امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 14368
  پرینت تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2020 - 14:56 | 6 بازدید
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند

مشارکت ۲۸مرکز خدمات جامع سلامت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نهاوند

به گزارش همدان نوین، فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از مشارکت ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت در طرح شهید سلیمانی خبرداد و  گفت:۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت در بخش مرکزی، هفت مرکز شهری و هفت مرکز روستایی به همراه نیروهای بسیج و خانه بهداشت با کمک ظرفیت‌های بخش و نیروهای مردمی در اجرای طرح شهید حاج […]

مشارکت ۲۸مرکز خدمات جامع سلامت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نهاوند

به گزارش همدان نوین، فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از مشارکت ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت در طرح شهید سلیمانی خبرداد و  گفت:۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت در بخش مرکزی، هفت مرکز شهری و هفت مرکز روستایی به همراه نیروهای بسیج و خانه بهداشت با کمک ظرفیت‌های بخش و نیروهای مردمی در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

سرهنگ علی مختاری ۲۰ آذر در جلسه قرارگاه زیستی شهرستان نهاوند ضمن تشریح اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارکرد: شهرستان نهاوند به ۲۰ منطقه تقسیم شده که در هر منطقه یک نماینده از شبکه بهداشت، یک نماینده از بسیج وسپاه و یک نماینده نیز از سازمان تبلیغات در سه تیم روزانه با هدف حمایت ، نظارت و مراقبت به مراکز و منازل مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در این طرح ۸۵۰ نفر از بسیجیان فعال شهرستان در مناطق مختلف شهری و روستایی به کمک ۷۸ خانه بهداشت شهرستان مشارکت داشته و تلاش می‌کنند تا از شیوع این بیماری پیشگیری و در امر شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن پیشگام باشند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تأکید کرد: برای پیشبرد اهداف این طرح، ساماندهی تیم‌های عملیاتی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، شناسایی خانوارها، فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت به ویژه ظرفیت خیرین بخش در دستور کار است.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این جلسه گفت: مردم در شب یلدا دورهمی‌های خانوادگی را جدی بگیرند در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، دوباره با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

مراد ناصری از مشارکت بیش از ۱۳۰۰ نیروی انسانی در اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تمرکز طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا به صورت محله محور و خانواده محور است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این طرح بهترین و کاملترین نسخه برای مقابله با کروناست که با دقت در شهرستان پیگیری می‌شود و تمام ظرفیت‌های شهرستان در اجرای این طرح آماده هستند.

وی از همکاری آحاد مردم و تلاش شبانه‌روزی مسوولان شهرستان در تبدیل وضعیت شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی، قدردانی کرد و افزود: در این راستا نقش قرارگاه زیستی با دبیری سپاه و نیروهای بسیج انکار ناپذیر است.

فرماندار نهاوند نظارت ، شناسایی، بیماریابی، رهگیری بیماران، بهبود فرآیند درمان مبتلایان را از اهداف اجرای طرح غربالگری خانه به خانه سردار شهید قاسم سلیمانی دانست و افزود: برای این موارد نسخه مراقبتی و حمایتی در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز در ادامه گفت :این طرح سه فاز و سطح مداخله (مراقبتی ، حمایتی و نظارتی) دارد که قراراست مراقبین سلامت به درب منازل مراجعه و بسته بهداشتی و بروشور اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا به خانوارها ارائه می‌کنند واگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت و برای درمان سرپایی ، اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

سیامک دانشور تأکید کرد : ۲۰ روز از اجرای این طرح می گذرد آنچه الآن اهمیت دارد اقناع‌سازی مردم است که با توجه به در پیش بودن شب یلدا و دورهمی‌ها مردم نسبت به این موضوع آگاه باشند و از این دورهمی‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا پرهیز کنند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.