امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 14208
  پرینت تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2020 - 17:35 | 1 بازدید
دبیر کمیته اطلاع رسانی کرونا استان همدان

شب یلدا را با مهمانی و دورهمی خانوادگی تلخ نکنیم

به گزارش همدان نوین، دبیر کمیته اطلاع رسانی کرونا استان همدان تاکید کرد: با توجه به تاثیر برگزاری مهمانی و دورهمی خانوادگی در شیوع ویروس کرونا، از شهروندان انتظار می رود شب یلدا را با دورهمی و اجتماع خانوادگی به کام خود و دیگران تلخ نکنند. اسدالله ربانی مهر روز دوشنبه در نشست اعضای کمیته […]

شب یلدا را با مهمانی و دورهمی خانوادگی تلخ نکنیم

به گزارش همدان نوین، دبیر کمیته اطلاع رسانی کرونا استان همدان تاکید کرد: با توجه به تاثیر برگزاری مهمانی و دورهمی خانوادگی در شیوع ویروس کرونا، از شهروندان انتظار می رود شب یلدا را با دورهمی و اجتماع خانوادگی به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

اسدالله ربانی مهر روز دوشنبه در نشست اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان بیان کرد: پویشی با عنوان «یلدای امسال در خانه بمانیم» شکل گرفت تا بتوان با این شیوه خطر حضور در دورهمی های خانوادگی را به مردم گوشزد کرد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط نارنجی بسیار شکننده بوده و احتمال بازگشت به شرایط قرمز کرونایی زیاد است بنابراین نباید با بی توجهی به توصیه های بهداشتی از جمله حضور در مراسم و دورهمی های خانوادگی زمینه ساز بازگشت به شرایط بحرانی شویم.

دبیر کمیته اطلاع رسانی کرونا استان همدان اظهار داشت: پیشنهادهایی مبنی بر اعمال محدودیت تردد در شب یلدا مطرح است هر چند اتخاذ برخی تصمیم ها نیاز به تصویب آن در ستاد ملی مدیریت کرونا است.

ربانی مهر بیان کرد: خانواده ها باید بدانند در صورت بی اعتنایی به تاکید و هشدارهای دلسوزانه کادر بهداشت و درمان و برپایی میهمانی در شب یلدا تنها به خاطر یک شب دورهمی، زمینه ساز بیماری اعضای خانواده، انتقال بیماری کرونا و مرگ و داغدار شدن عزیزانشان خواهند بود.

وی تاکید کرد: محدودیت های پیش بینی شده به هر میزان هم سختگیرانه باشد باز هم درصدی از افراد قانون شکنان محدودیت ها را رعایت نمی کنند که به طور حتم برخورد قهری با آنها صورت می گیرد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی کرونا استان همدان اظهار داشت: در جریان محدویت تردد پیش بینی شده ابتدا برای مالکان رانندگان متخلف پیامک هشدار و ارشادی ارسال شده سپس اعمال قانون می شدند.

ربانی مهر بیان کرد: فرهنگسازی در کنار اعمال محدودیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد در این میان شمار زیادی از شهروندان حتی در صورت پیش بینی نشدن محدودیت ها به منظور حفظ جان خود و دیگران در اجتماعات حضور نیافته و قرنطینه خانگی را رعایت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت های مالی ناشی از کرونا به مشاغل، صبح امروز نشستی با هدف کمک مالی به دستفروشان برگزار شد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی کرونا استان همدان علت تغییر شرایط استان از قرمز به نارنجی را همکاری و همراهی مردم با مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا و تلاش اعضای کمیته های زیر مجموعه این ستاد دانست.

ربانی مهر افزود: با وجود تاثیر مثبت همکاری مردم و اتحادیه ها در کاهش آمار مبتلایان، بستری و فوتی های کرونا اما همچنان باید نسبت به حفظ شرایط و کاهش آمار تا زمان قرار گرفتن در شرایط زرد و سفید تدبیری اندیشید.

وی یادآوری کرد: به دنبال بازدید صورت گرفته از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان مشخص شد پنج دستگاه اتوبوس به علت رعایت نکردن پروتکل های ابلاغی توقیف شدند همچنین ۴۰ تن شبانه اقدام به ضد عفونی اتوبوس‌ها برای ایمن کردن ناوگان مسافربری درون شهری می کردند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.