امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 14232
  پرینت تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2020 - 21:00 | 1 بازدید
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا

ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا در همدان

به گزارش همدان نوین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا در همدان خبر داد. سعید بشیریان امروز در همدان نسبت به اقدامات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه بیماری کرونا اظهار کرد: تاکنون در زمینه کرونا ۱۲۰ طرح تحقیقاتی داشتیم. وی با بیان […]

ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا در همدان

به گزارش همدان نوین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ارائه ۱۲۰ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا در همدان خبر داد.

سعید بشیریان امروز در همدان نسبت به اقدامات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه بیماری کرونا اظهار کرد: تاکنون در زمینه کرونا ۱۲۰ طرح تحقیقاتی داشتیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های فناوری از جمله تولید ماسک‌های نانو نمونه‌ای از اقدامات است و کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است گفت: دانشگاه‌های کشور در حوزه کرونا فعالیت‌هایی داشتند و ما هم به همان نسبت کار کرده‌ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه مقالات زیادی چاپ شده و تاکنون تقریبا ۶۵ مقاله در مجلات معتبر در زمینه کووید ۱۹ در استان چاپ شده است افزود: هر کدام از تحقیقات در حوزه‌ای مهم و موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه داروی کرونا پنج طرح داشتیم که برخی به نتایجی رسیدند اما تمام داروهای موجود در دنیا مکمل است و هیچ کدام مدعی درمان قطعی ویروس نیستند تصریح کرد: همه این داروها کمکی است که شرایط بیمار را بهبود می‌بخشد.

بشیریان با بیان اینکه کار تحقیقاتی در زمینه پلاسمادرمانی، استفاده از سلول‌های بنیادی و… در استان انجام شده است بیان کرد: برخی تولیدات داروهای روتین بوده و یا جنبه کمکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز تحقیقات در حال انجام است که کار برخی از طرح‌ها به اتمام رسیده و برخی در حال انجام است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پاسخ اینکه وضعیت استان در کشور چطور است؟ گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده هماهنگ با فعالیت‌های کشوری قدم برمی‌داریم و اقدامات انجام شده در حد قابل قبول است و وضعیت بد نیست.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.