و مجمع جوانان ما که تشکیل شده، همین است. همه این مجمع ها مرتبط با این دبیرخانه می تواند در برنامه هایی که طراحی خواهد شد، شرکت و راهبری داشته باشند و هر طرح و ایده در عرصه ارتقاء فرهنگ حتی کادرسازی در عرصه اصلاح مدیریت استان در جایی که امکان پذیر است، به این دبیرخانه ارائه دهید، بعد از بررسی تا جایی که امکان فعالیت و عملیاتی شدن باشد، اجرا می شود.

وی نقد و مطرح کردن مشکلات استان را در عرصه های متفاوت اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی و فرهنگی را پسندیده دانست اما اصل اساسی را ارائه راهکار بیان کرد و یادآور شد: یک جوان هیچ وقت درگیر بن بست نمی شود، اگر قرار بر این باشد که همه شرایط فراهم باشد که دیگر کلمه جوان معنا پیدا نمی کند، فرق جوان با افرادی که سنی از آنها گذشته این است که جوان بن بست شکنی می کند و مشکلات را کنار می زند، باید همکاری و تعامل دوطرفه داشته باشیم و این جمع نیز فقط برای کمک بنده به شما نیست بلکه کمک متقابل شما به بنده در شناسایی و حل مشکلات است.

شعبانی موثقی در ادامه یکی از موارد تحقق عدالت واقعی در عالم را کادر صحیح مدیریتی و نیروی تربیت شده دانست و اظهار کرد: چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند؟ چون کادر ندارند، اشتباه نکنید ۳۱۳ نفر انسان خوب و مؤمن زیاد است اما امام زمان(عج) ۳۱۳ نفر مدیر و مدبر می خواهد بنابراین ما در بخشی به تقویت مدیر نیاز داریم و نسبت به این جمع امیدواریم مقدمات را برای تربیت این مدیران فراهم کند چراکه همانطور که می دانید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به جوانانی آشنا با معنویت، اخلاق و مبانی دینی سیاسی ورزی نیاز داریم و نباید فراموش نکنیم که در مطالبه گری درصدد اصلاح هستیم نه سروصدا، ما به یک بخش آموزش در مطالبه گری نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه مطالباتی درباره اشتغال، جمعیت، برگزاری کلاس های خودسازی، رسیدگی به امور مساجد، جوانگرایی در بحث کادرسازی استان، جلسات اخلاق و قرآن و اعتماد به جوانان و جوانان نسبت به مسئولان توسط اعضای مجمع مطرح شد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.