امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17950
  پرینت تاریخ انتشار : 14 فوریه 2021 - 9:14 | 10 بازدید
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان

یک‌ هزار تذکر به واحدهای درمانی متخلف استان همدان داده شد

به گزارش همدان نوین، مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار تذکر(لسانی و کتبی) از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون به واحدهای درمانی فعال این استان در بخش مامایی، پزشک عمومی و متخصص، مراکز ام.ام.تی، دندان پزشکی و فیزیوتراپی برای رفع نواقص بهداشتی داده شده است. «محمد کریمی» روز یکشنبه اظهار […]

یک‌ هزار تذکر به واحدهای درمانی متخلف استان همدان داده شد

به گزارش همدان نوین، مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار تذکر(لسانی و کتبی) از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون به واحدهای درمانی فعال این استان در بخش مامایی، پزشک عمومی و متخصص، مراکز ام.ام.تی، دندان پزشکی و فیزیوتراپی برای رفع نواقص بهداشتی داده شده است.

«محمد کریمی» روز یکشنبه اظهار داشت: فعالیت واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی پس از همه گیری ویروس در راستای رصد و بررسی نحوه کار مراکز پذیرنده بیماران کرونایی در مراکز درمانی و مطب پزشکان استان برای رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی بیشتر و گسترده تر شده است.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط حدود ۱۰ تیم سه نفره نظارتی برای بررسی مراکز مختلف درمانی و بیمارستان های استان تشکیل شده که فعالیت این تیم های بازرسی متناسب با شرایط استان در خصوص شیوع ویروس کرونا و تعداد مبتلایان برای بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، تغییر می کند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سه هزار و ۱۱۱ مورد بازدید از مطب ها، بیمارستان، موسسات درمانی و مراکز متادون تراپی استان در همین ارتباط از اسفند ۹۸ تا پایان دی ماه امسال انجام و ۴۷ مرکز متخلف نیز پلمب شده است.

کریمی ادامه داد: به عنوان مثال برای دندانپزشکی یک فهرست کامل بر اساس شیوه نامه تدوینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده که بی توجهی مراکز درمانی مرتبط به اجرای این دستورالعمل ها منجر به تعطیلی و توقف فعالیت های مرکز متخلف می شود.

وی اضافه کرد: همچنین چک لیست دیگری با عنوان ۷۲ ساعته تهیه شده و تخلفات بهداشتی مرتبط در  مطب پزشکان عمومی، متخصص، مرکز متادون تراپی، رادیولوژی و آزمایشگاه از جمله بهداشت و حفاظت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت پذیرش بیمار بررسی و ۷۲ ساعت برای رفع نواقص به پزشک یا مسوول فنی آن مرکز فرصت داده می شود.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: بدیهی است عدم رفع نواقص در ۷۲ ساعت تعیین شده، منجر به تعطیلی و پلمب مرکز درمانی و بهداشتی موردنظر خواهد شد.

به گفته کریمی، ۴۷ مرکز درمانی و بهداشتی در استان همدان به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی به اخطارها از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون پلمب شده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.