امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 16347
  پرینت تاریخ انتشار : 13 ژانویه 2021 - 8:30 | 17 بازدید
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان:

زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنید، صورت‌حساب رایگان دریافت کنید

به گزارش همدان نوین،افزایش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به سال قبل مشمول جریمه خواهد شد/ ۱۵۰ هزار مشترک صورت‌حساب گاز رایگان دریافت کرده‌اند. رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان گفت: اگر مصرف گاز هر خانه‌‌ای زیر ۲۰۰ متر مکعب باشد، صورت‌حساب گازش رایگان خواهد بود. روز گذشته احمد ربیعیان و کارشناسان روابط عمومی این […]

زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنید، صورت‌حساب رایگان دریافت کنید

به گزارش همدان نوین،افزایش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به سال قبل مشمول جریمه خواهد شد/ ۱۵۰ هزار مشترک صورت‌حساب گاز رایگان دریافت کرده‌اند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان گفت: اگر مصرف گاز هر خانه‌‌ای زیر ۲۰۰ متر مکعب باشد، صورت‌حساب گازش رایگان خواهد بود.

روز گذشته احمد ربیعیان و کارشناسان روابط عمومی این شرکت با حضور در دفتر روزنامه سپهرغرب به تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته این دستگاه پرداخته و یک خبر خوش نیز برای مشترکان کم‌مصرف داشتند.

ربیعیان در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از فعالیت روزنامه سپهرغرب به‌عنوان یک روزنامه فرامنطقه‌ای، بیان کرد: مردمی بودن این رسانه از امتیازات ویژه آن است، ضمن اینکه کار کردن در فضای فرهنگی چندان کار آسانی نیست و دشواری‌های خود را دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت گاز یک شرکت خدمات‌رسان بوده و تمام تلاش ما و همکارانمان این است که خدمات آسان و بی‌خطر ارائه دهیم تا مردم آسایش داشته باشند، به همین دلیل است که ما به‌واسطه این خدمت در خانه‌ همه مردم حضور داریم.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان با تأکید بر اهمیت ارتقای سلامت مردم و جامعه توسط کارکنان شرکت گاز، تصریح کرد: امسال اُفت فشار گاز و برودت هوا از مشکلات موجود بود که بحمدالله با تیزبینی مسئولان و فعالیت‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران رصد ایستگاه‌‌ها و بررسی سوانح از طریق امداد ۱۹۴ شرکت گاز صورت گرفته و‌ همچنان نیز درحال انجام است.

عدد و رقم‌های افتخار‌آمیز شرکت گاز در خدمت‌رسانی

ربیعیان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در سال ۸۸ کل ۳۱ استان کشور عزیزمان از نعمت گاز برخوردار شده و در سال ۹۷ نیز ۹۹٫۸ درصد روستاها گازرسانی شد؛ دو در صد باقی‌مانده روستاهای زیر ۲۰ خانوار بودند که گازرسانی به آن‌ها مقرون به‌صرفه نیست؛ اما با این وصف روستاهایی که در مسیر خط بودند (ولو با پنج خانوار)، گازرسانی شدند و ۴۰ روستای باقی‌مانده یا محل سکونت نبوده و یا به‌صورت فصلی و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان تعداد خانواده‌های بهره‌مند از گاز را ۶۵۴ هزار و ۳۷۹ مشترک خواند و افزود: از این تعداد ۲۱۴ هزار و ۴۱۹ واحد متعلق به روستا بوده و یک‌هزار کیلومتر نیز خطوط انتقال منطقه‌ای است که گاز را از ایستگاه تحویل گرفته و به ما تحویل می‌دهند.

ربیعیان ادامه داد: داشتن یک‌هزار و ۹۶۷ کیلومتر خطوط، ۹ هزار و ۵۲۱ کیلومتر شرکت توزیع، ۳۲۴ هزار و ۹۴۵ علمک نصب‎شده در استان، سهم شهری ۵۴ درصدی و روستایی ۴۶ درصدی از گاز در استان همدان با توجه شرایط تحت فشار کشور در طول این سال‌ها، رقم افتخار‌آمیزی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: ۴۸ جایگاه سی‌ان‌جی فعال، ۴۸ ایستگاه TBS-CGS و ۱۵ شهرک صنعتی استان نیز وجود دارد که بحمدلله با همه مشکلات مدیریت شد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان نیروگاه‌ها را مصرف‌کننده اصلی گاز برشمرد و اذعان کرد: اساس انعقاد قرارداد با نیروگاه‌ها هشت‌ماهه بوده و بر این اساس در چهار ماه سرد پایانی سال به آن‌ها گاز نمی‌دهیم، چون سوخت نیروگاه‌ها ارتباطی به گاز استان‌ها ندارد؛ ضمن آنکه این کار برای جلوگیری از قطع گاز خانه‌ها صورت می‌گیرد.

ربیعیان با اشاره به جلسات متعدد مدیریت سوخت استان و رصد مصارف صورت‌گرفته، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در مدیریت و کنترل مصرف دارد، بر این اساس با اقدامات صورت‌گرفته در فضاهای شهری و رسانه‌ها مصرف بهینه به نفع خود مردم بوده و این مسئله نقش مهمی ایفا کرد.

امسال تلفات گاز‌گرفتگی نداشتیم

وی در همین راستا اعلام کرد: با همکاری خوب مردم و فرهنگ بالای آن‌ها خوشبختانه امسال تلفات گازگرفتگی در همدان نداشتیم که این امر نیز نشأت‌گرفته از فرهنگ‌سازی خوب صورت‌گرفته در این بخش است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان یادآوری کرد: دو شعار رعایت موارد ایمنی و مصرف بهینه سوخت سرلوحه شعارهای ما به‌ویژه در ماه‌های سرد سال است که عمل به هر دو شعار و بازخورد آن‌ها به خود مردم برمی‌گردد.

یک عادت غلط و افزایش مصرف!

ربیعیان در ادامه با اشاره به شیوع کروناویروس و نحوه مصرف گاز، متذکر شد: عادت غلطی بین برخی از مشترکین وجود دارد که شیر گاز و پنجره را هم‌زمان باز می‌گذارند که همین امر منجر به بالا رفتن مصرف گاز امسال نسبت به سال‌های گذشته شده و این افزایش عدد ۱۱ تا ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مشوق ویژه وزارت نفت

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دستورالعمل وزارت نفت، تأکید کرد: براساس این دستورالعمل و مشوق‌هایی که در آن آمده، اگر مصرف گاز هر خانه‌‌ای زیر ۲۰۰ متر مکعب باشد، صورت‌حساب گازش رایگان است؛ ضمن اینکه اگر مصرف گاز مشترکین ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد، شامل تخفیف ۱۵ درصدی می‌شود و اگر ۱۰ درصد مصرف اضافه داشته باشد، در محاسبات هزینه گاز مصرفی ۱۵ درصد جریمه خواهند شد.

۱۵۰ هزار مشترک گاز رایگان دریافت کرده‌اند

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان افزود: برآوردهای تقریبی صورت‌گرفته نشان می‌دهد تاکنون گاز ۱۵۰ هزار مشترک شامل قبض رایگان شده و اگر این مصرف بهینه ادامه داشته باشد، عدد مذکور بالاتر خواهد رفت.

ربیعیان با اشاره به ضرورت نقش مردم در مصرف بهینه گاز، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که شعله گاز در هیچ خانه‌ای خاموش نشود و همه از این نعمت الهی بهره‌مند باشند.

امسال قطعی گاز نخواهیم داشت

وی با تأکید بر اینکه با تلاش‌های صورت‌گرفته و به شرط ادامه همکاری‌های مردم در روزهای آینده قطعی گاز نخواهیم داشت، ابراز کرد: هرچند هوا در روزهای آتی سرد خواهد شد، اما اگر مردم عزیز مصرف خود را مدیریت کنند، زمستان را با آرامش سپری کرده و از این بحران‌ به سلامت عبور می‌کنیم.

ماجرای اقلیم سرد

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان همدان در پایان سخنان خود با اشاره به مشکل سراسری «اقلیم یک» و اعتراض برخی مشترکین نسبت به افزایش بهای گاز مصرفی، عنوان کرد: اقلیم یک شامل دو ماه از بهمن تا پایان اسفندماه است که با تلاش برخی مسئولان همدان نیز به‌عنوان اقلیم یک محسوب شد؛ در این بازه زمانی محاسبات گاز متفاوت است و اگر هوا زودتر سرد بشود، مشترکین نمی‌توانند از گاز بیشتری استفاده کنند.

ربیعیان اضافه کرد: این موضوع یک قانون است و ما نمی‌توانیم از قانون تخطی کنیم، اما امیدواریم تلاش‌ها به سمتی پیش برود که استان همدان از آبان‌ماه وارد اقلیم سرد شود.

| منبع خبر : سپهرغرب
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.