امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 14229
  پرینت تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2020 - 20:31 | 1 بازدید
رئیس اداره امور عشایری نهاوند

تامین ۲۵۰ کیسه آرد برای عشایر مستقر در منطقه پلدختر

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره امور عشایری نهاوند از تامین ۲۵۰ کیسه آرد برای عشایر مستقر در منطقه پلدختر خبر داد. سید ابوالقاسم بنی‌هاشمی امروز در نهاوند اظهار کرد: طی هماهنگی‌ با مسوولان شهرستان ۲۵۰ کیسه آرد برای عشایر مستقر در منطقه پلدختر که اخیرا از شهرستان به این منطقه کوچ کرده‌اند تامین شد. […]

تامین ۲۵۰ کیسه آرد برای عشایر مستقر در منطقه پلدختر

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره امور عشایری نهاوند از تامین ۲۵۰ کیسه آرد برای عشایر مستقر در منطقه پلدختر خبر داد.

سید ابوالقاسم بنی‌هاشمی امروز در نهاوند اظهار کرد: طی هماهنگی‌ با مسوولان شهرستان ۲۵۰ کیسه آرد برای عشایر مستقر در منطقه پلدختر که اخیرا از شهرستان به این منطقه کوچ کرده‌اند تامین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لیست نیازهای عشایر منطقه از جمله نفت در حال انجام است افزود: همچنین سه تانکر آبرسانی برای تامین آب احشام و آب آشامیدنی برای عشایر تامین شده که به زودی به شهرستان پلدختر اعزام می‌شوند.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: از مجموع عشایر مستقر در منطقه نهاوند ۱۵۰ خانوار هنگام فرا رسیدن فصل سرما به شهرستان پلدختر کوچ می‌کند که تامین مایحتاج ضروری آنها بر عهده ماست.

وی اضافه کرد: تامین آرد، نفت و دیگر نیازهای ضروری عشایر از جمله کارهایی است که در نیمه اول سال از سوی این اداره انجام می‌شود و در سامانه هایی عشایری این شهرستان توزیع می‌شود.

بنی‌هاشمی افزود: با توجه به اینکه عشایر مستقر در این شهرستان در فصل سرما به مناطق جنوب و گرمسیر کوچ می‌کنند خدمات‌رسانی به آنها نیز طی هماهنگی که با مسئولین مناطق مبدا صورت می‌گیرد ادامه می‌یابد.

وی از برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستانهای مناطق گرمسیر از جمله دهلران و استان خوزستان برای خدمات رسانی به عشایر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از عشایر مستقر در نهاوند به مناطقی از استان خوزستان و دهلران کوچ می‌کنند لذا جلسات هماهنگی برای تداوم خدمات به آنان با فرمانداران و ادارات امور عشایری مناطق یاد شده برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند در این خصوص افزود: عشایر مستقر در مناطق خوزستان و دهلران مشکلی در زمین تامین مایحتاج عمومی نداشته و تامین آب، آرد و نفت آنها از سوی مناطق قشلاقی تامین می‌شود و فقط خدمات عشایر مستقر در منطقه پلدختر از سوی ما صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای شبکه آبرسانی در سامانه‌های گنبد کبود، دره مهدی اسدآباد، هفت چشمه و خوشکاخوره تازناب از جمله خدمات این اداره به عشایر بوده است گفت: در این عرصه‌ها مجموعا چهار مخزن ۵۰ مترمکعبی آب نصب شده و در هر کدام از آنها نیز ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه‌گذاری شده است.

بنی‌هاشمی افزود: با بهره‌برداری کامل از این چهار پروژه آبرسانی که ۱۲ میلیارد ریال اعتبار صرف آن شد، ۱۱۰ خانوار از عشایر که در چهار سامانه مستقر بودند به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا کردند.

وی گفت: شهرستان نهاوند از نیمه اول اردیبهشت ماه تا اوایل آبان ماه در ۲۱ سامانه عشایری شهرستان میزبان یک‌هزار و ۶۵۰ خانوار از عشایر غیر بومی است که از استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان به این شهرستان کوچ می‌کنند.

نهاوند به واسطه داشتن مراتع مرغوب و آب و هوای مساعد یکی از مناطق مورد توجه عشایر در فصل گرماست به طوری که از مجموع عشایر مستقر در استان حدود ۶۰ درصد آنها در نهاوند استقرار می‌یابند.

عشایر مستقر در این شهرستان از ترکاشوند و حسنوند و طایفه‌های رحمتی هستند که از استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان به نهاند کوچ کرده که بخشی از آنها نیمه کوچ‌نشین مابقی کوچ‌رو هستند.

این عشایر از نیمه دوم اردیبهشت از مناطق قشلاقی به نهاوند کوچ کرده و در ۲۱ سامانه عشایری آن مستقر می‌شوند و از ابتدای آبان ماه مجددا به مناطق قشلاقی بازمی‌گردند.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.