امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14436
  پرینت تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2020 - 10:36 | 3 بازدید
فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی خبرداد:

عزم بسیج برای رفع آسیب‌های اجتماعی/از بهبود ۶۵ معتاد تا ایجاد کارگاه‌های تولیدی

به گزارش همدان نوین، فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی از فعالیت‌های مختلف بسیجیان، از بازگرداندن ۶۵ نفر از معتادان به زندگی سالم گرفته تا اشتغالزائی پایدار برای جوانان خبرداد. علی زنگنه  با گرامیداشت هفته بسیج اظهارکرد: مناطق فعالیت ما در حوزه اجتماعی حاشیه شهر همدان مانند خضر، مجیدآباد، شهرک مدنی، میدان شاهد، شهرک اندیشه وپرسی […]

عزم بسیج برای رفع آسیب‌های اجتماعی/از بهبود ۶۵ معتاد تا ایجاد کارگاه‌های تولیدی

به گزارش همدان نوین، فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی از فعالیت‌های مختلف بسیجیان، از بازگرداندن ۶۵ نفر از معتادان به زندگی سالم گرفته تا اشتغالزائی پایدار برای جوانان خبرداد.

علی زنگنه  با گرامیداشت هفته بسیج اظهارکرد: مناطق فعالیت ما در حوزه اجتماعی حاشیه شهر همدان مانند خضر، مجیدآباد، شهرک مدنی، میدان شاهد، شهرک اندیشه وپرسی گاز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در بدو فعالیت اقدام به بررسی آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه کردیم، این آسیب‌ها را شامل اعتیادهای نوین، طلاق و آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی دانست.

این مقام مسئول با تبیین انواع اعتیاد نوین گفت: متاسفانه در حال حاضر استفاده از موادمخدر صنعتی در میان جوانان شایع است.

فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی با اشاره به راهکارهایی که در برابر آسیب‌های ناشی از سوءمصرف موادمخدر وجود دارد بیان کرد: ما با یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد ارتباط برقرار کرده و در عرض سه سال ۶۵ نفر با استفاده از این خدمات اعتیاد را ترک کردند.

زنگنه با بیان اینکه برای این بهبودیافتگان اشتغال ایجاد کردیم و به آغوش خانواده برگشتند افزود: در واقع کارگروه مبارزه با اعتیاد حوزه مقاومت شهید صوفی کاملا پای کار است.

وی در ادامه به کلاس‌های مشاوره برای اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: سعی کردیم از طریق مرکز مشاوره رابطه خوبی بین جوانان، مدرسه و مسجد ایجاد کنیم ما برای حوزه تربیتی یک مربع ارتباطی تعریف کردیم که شامل دانش‌آموز، معلم، والدین و مسجد بود که فعلا به خاطر کرونا کمی فعالیت‌ها محدود شده‌است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال مردم این منطقه گفت: ما برای اشتغالزائی پایدار کارگاه‌های مختلفی ایجاد کردیم از جمله کارگاه تولید ماسک، کارگاه نقره، میناکاری، سفال و.. را برای ایجاد اشتغال پایدار راه‌اندازی کردیم.

فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی در ادامه به همکاری شهرداری همدان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: برنامه‌های بزرگی در این حوزه داریم.

زنگنه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در موضوع کمک مومنانه ما از قبل طرحی برای حمایت از محرومان منطقه داشتیم اما از فروردین‌ماه و با فرمان رهبر معظم انقلاب به طور خاص در این عرصه فعال شدیم.

وی با اشاره به اینکه اخیرا با کمک سپاه ناحیه همدان ۵۰تن برنج بین خانواده‌های نیازمند که از قبل شناسائی شده‌اند توزیع کردیم افزود: برای دانش‌آموزان نیز لوازم‌التحریر و تبلت تهیه کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روند کمک‌رسانی با حمایت خیرین همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: بیشتر این خدمات به وسیله شبکه‌ای از افراد و پایگاه‌های مقاومت انجام می‌شود.

زنگنه در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی این حوزه مقاومت اشاره کرد و گفت: در طی سال‌ برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم.

فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی با اشاره به اینکه در بحران کرونا که مردم باید در خانه بمانند ما اعیاد شعبانیه را به طور ویژه برگزار کردیم افزود: برای اینکه پروتکل‌ها را رعایت کنیم گروه‌های سرود را با تجهیزات به محله‌ها فرستاده و در هر محله با اجرای سرود سعی در شاد کردن مردم داشتیم.

وی در ادامه به خدمات بسیجیان به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: اعضای پایگاه‌ها برای خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند مایحتاجشان را خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در موضوع ضدعفونی کردن معابر نیز بسیجیان پای کار بودند.

وی به برنامه‌های آتی این مجموعه اشاره کرد و افزود: ما به دنبال راه‌اندازی مرکز مشاوره چندمنظوره هستیم.

فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی با اشاره به غنای فرهنگی همدان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌ها احیای ظرفیت‌های فرهنگی فراموش شده شهر است.

زنگنه در ادامه به سنت‌های فراموش‌شده دینی و فرهنگی همدان اشاره کرد و افزود: از جمله این سنت‌ها سنت چال قام دین است که بر اساس کتابی به نام “آدینه در چال قام دین همدان” یکی از سنت‌های قدیمی همدان‌ها بوده‌است چال قام دین مکانی مقدس بوده که در آن گروهی برای هم رکاب بودن با امام عصر(عج) دعا خوانده و نذر می‌کردند و سپس سوار بر اسبهایشان به طرف “چشمه عنبر” که وعده‌گاه آنان بود می‌شتافتند، این چشمه در شرق همدان واقع در انتهای بلوار اعتمادیه شرقی است که همچنان اثراتی از آن چشمه زلال و گوارا باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه طرح معرفی اسطوره‌های جوان از دیگر برنامه‌های ما است افزود: به دنبال معرفی دانش‌آموزان شهید هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به کار تشکیلاتی این مجموعه خاطرنشان کرد: هریک از این بخش‌ها را گروهی انجام می‌دهند.

فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی درباره خدمات درمانی ارائه شده به محرومان بیان کرد: در این بخش افراد به واحد مربوطه معرفی و پس از اطمینان از نیاز به کمک با حمایت خیرین تمام خدمات درمانی مورد نیاز به صورت رایگان ارائه می‌شود.

زنگنه با اشاره به ۱۱۰۰ خانواده تحت پوشش این حوزه مقاومت خاطرنشان کرد: ما به دنبال خودکفاکردن این خانواده‌ها هستیم که با اشتغال پایدار بتوانند روی پای خود بایستند.

وی در ادامه به نقش بانوان در ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: بسیاری از این کارها توسط خواهران عضو انجام می‌شود از جمله کارگاه تولید ماسک ما کاملا توسط خواهران مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار بانوان در فعالیت‌های مختلف خاطرنشان کرد: از کمک مومنانه گرفته تا مدیریت برخی کارگاه‌ها همه با درایت خواهران پیش می‌رود.

فرمانده حوزه مقاومت شهید صوفی در خاتمه بر لزوم فهم بهتر از فعالیت فرهنگی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: مسئولان این حوزه، برنامه‌های فرهنگی را با نگاهی علمی طراحی و به چیزی بیشتر از برنامه‌ جشن یا همایش بیندیشند.

| منبع خبر : سپهرغرب
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.