امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17743
  پرینت تاریخ انتشار : 08 فوریه 2021 - 18:20 | 27 بازدید
فرماندار اسدآباد خبر داد

انجام روزانه ۱۵۰ رپید تست در مراکز تست سریع کرونا اسدآباد

به گزارش همدان نوین، فرماندار شهرستان اسدآباد از انجام روزانه ۱۵۰ رپید تست توسط مراکز تست سریع کرونا این شهرستان خبر داد. سعید کتابی دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در جلسه مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اسدآباد، با اشاره به وجود ۱۶ مرکز رپید تست در اسدآباد افزود: این مراکز از نقش مؤثری در درمان و کاهش […]

انجام روزانه ۱۵۰ رپید تست در مراکز تست سریع کرونا اسدآباد

به گزارش همدان نوین، فرماندار شهرستان اسدآباد از انجام روزانه ۱۵۰ رپید تست توسط مراکز تست سریع کرونا این شهرستان خبر داد.

سعید کتابی دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در جلسه مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اسدآباد، با اشاره به وجود ۱۶ مرکز رپید تست در اسدآباد افزود: این مراکز از نقش مؤثری در درمان و کاهش بیماران بستری و مراقبت از اطرافیان و خانواده بیمار داشته و انجام رپید تست ها یک نقطه قوت به شمار  می رود.

وی با اشاره به وضعیت آبی شهرستان در شرایط کرونا گفت: این شرایط در حالت شکننده قرار دارد و در صورت هر گونه عادی انگاری احتمال افزایش بیماران بستری در بیمارستان و تغییر وضعیت شهرستان در طرح هوشمند رنگ بندی و اعمال محدودیت های مجدد وجود خواهد داشت.

کتابی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سه شهرستان کبودراهنگ، فامنین و اسدآباد در شرایط عادی قرار دارند، تصریح کرد: در شرایط موجود در شهرستان های آبی نیز کلاس های آموزشی دانشگاه ها، حوزه ها و مدارس تعطیل است و به صورت غیرحضوری در فضای مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال نو قطعاً وضعیت بازار تجمعی خواهد شد، خاطرنشان کرد: لازم است از هم اکنون شهرداری شهر برای روزبازارها و ساماندهی دستفروشان دارای طرح و برنامه به منظور جلوگیری از تجمعات باشد.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با تأکید بر ممنوعیت ذکر محل و زمان در اطلاعیه های ترحیم خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این موارد با چاپخانه داران برخورد می شود و نسبت به پلمب چاپخانه توسط مراجع ذیربط اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با فعال تر شدن عامران سلامت و نیز هیئت اندیشه ورز جوان و گروه های جهادی و هلال احمر در سطح شهر برای ترغیب مردم به استفاده از ماسک و توزیع ماسک بین افراد بدون ماسک در سطح شهر یادآور شد: باید نظارت ستاد صیانت در مراکز تجمعی و پرخطر مانند مطب ها، پیشخوان های دولت، داروخانه ها و فروشگاه های زنجیره ای نظارت ها تشدید بیشتری یافته و تذکرات لازم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داده شود.

تذکر به تاکسی داران برای استفاده از ماسک و تأکید بر استفاده مسافران برای استفاده از ماسک، ضدعفونی روزانه تاکسی ها و معابر، نظارت رؤسای ادارات در بازرسی های غیر از ساعت اداری از مراکز پرخطر و پرتردد چون فروشگاه ها، مطب ها و پیشخوان ها، مسدود کردن راه های فرعی بهشت زهرا، تولید محتوا برای کانال های فضای مجازی در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی و ممنوعیت برگزاری مراسم های تجمعی از دیگر مواردی بود که در این جلسه کتابی نسبت به آن تأکید کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم گفت: در رابطه با واکسن روسی هنوز سهمیه ای برای هیچ کجا در کشور اعلام نشده است اما قطعاً با اعلام آن سهمیه خاص خود را شهرستان به نسبت جمعیت از واکسن روسی  خواهد داشت.

دکتر ایرج صالحی در ادامه با اشاره به انجام ۲۵۹۳ مورد رپید تست در مراکز تست سریع کرونا شهرستان از ابتدا تاکنون و مثبت بودن ۱۷۸ مورد، خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد در بحث رپید تست(تست سریع کرونا) از استان جلوتر بوده و نیز رهگیری بیماران و غربالگری در طرح شهید سلیمانی همچنان در حال انجام است.

وی بر تشکیل کمیته امور فرهنگی برای نظارت بر مراسم ها و اخذ مجوز برای برگزاری هر گونه مراسم در این شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: با تشکیل این کمیته فرهنگی برگزاری هر گونه مراسمی باید با مجوز این کمیته و با پروتکل های بهداشتی که کمیته فرهنگی بر آن دارای نظارت است، برگزار شود که این امر از نقش مؤثری در حفظ و مراقبت شرایط موجود شهرستان برخوردار خواهد بود.

صالحی با اشاره به وضعیت شکننده آبی شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه نفر کرونا مثبت در بیمارستان بستری هستند که در صورت عادی انگاری شرایط قطعاً وارد وضعیت زرد و نارنجی خواهیم شد ضمن اینکه هم اکنون پیک چهارم کرونا در کشور آغاز شده و باید کاملاً مراقب حفظ شرایط موجود شهرستان باشیم.

 

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.