امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14442
  پرینت تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2020 - 10:43 | 3 بازدید
ماجرا از آبانماه سال ۹۵ شروع می‌شود

روایتی از مجاهدتی زنانه/ ماجرای آمادگی ۳۵۰ بانوی بسیجی برای اعزام به بیمارستان تا برپایی ۷۰ کارگاه تولیدی

به گزارش همدان نوین، ماجرا از آبانماه سال ۹۵ شروع می‌شود زمانیکه فاطمه کتابی بانوی بسیجی اهل شهرستان بهار تصمیم می‌گیرد مسئولیت فرماندهی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) این منطقه را برعهده گیرد. تصمیمی که سبب به راه افتادن ۷۰ کارگاه تولیدی می‌شود. ماجرا از آبانماه سال ۹۵ شروع می‌شود زمانیکه فاطمه کتابی بانوی بسیجی اهل […]

روایتی از مجاهدتی زنانه/ ماجرای آمادگی ۳۵۰ بانوی بسیجی برای اعزام به بیمارستان تا برپایی ۷۰ کارگاه تولیدی

به گزارش همدان نوین، ماجرا از آبانماه سال ۹۵ شروع می‌شود زمانیکه فاطمه کتابی بانوی بسیجی اهل شهرستان بهار تصمیم می‌گیرد مسئولیت فرماندهی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) این منطقه را برعهده گیرد. تصمیمی که سبب به راه افتادن ۷۰ کارگاه تولیدی می‌شود.

ماجرا از آبانماه سال ۹۵ شروع می‌شود زمانیکه فاطمه کتابی بانوی بسیجی اهل شهرستان بهار تصمیم می‌گیرد مسئولیت فرماندهی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) این منطقه را برعهده گیرد.

قرار است مانند گذشته در این عرصه خدمت‌رسانی به مردم به ویژه دختران و زنان جامعه در عرصه‌های مختلف در دستور کارشان قرار گیرد و برنامه‌هایی اجرا شود که بتوان از ظرفیت بانوان شهرستان بهار در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی استفاده کرد.

این بانوی بسیجی که توانسته در مدت زمان حضور خود در این مسئولیت برنامه‌های جالب و متنوعی را اجرا کند، در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با تأسی به فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند: “بسیج به معنای حضور و آمادگی در همان عرصه‌ای است که قرآن، اسلام و امام عصر(عج) و این انقلاب به آن احتیاج دارد، برای همین است که پیوند بین بسیجیان و امام عصر(عج) پیوندی ناگسستنی است” ما نیز فعالیت در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه  بسیجیان شهرستان بهار در تمامی عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، تربیتی، قرآنی، حلقه‌های صالحین، اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی و کمک مومنانه فعالیت داشته و دارند، اعلام کرد: ما توانسته‌ایم ۳۵ گروه جهادی را در بخش بانوان فعال کنیم گروه‌هایی که حتی توانایی انجام طرح‌های اقتصادی را نیز دارند.

کتابی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از اساتید مجرب برای اجرای طرح‌های اشتغال خانگی مانند خیاطی گفت: با استفاده از برخی خیاطان ماهر در شهرستان بهار کمیته‌ کارگاه‌های تولیدی لباس را راه‌اندازی کرده و توانستیم جمعی از بانوان را در این عرصه فعال کنیم.

وی از برپایی ۷۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در بخش‌های کشت زعفران، پرورش دام و طیور، خیاطی، صنایع‌تبدیلی و غیره خبرداد و عنوان کرد: امروز ۸۰۰ نفر در این کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار هستند.

این بانوی بسیجی آغاز به کار کارگاه‌های اقتصادی را ترویج کننده فرهنگ کار در جامعه دانست و بیان کرد: بخشی از تجهیزات و اعتبار مورد  نیاز برای فعال کردن این کارگاه‌های تولیدی توسط خیران و اقشار مختلف مردم تأمین شد.

وی با اشاره به همکاری خوب و اثربخش خیران در تهیه امکانات اولیه برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی عنوان کرد: خوشبختانه تعدادی از دانشجویان بسیجی که مهارت‌هایی داشتند که با پیوستن به طرح‌های اقتصادی ما اقدام به کار آفرینی کردند.

کتابی تربیت ۷۰ حافظ قرآن کریم در دو پایگاه بسیج قرآنی٬ برپایی کلاس‌های تفسیر و مهارت زندگی را از دیگر برنامه‌های خود در این شهرستان برشمرد و مطرح کرد: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس یکی از پایگاه‌های مقاومت بسیج را به پایگاه علمی تبدیل کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  اقدام به برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان  کردیم.

وی اظهار داشت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی٬ شکل‌گیری گروه نویسندگان، سرود و نمایش٬ ارتباط با زنان خانه‌دار و افزایش مشارکت آنها در طرح‌های مشاغل خانگی از دیگر اقدامات حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) برای جامعه بانوان شهرستان بهار است.

این بانوی بسیجی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار و ارزشمند بودن آن سبب شد بانوان بیشتری برای شرکت در طرح‌های اشتغال خانگی به  حوزه مقاومت بسیج مراجعه گفت: این اتفاق سبب شد درآمد خانواده‌ها به ویژه در ایام کرونا که با مشکل اقتصادی روبه‌رو بودند افزایش یابد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی این حوزه مقاومت عنوان کرد: برپایی دوره‌های سبک زندگی٬ ازدواج آسان٬ برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران و عروس‌هایی که از مادرشوهرهایشان پرستاری می‌کردند از جمله اقداماتی بود که توانست تأثیر خوبی در جامعه و فضای فرهنگی شهرستان بگذارد.

کتابی با بیان اینکه این حوزه مقاومت به دلیل برگزاری برنامه‌های متنوع در بخش‌های مختلف توانسته در جشنواره مالک اشتر رتبه نخست را کسب کند٬ به تشریح اقدامات این مرکز در دوران کرونا پرداخت و توضیح داد: برنامه‌های ما از روزهای نخست سال آغاز شده و با برپایی  هفت کارگاه تولید گان و ماسک همراه بود که در این بخش نیز توانستیم ۱۰ هزار ماسک و ۳۵۰ گان را تولید کنیم.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر ۴ کارگاه تولید ماسک و گان  این مجموعه فعال بوده و ماسک مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار را تأمین می‌کند٬ افزود‌:  در این ایام بسیاری از بانوانی که تولیدی لباس داشتند و حتی ۲۵ نفر از بانوان که در کارگاه آنها کار می‌کردند به صورت جهادی  و داوطلبانه وارد این عرصه شده  و تلاش کردند مانند دیگر گروه‌های و داوطلب باری را از روی دوش جامعه بردارند.

فرمانده حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) اجرای طرح نذر کتاب٬ توزیع بروشورهای آموزشی٬ برگزاری طرح نذر قربانی و ذبح ۱۵ راس گوسفند و توزیع بسته‌های معیشتی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام کرونا برشمرد و بیان کرد: در این ایام تعداد زیادی از بانوان پای کار آمده و هر یک تلاش کردند به اندازه توانایی خود در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون توانستیم به همت زنان جهادی و بسیجی شهرستان ۴۵ میلیون کمک نقدی و ۱۲۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی جمع آوری کنیم گفت: علاوه بر شناسایی ۸۰۰ بانوی بی‌سرپرست و بدسرپرست و ارسال کمک برای آنها٬  بیش از ۲۵ میلیون تومان کمک نقدی نیز برای تهیه بسته‌های بهداشتی جمع‌آوری کردیم.

کتابی از آمادگی کامل خواهران بسیجی برای کمک به کادر درمان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ نفر از خواهران بسیجی آموزش کمک به کادر درمان را گذرانده و آماده هستند در صورت اعلام نیاز به مراکز درمانی اعزام شوند.

| منبع خبر : تسنیم
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.