امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18111
  پرینت تاریخ انتشار : 16 فوریه 2021 - 17:00 | 12 بازدید
رئیس شورا:

در شهر ملایر بنایی ساخته نشده که بدون تخلف باشد

به گزارش همدان نوین، رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: یکی از مهمترین دغدغه های شورا پیشروی سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی با کمک و همراهی مردم است به طوریکه کار و تلاش بی منت در نهاد شورا با اساسی ترین نیازهای شهروندان مرتبط بوده و بهترین شیوه […]

در شهر ملایر بنایی ساخته نشده که بدون تخلف باشد

به گزارش همدان نوین، رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: یکی از مهمترین دغدغه های شورا پیشروی سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی با کمک و همراهی مردم است به طوریکه کار و تلاش بی منت در نهاد شورا با اساسی ترین نیازهای شهروندان مرتبط بوده و بهترین شیوه مردم سالاری در این نهاد تحقق یافته است.

جلیل کولیوند افزود: پیگیری و شفاف سازی کارهای شهرداری، اجرای پروژه های شهری با نگرش عدالت اجتماعی، پیگیری جدی امور شورا در راستای حفظ حقوق شهروندان، پیگیری به منظور ایجاد درآمد پایدار و تأکید بر تصویب پروژه های نیمه کاره ای که از سنوات قبل مانده که اگر در این دوره به سرانجام نرسد هزینه هایی هم که از قبل انجام شده از بین می رود، از جمله فعالیت های شورا به شمار می رود.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر خاطرنشان کرد: اینکه پروژه ای زمان زیادی را برای اجرا و بهره برداری به خود اختصاص می دهد تا در نهایت تکمیل شود، آنچنان جذابیت و کارآمدی مؤثری برای مردم ندارد، پس باید زمان اجرای پروژه ها را کوتاه کرد. در واقع این اقدام  هم از نظر کارآمدی مؤثر است و هم هزینه اجرای آن کمتر خواهد بود و هم بار مالی و اجرای پروژه به مدیریت بعدی تحمیل نشده و مدیریت جدید با برنامه ای جدید وارد کار می شود.

این مقام مسئول افزود: پس انتظار می رود مدیریت شهری پروژه هایی را تعریف کند که در طول مدت چهار سال به نتیجه برسد چراکه هم برای شهروندان تازگی دارد و هم با هزینه کمتری پروژه اجرا شده، پروژه مورد تعریف بعضی ها قرار نمی گیرد و هم دیون عمرانی برای مدیریت بعد به جا نمی گذارد.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: شهرداری ها باید از نظر بودجه، اجرای پروژه های عمرانی، مشخص شدن سهم عمرانی و سهم جاری از بودجه سال و مشخص کردن بودجه هر شهرداری- با توجه به درجه آن شهرداری که انگیزه ای برای شهردار باشد- در راستای جذب درآمد و رساندن بودجه در حد انتظار و یا سقفی که برایش تعریف شده است، پیگیری های لازم را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر بیان کرد: باید پیگیری های لازم به منظور اصلاحات بر طرح تفصیلی و جامع شهری در زمینه اخذ مجوز از اداره راه و شهرسازی به لحاظ ۲+۶ و مشاعیات جزء بناء لحاظ شود تا شاید بتوان از این ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: در سطح شهر بنایی ساخته نشده که بدون تخلف باشد، آنهایی که قادر به اخذ پروانه نیستند یا ملکشان عادی است، یا حد نصاب ندارد و یا به عبارت دیگر به علت ارزان بودن جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ که تشویق به عادی سازی می شود و آن دسته افرادی که هم پروانه ساخت می گیرند شاید به جرأت می توان گفت بعضی ها پیش از مجوز صادر شده از سوی شهرداری در کنار پروانه، تخلف بنا انجام می دهند.

کولیوند اضافه کرد: در این دوره از شورا با پیگیری فرماندار ملایر و دستور اکید استاندار همدان، پیگیر رفع مشکلات پروژه پشت ناسیونال  هستیم که شامل کانال کشی فاضلاب، جدولگذاری، آسفالت، پیاده روسازی و روشنایی معابر است.

وی یادآور شد: تصویب لایحه تعرفه عوارض پیشنهادی شهرداری و سازمان های وابسته به آن برای سال ۱۴۰۰ در قالب شش سرفصل که شامل فصل اول تعرفه عوارض محلی شهرداری با ۵۱ ماده، فصل دوم عوارض اصناف و کسب و پیشه با ۱۲ ماده، فصل سوم دفترچه آتش نشانی با سه جدول، فصل چهارم دفترچه سیما و منظر شهری با ۲۲ ماده، فصل پنجم تخفیفات با پنج برگ و فصل ششم پسماند با هفت ماده، با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر ملایر رقم خورد.

کولیوند گفت: پیگیری ضدعفونی کردن معابر، میادین، وسایل ورزشی، پارک ها، مساجد، مدارس، اتوبوس ها، تاکسی ها، توزیع محلول ضدعفونی کننده و ماسک بین نیروهای خدمات شهری و رانندگان تاکسی و مناطق حاشیه ای شهر و صدور مجوز تخفیفات عمومی با پیشنهاد شهرداری به مناسبت دهه مبارک فجر از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می رود.

اهم پروژه های در دست اقدام شورای شهر ملایر

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در رابطه با اهم پروژه های در دست اقدام اظهار کرد: امروزه بخش عمده سرمایه هر کشوری به ویژه کشورهای در حال توسعه به پروژه های عمرانی و زیربنایی اختصاص دارد بنابراین با توجه به رکود اقتصادی به وجود آمده شهرداری باید پروژه های مفید و اثرگذار در شهر را اولویت اجرا قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های شهری با نگرش عدالت اجتماعی، بیان کرد: شهرداری باید پروژه هایی را با تأکید بر توجیه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرار دهد تا پروژه های اثرگذارتر که از قابلیت اجرایی بهتری برخوردارند و در حوزه ایجاد و اشتغال و رونق اقتصادی نقش عمده ای را ایفا می کند، انتخاب، تعیین و مصوب شوند.

وی افزود: تکمیل پارک شهرک ولیعصر(ع) به نام شقایق، بازسازی پارک بانوان تاجوک، تکمیل پروژه های مینی ورلد و بام ملایر، پیاده روسازی در سطح شهر، لکه گیری و یک پارچه سازی آسفالت و جدولگذاری در سطح شهر، تکمیل پروژه خانه محله میدان استاندارد، تکمیل ساختمان تجاری ۱۵ خرداد، احداث ساختمان تجاری و دیوارکشی زمین کارخانه آسفالت قدیم، اجرای آبیاری قطره ای در بعضی از نقاط شهر از جمله بلوار آیت الله میرشاهولد، ۳۲ متری مطهری، بلوار شهید بهشتی و محصور کردن پارک ها به منظور جلوگیری از ورود موتورسوارها به پارک ها در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در پایان گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: شورای شهر در ۹ ماهه سال جاری، ۹۰ جلسه رسمی و ۱۹۰ جلسه کمیسیون های مختلف شورا را برگزار کرده، نامه های وارده به شورا ۱۱۶۵ مورد و تعداد مجوزهای صادره ۴۴۸ مورد بوده است. شورا دارای هفت کمیسیون است که هر کدام با توجه به نوع کاری که به آنها محول می شود با تشکیل جلسات و نظرخواهی از کارشناسان مربوط در کمیسیون تصمیم گیری می کنند و در نهایت موضوع مورد نظر که در کمیسیون مصوب شده، در صحن شورا مطرح و مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت مصوب می شود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.