امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14399
  پرینت تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2020 - 20:50 | 9 بازدید
رییس اداره حفاظت محیط زیست

قفس عاقبت خوش صدایی پرنده

به گزارش همدان نوین، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: زیبایی و خوش صدایی «سهره طلایی» موجب اقبال صیادان متخلف و بی توجه به ارزش های محیط زیست جانوری برای زنده گیری این پرنده آوازخوان شده است. «مجید شعبانلو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرندگان زینتی به ویژه […]

قفس عاقبت خوش صدایی پرنده

به گزارش همدان نوین، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: زیبایی و خوش صدایی «سهره طلایی» موجب اقبال صیادان متخلف و بی توجه به ارزش های محیط زیست جانوری برای زنده گیری این پرنده آوازخوان شده است.

«مجید شعبانلو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرندگان زینتی به ویژه سهره طلایی به خاطر صدای دلنشین مورد اقبال مردم بوده و برخی از صیادان این پرنده زیبا را در کنار پرندگانی نظیر بلبل و قناری نگهداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی افراد جوجه سهره طلایی را برای یادگیری در کنار پرندگانی نظیر بلبل و قناری قرار داده تا آواز خواندن را از آنها آموزش بینند و این اقدام موجب دلنشین شدن صدای این پرنده می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: همنشینی سهره طلایی با این پرندگان موجب فراگیری صدای آنها شده و صدای دلنشین در کنار زیبایی ظاهری، این پرنده را جذاب تر می کند.

شعبانلو افزود: برخی از صیادان هم زمینه جفت‌گیری (هیبرید) سهره طلایی با سایر پرندگان خوش صدا و زیبا را فراهم کرده تا جوجه آنها را با قیمت بسیا بالا بفروشند.

وی گفت: در این راستا یگان حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در عملیات های جداگانه ای موفق به شناسایی سه گروه از افرادی که اقدام به زنده گیری سهره طلایی میکردند، شد.

شعبانلو ادامه داد: تیم های یگان حفاظت محیط زیست از این صیادان متخلف پنج قفس، ۲ عدد تور و هفت قطعه سهره طلایی را کشف و ضبط کردند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.