امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14850
  پرینت تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2020 - 15:30 | 3 بازدید
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

آمار فوتی‌های کرونا در استان همدان از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش همدان نوین، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه کرونا تاکنون جان یک هزار و ۳۷۲ نفر را در استان گرفته است، گفت: آمار فوت بیماران مبتلا به کرونا در این استان پایین‌تر از میانگین کشوری است.  «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان […]

آمار فوتی‌های کرونا در استان همدان از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش همدان نوین، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه کرونا تاکنون جان یک هزار و ۳۷۲ نفر را در استان گرفته است، گفت: آمار فوت بیماران مبتلا به کرونا در این استان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در یک هفته گذشته میانگین فوتی های کرونا در استان به کمتر از چهار نفر در روز رسیده است، افزود: ۲۶ هزار و ۱۳۶ نفر از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون در این استان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۲۵ بیمار بستری و شناسایی ۱۶ هزار و ۵۱۱ مورد نیز مربوط به مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر موارد بستری مشکوک از ۱۶۰ نفر در روز به کمتر از ۵۰ نفر و موارد مثبت بستری نیز به کمتر از  ۱۰ بیمار در روز کاهش یافته است.

حیدری مقدم اظهار داشت: شاخص سرایت پذیری در افراد بستری به ۸۸ صدم درصد و در کُل به زیر ۹۶ صدم درصد رسیده است و روز گذشته تعداد بیماران بستری مثبت ۹ تن، بیمار سرپایی مثبت ۵۲  نفر بوده و برای ۲۹ نفر لوله گذاری شده است.

وی اظهار داشت: نتایج طغیان ها موید این است که ۴۶.۵ درصد علت ابتلا شرکت در اجتماعات، ۴۰ درصد تماس‌های درون خانوادگی، و بخشی هم رعایت نکردن فاصله در محیط کار است که بی توجهی در محیط کار رو به افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۴۶ واحد متخلف در یک هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد که شامل سوپرمارکت، نانوایی و رستوران است.

حیدری مقدم ادامه داد: میانگین رعایت پروتکل بهداشت فردی ۸۵ درصد و استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان رو به افزایش بوده و به میانگین ۸۵ درصد رسیده و میانگین استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان نیز ۸۱ درصد است

سخنگوی ستاد کرونا در استان همدان اظهار داشت: برگزاری کلاس عملی آموزش رانندگی در حال جریان بوده و برگزاری کلاس تئوری نیز با استفاده از ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای و رعایت فاصله گذاری اجتماعی منعی ندارد.

مهرداد نادری فر افزود: استانداری همدان حدود یکماه پیش اقدام به خرید سه دستگاه کانکس برای استقرار نیروهای نظامی این استان کرده و در اختیار معاونت اجتماعی انتظامی همدان قرار داد.

وی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک را از اماکن شلوغ و پرازدحام دانست و خواستار همکاری مدیر این واحد برای اصلاح وضعیت موجود شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.