امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18135
  پرینت تاریخ انتشار : 17 فوریه 2021 - 13:30 | 9 بازدید
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان

سرعت وزش باد در استان همدان به ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

به گزارش همدان نوین، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وزش باد شدید و تندباد تا پایان امروز(چهارشنبه) برای بیشتر مناطق استان پیش بینی شده به نحوی که سرعت تندباد در برخی از ساعات به ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. «محمد حسن باقری‌شکیب» روز چهارشنبه  افزود: بیشترین سرعت وزش باد شهر همدان در ۲۴ […]

سرعت وزش باد در استان همدان به ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

به گزارش همدان نوین، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وزش باد شدید و تندباد تا پایان امروز(چهارشنبه) برای بیشتر مناطق استان پیش بینی شده به نحوی که سرعت تندباد در برخی از ساعات به ۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

«محمد حسن باقری‌شکیب» روز چهارشنبه  افزود: بیشترین سرعت وزش باد شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده در این مدت بیشترین تندباد با ۸۳ کیلومتر برساعت در شهر شیرین سو و نهاوند ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تا عصر امروز همچنان شاهد وزش باد شدید و افزایش سرعت آن در سطح استان همدان خواهیم بود، گفت: شدت و سرعت وزش باد در مناطق شمالی و جنوبی استان از جمله ملایر، نهاوند، کبودراهنگ و گل تپه بیشتر از دیگر مناطق استان است.

باقری شکیب اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده، یک سامانه بارشی عصر امروز به تدریج از منطق جنوب و غرب وارد استان همدان می شود که بیشترین فعالیت آن بارش باران است

به گفته کارشناسی هواشناسی استان همدان، سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در استان همدان فعال است که با خروج این سامانه شاهد کاهش محسوس دمای هوا(تا ۱۵ درجه) در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

باقری‌شکیب خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته رزن با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر و اسدآباد با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان همدان بودند.

وی افزود: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوای شهر نیز ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.