امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17989
  پرینت تاریخ انتشار : 14 فوریه 2021 - 20:43 | 7 بازدید
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان

۶۶ درصد از سهامداران همدان کد سجام دریافت کردند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه تا کنون ۶۶ درصد از سهامداران استان کد سجام دریافت کردند گفت: انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود . سید ناصر محمودی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت فرصتی را به سهامداران داده که […]

۶۶ درصد از سهامداران همدان کد سجام دریافت کردند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه تا کنون ۶۶ درصد از سهامداران استان کد سجام دریافت کردند گفت: انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود .

سید ناصر محمودی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت فرصتی را به سهامداران داده که افرادی که قرار است سهام مردم را مدیریت کنند توسط سهامدارن انتخاب شوند اظهار کرد: سهامداران برای شرکت در انتخابات هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری باید کد سجامی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال جاری عزم جدی داشت تا آزادسازی سهام عدالت صورت گیرد تصریح کرد: در استان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سهامدار عدالت دارند که معادل ۳۶ درصد روش مستقیم و ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه تا کنون ۶۶ درصد از سهامداران استان کد سجام دریافت کردند افزود: طبق قانون باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری به نمایندگی از سهامداران مدیریت سهام را عهده گیرند و اعضای هیأت مدیره این شرکت‌ها توسط سهامداران انتخاب خواهد شد.

وی یادآور شد: انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود و سهامدارانی که روش غیرمستقیم و روش مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند می‌توانند کاندیدای شرکت‌های سرمایه‌گذاری شوند و باید در سامانه استان ثبت نام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه سهامداران متقاضی برای کاندیدا شدن در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید تا ۷ اسفند در سامانه ثبت نام کنند به طوری که روند بررسی صلاحیت‌ها تا ۱۵ اسفند طی خواهد شد متذکر شد: کارت اعتباری معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد صادر خواهد شد و در حال حاضر برای افرادی است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه صدور کارت اعتباری نیازی به مراجعه حضوری شهروندان ندارد خاطرنشان کرد: بانک‌های تجارت و ملی آمادگی صدور کارت اعتباری دارند و می‌توانند از ۳ هزار فروشگاه شهر خرید داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد: امسال بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه ساخت شهرک مسکونی در همدان صورت گرفته است به نحوی که  این شرکت ترکیه‌ای ۷۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان خواهد داشت.

وی با تأکید با بر اینکه از سال‌های گذشته تا کنون ۹ طرح با بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی با ۷۵ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته است ادامه داد: سه طرح با بیش از ۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب در حال پیگیری است.

محمودی بیان کرد: امسال مجوز سرمایه‌گذاری در زمینه فرنچ فرایز در شهرستان بهار با ۱۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری  قطری‌ها صادر شده که تا کنون۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه پیگیر جذب ۳ میلیون دلار توسط یک شرکت آلمانی در زمینه انرژی برق هستیم متذکر شد: نیروگاه ۷ مگاواتی با ۸.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است ضمن اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی و طراحی اطلس سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان انجام گرفته و یخ سرمایه‌گذاری شکسته شده به نحوی که امیدواریم با از بین رفتن تحریم‌ها شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی از ثبت بیش از ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اداری استان در سامانه سادا خبر داد و گفت:  همه اموال استان مستند شده و همدان به عنوان اولین استان در شناسایی اموال مازاد دولت معرفی شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان املاک مازاد اقتصاد و دارایی، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان املاک مازاد استانداری و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون املاک جهاد کشاورزی به فروش رفته است.

وی با تأکید بر اینکه تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران در دستور کار گرفته است ادامه داد: ۹۲ میلیارد تومان ملبغ نهایی تهاتر دستگاه‌های اجرایی استان است که ۸۴ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های دولتی در دست اقدام است.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.