امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 15691
  پرینت تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2021 - 22:35 | 32 بازدید
مدیركل امور بانوان: زنان برای ورزش از ظرفیت مدارس استفاده کنند

کمبود باشگاه‌های زنانه در‌شهرک‌ها

به گزارش همدان نوین،  با اینکه بخش زیادی از جمعیت شهر همدان در شهرک‌ها زندگی می‌کنند اما اغلب ساکنان آن با کمبود باشگاه مواجه هستند. در بسیاری مواقع مردان برای طی کردن مسیر طولانی‌تر مشکلی ندارند اما اغلب زنان به‌خاطر محدودیت داشتن در تردد به خاطر فرزندان یا گاهی نداشتن خودروی شخصی ترجیح می‌دهند از […]

کمبود باشگاه‌های زنانه در‌شهرک‌ها

به گزارش همدان نوین،  با اینکه بخش زیادی از جمعیت شهر همدان در شهرک‌ها زندگی می‌کنند اما اغلب ساکنان آن با کمبود باشگاه مواجه هستند. در بسیاری مواقع مردان برای طی کردن مسیر طولانی‌تر مشکلی ندارند اما اغلب زنان به‌خاطر محدودیت داشتن در تردد به خاطر فرزندان یا گاهی نداشتن خودروی شخصی ترجیح می‌دهند از کلاس‌های آموزشی که در نزدیکی محل سکونت قرار دارد، استفاده کنند در غیر این‌صورت بسیاری از آنها از استفاده از کلاس‌ها منصرف می‌شوند.
به‌تازگی مدیرکل امور بانوان به یکی از مصوبات کارگروه اجتماعی سلامت زنان در استان اشاره کرده که قرار است فضای ادارات، حسینیه‌ها و حیاط مدارس به استفاده ورزشی زنان اختصاص بیاید. این مصوبه احتمالا برای ترغیب زنان شهرک‌نشین برای ورزش کردن است. براساس آمار سرشماری سال ۹۵، ۸۸۰ هزار و ۳۱۸ نفر از جمعیت استان را مردان و ۸۵۷ هزار و ۹۱۶ نفر را زنان تشکیل داده است. حدود ۵/۴۹ درصد از جمعیت استان همدان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۴۱ درصد از جمعیت استان زنان کارمند و پشت‌میزنشین هستند.
طبق گزارش‌های میدانی خبرنگار همدان‌پیام، بسیاری از شهرک‌ها با کمبود سالن ورزشی مواجه هستند که دست زنان را برای ورزش کردن در باشگاه‌ها بسته است. این کمبود البته در شهرک مدرس کمتر نمایان است زیرا بسیاری از ساکنان آن به‌دلیل نزدیکی به مرکز شهر از باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند اما سایر شهرک‌ها به‌دلیل دوری مسیر و مشکلات احتمالی حمل‌ونقل به باشگاه‌های داخل شهر مراجعه می‌کنند، بنابراین ورزش کردن در باشگاه را از اولویت‌های خود خارج می‌کنند.
هرچند این مصوبه می‌تواند انگیزه‌ای برای زنان باشد تا برای ورزش‌های گروهی به این مراکز مراجعه کنند اما احتمال دارد که فضای باشگاهی مطلوبی که موجب انگیزه در زنان شود، در این مراکز ایجاد نکنند؛ اما اگر با فضاسازی‌های مناسب انجام شود می‌تواند محیطی مناسب برای زنان ورزش‌دوست باشد. اکنون هم شرایط ویژه‌ای برای جامعه به‌وجود آمده که از آن به‌عنوان «فقر حرکتی» به‌ویژه در دوران شیوع کرونا یاد می‌شود.
برهمین اساس مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان به اجرای این مصوبه تأکید کرده و گفته است:در برخی از نقاط شهر مانند شهرک فرهنگیان متقاضی دوبرابر فضاهای ورزشی است و در برخی از شهرستان‌ها استقبال بانوان برای ورزش کردن صفر است. استفاده از مدارس، حسینیه‌ها و ادارات به‌عنوان ظرفیت جدید برای ورزش بانوان درنظر گرفته شده است. اگر در هر محله تنها ۲۵ نفر از بانوان درخواست استفاده از حیاط مدارس برای ورزش کردن را داشته باشند همه امکانات ورزشی را برایشان فراهم می‌کنیم.
به گفته علی محمدی، با شکل‌گیری دفتر ورزش روستایی، خانه‌های ورزش روستایی به وسایل ورزشی مجهز می‌شوند و با شکل‌گیری هیأت‌های ورزشی در شهرستان‌ها، ظرفیت‌های دختران جوان برای استعدادیابی ورزش‌های قهرمانی شناسایی خواهد شد.
طبق اظهارات وی، باتوجه به اینکه ظرفیت هر محله را افراد ساکن در همان محله می‌شناسند، دختران فعال جوان با کمک بزرگان و همیار محلات و سازمان مردم‌نهاد خواسته‌های خود در حوزه ورزش را مطرح کنند. تمامی ادارات هم آمادگی هرگونه همکاری لازم را برای گسترش ورزش بانوان دارند.

| منبع خبر : همدان پیام
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.