- کارگردان متهم به تجاوز دوباره محاکمه میشود
- روایت امیر عبداللهیان از روز اول سفر رییس جمهور به پاکستان
- معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند/ ویدئو
- صحبتهای مهران مدیری درباره گرانیها و مقایسه قیمت برخی کالا ها در گذر زمان/ ویدئو
- به من توهین و مورد ضرب و جرح قرار گرفتم اما بحث تجاوز مطرح نبوده/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
- شهریههای سنگین مدارس غیردولتی/ وقتی پول حرف اول را میزند
لالجینیها چقدر برای عرضه سفال به ۸۵ هتل کیش تلاش کردند؟
به گزارش همدان نوین، مدیرکل نوآوری و تجاریسازی دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه اصل تعریف ثروت در جهان به پتانسیلهای بومی هر کشور و منطقه برمیگردد، گفت: سفال یکی از پتانسیلهای قدیمی استان همدان است که متأسفانه نتوانستهایم از این عرصه بومی استفاده کنیم. موسی زاده ۱۸ آذر در رویداد استارت آپی شتاب […]
به گزارش همدان نوین، مدیرکل نوآوری و تجاریسازی دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه اصل تعریف ثروت در جهان به پتانسیلهای بومی هر کشور و منطقه برمیگردد، گفت: سفال یکی از پتانسیلهای قدیمی استان همدان است که متأسفانه نتوانستهایم از این عرصه بومی استفاده کنیم.
موسی زاده ۱۸ آذر در رویداد استارت آپی شتاب نوآوری در صنعت سفال و سرامیک همدان، با تأکید براینکه الان تنها راه موفقیت برای ورود به این عرصه نیاز به نوآوری است، اظهارکرد: در یکی از هتلهای آمریکایی دبی، سفال ایرانی به عنوان ظروف اصلی این هتل مورد استفاده قرار می گیرد اما آیا افرادی که در لالجین هستند تلاش کردند سفال خود را به ۸۵ هتل مستقر در کیش بفروشند؟
وی یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت سفالگران لالجین در فروش محصولات خود به بخش های مختلف را عدم بازاریابی و عدم باور دانست و تصریح کرد: ما اصلا شروع به چنین حرکتی نکردهایم ای کاش در طول ۴۰ سال گذشته این کار را میکردیم.
این مقام مسئول با تأکید براینکه به واسطه ایدههای دانشجویی معطل نمانیم، ادامه داد: اگر میخواهیم موفق باشیم باید ایده از سفالگران لالجین باشد تا ایده عملیاتی شود. ایدههایی که در دانشگاه مطرح میشود اگر عملیاتی نشود فایدهای ندارد.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد منشاء استارتآپهای جهان مربوط به افرادی است که در آن صنف کار کرده و ورشکست شده بودند، خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد ایدهها برای دانشجویان است. کسی میتواند ایدهای موفق را ارائه دهد که آن صنف و آن خط تولید را بشناسد و کار کرده باشد در غیراین صورت امکان ندارد ایده خلاقانهای خلق شود.
موسیزاده با بیان اینکه ما فقط محیط را به ایدهپرداز و سفالگری که در لالجین کار میکند، بدهیم، افزود: هدف اصلی این است که ایدههای آمده به رویداد بتواند توسط بازاریان لالجین با سهامداری ایده دهنده و جهاددانشگاهی اجرا شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان نیز با تأکید براینکه در استارتآپها باید پتانسیلهای استان لحاظ شود، گفت: استارت آپهاطلیعه رخدادهای بزرگتر در صنعت سفال هستند و انتظار داریم فعالان عرصه بازار در حوزه سفال و سرامیک بیشتر در استارتآپها ورود کنند.
دکتر تعجبی با بیان اینکه استارت آپها معمولا با توجه به ریسک بالا، قدرت توفیق متفاوتی دارند، اظهارکرد: در حوزه استارت آپ ها و شرکت های نوپا دیدگاه ها متفاوت است اما قطعا خلق یک محصول و خدمت جدید وایجاد ارزش افزوده برای هر کالایی کار آسانی نیست و افرادی باید وارد این عرصه شوند که از ریسک پذیری و شجاعت بالایی برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه گاهی ایده ها سرمایه های زیادی میطلبد، افزود: باید در محافلی که ایدهها مطرح میشوند سرمایهگذاران ایده را خریداری و سرمایه گذاری ویا مشارکت کنند.
تعجبی با بیان اینکه استان همدان شاهراه و ترانزیت غرب کشور است، ادامه داد: استان های همدان از معدود استانهایی است که با استانهای همجوار خود و مرکز کشور فاصله های زمانی ۲.۵ -۳ ساعتی دارد که این پتانسیل استان همدان است که ویژگی خاصی برای دسترسی به بازارهای استان های مجاور محسوب میشود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با تأکید براینکه وظیفه داریم از دانشجویانی که طرح و ایده نو ارائه میدهند، حمایت کنیم، اظهارکرد: برای رخداد بعدی باید کاری کنیم که حتما خود شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال با سرمایهداران فراوان درگیر استارت آپ شوند.
مدیر مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی همدان نیز با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر در رویداد شتاب نوآوری در صنعت سفال و سرامیک ثبت نام کردند، گفت: ۳۵ ایده به مرکز ارسال شد و از این تعداد ۱۰ ایده برای رویداد اصلی انتخاب شدند.
رضاییان اظهارکرد: جهاددانشگاهی همدان در راستای توسعه تجاری سازی فناوری و شناسایی افراد نخبه و کار آفرین و حمایت و مشارکت از ایدههای نو برای دانشجویان اقدام به تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی کرد.
وی با بیان اینکه مرکز نوآوری جهاددانشگاهی همدان در سال ۹۹ به صورت رسمی افتتاح شد، تصریح کرد: این مرکز خدماتی را به دانشجویان از قبیل تأمین دفتر کار برای تیمهای کسب و کارهای نوپا، شناسایی و به کار گیری مربیان در مرکز، مشارکت در طرحهای شاخص و بازاریابی و تجاریسازی محصولات، تأمین سرمایه و شناسایی سرمایهگذار مناسب برای کسب و کارهای موفق و برگزاری پییش رویداد و رویدادهای نوین کارآفرینی ارائه میدهد.
وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای ۱۵۰ متر مربع فضای کاربردی است، افزود: مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی همدان اولین اقدام خود را با برگزاری رویداد شتاب نوآوری در صنعت سفال آغاز کرده است.
رضاییان خاطرنشان کرد: ایدههای برتر علاوه بر جوایز نقدی مجوز استقرار در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی را دریافت میکنند و همچنین میتوانند از امکانات مرکز خدمات تخصصی سفال جهاد استفاده کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.