امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17731
  پرینت تاریخ انتشار : 08 فوریه 2021 - 15:52 | 16 بازدید
مدیرکل بهزیستی استان همدان

فعالیت ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان/ فعالیت ۶۷ کودک کار در همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بهزیستی استان همدان از فعالیت ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان خبر داد و گفت: مددجویان می‌توانند خدمات گسترده‌ای را از این مراکز دریافت کنند. مهدی دیناری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی در سه حوزه فعالیت دارد اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی […]

فعالیت ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان/ فعالیت ۶۷ کودک کار در همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بهزیستی استان همدان از فعالیت ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان خبر داد و گفت: مددجویان می‌توانند خدمات گسترده‌ای را از این مراکز دریافت کنند.

مهدی دیناری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی در سه حوزه فعالیت دارد اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری فعالیت دارد که ۱۸۰ فعالیت و خدمت به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری مراکز مثبت زندگی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی جایگزین دفاتری می‌شود که از سالیان قبل فعالیت می‌کردند و تمام مددجوها می‌توانند خدمات را از طریق این مراکز دریافت کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۵۰ هزار مددجو در سطح استان زیر پوشش بهزیستی قرار دارد گفت: ۴۸ مرکز مثبت زندگی در شهرهای مختلف و بر اساس پراکندگی مددجوها تشکیل شده است.

وی از راه‌اندازی سامانه دیده‌بان خبر داد و گفت: مرکز اصلی این سامانه در اداره بهزیستی است که افراد هر شکایتی در هر قسمتی را می‌توانند مطرح کنند.

دیناری با تاکید بر اینکه اورژانس اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد افزود: مشکلاتی که زنان بی‌سرپرست و بدسرست، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین خودکشی‌ها دارند از سالیان قبل مدنظر است که ظرفیت خوبی برای آنها در اورژانس اجتماعی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان یادآور شد: سامانه اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ در ۹ شهرستان استان فعال است و در سه شیفت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کمک از اورژانس اجتماعی در ایام ابتدایی شیوع کرونا به یکباره افزایش یافت اما تب آن به یکباره پایین آمد گفت: در پایان ۹ ماهه امسال ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ خدمت در اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

دیناری با تاکید بر اینکه حل مسئله خودکشی فقط در حیطه کاری بهزیستی نیست گفت: در این زمینه علوم پزشکی و پزشکی قانونی هم دخیل هستند هرچند به دنبال تشکیل اطلس خودکشی برای ورود علمی‌تر به موضوع هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در زمینه خودکشی اورژانس اجتماعی کمک‌رسان خوبی خواهد بود یادآور شد: در بسیاری از موارد خودکشی را می‌توان با اقدامات علمی و عملی پیشگیری کرد هر چند در خودکشی مسائل مختلفی دخیل است.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن رتبه همدان در خودکشی مورد تایید نیست افزود: در زمینه حل معضل خودکشی بهزیستی فقط می‌تواند آگاه‌سازی کند زیرا کسی که تصمیم به خودکشی می‌کند از قبل افکار مرگ را در خود تقویت کرده است که باید این افکار را شستشو داده و امید به زندگی به فرد برگردد.

وی در خصوص کودکان کار تصریح کرد: ۶۷ کودک کار در سطح استان وجود دارد که غالبا پسر بوده و بیشتر آنها نیز در شهر همدان هستند، همچنین اکثریت آنها دارای خانواده بوده و شب به خانه خود می‌روند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در خیلی از مراکز ما نگهداری مددجوها به صورت استاندارد انجام می‌شود گفت: هر اتفاقی که برای مددجو می‌افتد اکیپ‌های ما مراجعه کرده و اتفاقات را رصد می‌کنند.

وی در خصوص ابتلای افراد زیرپوشش بهزیستی به کرونا خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یکسال از شیوع کرونا می‌گذرد، خوشبختانه نسبت به خیلی از کشورهای دنیا میزان درگیری افراد زیرپوشش ما کمتر از سایر مردم بود و حتی فوتی‌ها هم کمتر بود زیرا دستورالعمل‌ها را دقیق رعایت کردند.

دیناری یکی از مشکلات اساسی بهزیستی را افزایش افراد مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی دانست و یادآور شد: آمار افرادی که هویت دقیقی ندارند، روز به روز در حال افزایش است و اکنون بیش از ۴۰۰ نفر هویت مشخصی ندارند.

وی با بیان اینکه یک سوم افراد در مراکز شبانه‌روزی ما مجهول‌الهویه هستند خاطرنشان کرد: همچنین افرادی با جرائم کیفری در مراکز ما پذیرش می‌شوند که جای آنها در زندان است اما در مراکز ما هستند.

دیناری با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال برون سپاری خدمات است افزود: در همین راستا سازمان سعی دارد که بیشتر نقش ناظر و نظارت‌کننده را داشته باشد زیرا ۹۰ درصد خدمات ما برون‌سپاری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد مددجویان بهزیستی خودکفا می‌شوند در خصوص سهمیه سه درصدی استخدام معلولان نیز گفت: تمام مشاغل استخدامی، مشاغلی نیست که معلولان به خاطر شرایط فیزیکی و تحصیلی بتوانند بکارگیری شوند.

وی اضافه کرد: سهمیه سه درصد زمانی محقق می‌شود که ظرفیت باشد و فرد معلول هم در رشته‌های مورد تقاضا تخصص داشته باشد.

دیناری در ادامه در خصوص فعالیت مهدهای کودک نیز گفت: ظرفیت پذیرش در مهدهای کودک پایین است و گزارشی از شیوع کرونا در مهدهای کودک نداشتیم هر چند ممکن است از سال آینده مهدها از بهزیستی جدا شده و به آموزش و پرورش بپیوندند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ کودک بی‌سرپرست توسط خانواده‌های دیگری سرپرستی می‌شوند گفت: ۹۰ درصد مخارج، معیشت و هزینه آموزشی گروه‌های مددجویی ما به ویژه کودکان بی‌سرپرست از طریق مشارکت مردمی و کمک‌های خیران تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی جویای کار هستند گفت: بهزیستی استان یک‌هزار و ۹۰۸ نفر را برای اشتغال متعهد شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۸۵۰ نفر مشعول به کار شده‌اند و ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به آنها اعطا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی فردا در سطح کشور افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: ۴۳ مورد از مساکن مددجویی متعلق به مددجویان بهزیستی استان همدان است.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.