امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 14193
  پرینت تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2020 - 16:01 | 1 بازدید
امام جمعه شهر اسدآباد گفت:

از استاد شهید همدانی چه می‌دانید؟

به گزارش همدان نوین، امام جمعه شهر اسدآباد گفت: عمر ۹۲ ساله مرحوم آیت الله فاضلیان عمری پربرکت و پرخیر بوده چراکه با انگیزه و با هدف که همانا رسیدن به قرب الهی و کمال انسانی است، همراه بوده است. حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد که از سال ۷۹ بامرحوم آیت الله فاضلیان آشنا بود، […]

از استاد شهید همدانی چه می‌دانید؟

به گزارش همدان نوین، امام جمعه شهر اسدآباد گفت: عمر ۹۲ ساله مرحوم آیت الله فاضلیان عمری پربرکت و پرخیر بوده چراکه با انگیزه و با هدف که همانا رسیدن به قرب الهی و کمال انسانی است، همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد که از سال ۷۹ بامرحوم آیت الله فاضلیان آشنا بود، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آیت الله فاضلیان نسبت به بنده لطف بسیاری داشت و با یکدیگر بسیار مأنوس بودیم و همواره تلفنی جویای احوالات هم می شدیم، اظهار کرد: درباره شخصیت این عابد فاضل و زاهد مرحوم آیت الله فاضلیان از جهات گوناگونی می توان سخن به میان آورد.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله حاج سیدرضا فاضلیان عاشق شهیدان بود، افزود: اسدآباد شهیدی آزاده و بزرگوار به نام شهیدعلیرضا الهیاری خندان دارد که این شهید در ۲۴ شهریور ۵۹ در قصر شیرین در حالیکه تنها دو سال از ازدواجش گذشته بود، اسیر می شود و در لباس مقدس پاسداری در زندان مقابل چشم دیگر اسیران عزیز توسط نیروهای جنایتکار بعثی با شلیک مستقیم گلوله به ناحیه سر به شهادت می رسد.

حسینی مجد با بیان اینکه امسال شهید الهیاری خندان به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال ۹۹ معرفی شده و مورد احترام قرار گرفته است، تصریح کرد: شهید الهیاری زمان خداحافظی از همسرش می دانست که همسرش باردار است و بعد از چند ماه اسارت و در آستانه به شهادت رسیدن درخواب می بیند بچه اش دختر است و این آزاده عزیز شهید علیرضا الهیاری خندان در وصیتنامه اش قبل از شهادت می نویسد «امانت من در این دنیا فرزندم است، وقتی به دنیا آمد به او بگویید پدرت برای اسلام و قرآن به امر امام امت با افتخار شهید شد».

وی تصریح کرد: کرامت این شهید والامقام را یکی از مریدان و ارادتمندان خوب مرحوم آیت الله فاضلیان به نام سیداحمد قشمی از آزادگان سرافراز و همرزم و هم اردوگاه شهید به عرض مرحوم آیت الله فاضلیان می رساند و عرضه می دارد که شهید الهیاری قبل از شهادت خبر شهادت خویش را اعلام کرد و از شهید شدنش با اطلاع بود و این امر انگیزه ای می شود تا این عالم مجاهد و عاشق شهیدان با همه مشغله ای که داشت و با کهولت سن برای دیدن خانواده شهید الهیاری خندان تا شهرستان اسدآباد تشریف فرما شد و حقیر هم در خدمتش بودم و این مرحوم مثل پدری مهربان تنها فرزند عزیز شهید به نام «فاطمه» را مورد تفقد و بزرگواری خویش قرار داد و فرمود «من فقط به خاطر دیدن این خانواده به اسدآباد آمده ام».

حسینی مجد با بیان اینکه هنوز بعد از سالیان سال از این دیدار فرزند شهید الهیاری و همسر گرامیش از شیرینی و حلاوت این دیدار صمیمی و اثربخش سخن به میان می آورند، اظهار کرد: حرکت بزرگ این پیر و مراد و استاد فرزانه اخلاق مرحوم آیت الله فاضلیان در بزرگداشت خاندان معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان عزیز و انس و الفت او با ایثارگران و رزمندگان گرانقدر دوران دفاع مقدس و خدمات گوناگون این انسان کامل و خودساخته همراه با تواضع و چهره ای خندان و با نشاط و نام نیک و زندگی زاهدانه اش برای همیشه در اذهان به یادگار خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه از تحلیل مراجع بزرگوار تقلید به ویژه ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب که در قالب پیام تسلیت آمده است، می شود نکات برجسته و متقن و قابل توجهی را در رابطه با این مرحوم بزرگوار مورد بحث قرار داد، افزود: در پیام رهبر حکیم انقلاب اینگونه آمده است که «این روحانی انقلابی و مردمی در همه دوران های حساس انقلاب و دفاع مقدس همچون پدری مهربان جوانان مجاهد  و فداکار را انگیزه و امید می بخشید».

حسینی مجد همچنین خاطرنشان کرد: پیام تسلیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی(دامت برکاته) نیز اشاره دارد که «آن عالم متقی و پارسا، با اخلاق خوب خود و با فضائل برجسته انسانی که بهره مند بود، توانست مردم را به مکتب نورانی اهل بیت(علیهم السلام) راهنمایی کند.

وی تصریح کرد: در پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی(دامت برکاته) هم ذکر بر این شده که «عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدرضا فاضلیان سالیان متمادی در سمت امامت جمعه مشغول هدایت مردم و تعظیم شعائر اسلامی بود و علاقه وافری به خاندان ولایت داشت و خدمات شایانی در این زمینه انجام داد».

امام جمعه اسدآباد گفت: از مجموع بیانات و پیام های بزرگان در باره این عالم گرانمایه می شود نتیجه گرفت که عمر ۹۲ ساله او یک عمر پربرکت و پرخیر بوده است چراکه باانگیزه و با هدف که همانا رسیدن به قرب الهی و کمال انسانی است، همراه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله  فاضلیان عالمی است که برای صیانت از نفس و تهذیب قلب و آبادانی باطن خویش در طول عمرش تلاش کرده است، یادآور شد: کردار و رفتار متعبدانه و زاهدانه و بی آلایش و همراه با اخلاص آیت الله فاضلیان، حقیقت او را شخصی پارسا و زاهد و دارای قلبی سلیم به جامعه معرفی کرد.

حسینی مجد ادامه داد: اساتید نامدار و شهیر او همچون مرجع عالیقدر و عارف کامل و فاضل ارجمند مرحوم آیت الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی(ره) و دیگر بزرگان که جهد و کوشش شبانه روزی او گاهی تا ۱۵ ساعت در شب و روز مشغول تحصیل و تعلیم و تعلم بوده، نشان از علم و دانش و دانایی این بزرگمرد دارد.

وی مطرح کرد: نکته مهم و اثربخش دیگر در زندگانی مرحوم آیت الله سیدرضا فاضلیان ایجاد وحدت و همبستگی و داشتن روحیه وفاق و همدلی و دوری از اختلافات بوده که با حضور خود در شهرستان ملایر با حکم حضرت امام(ره) در جایگاه امامت جمعه در این شهرستان و رفع اختلافات فی مابین علمای محلی و همچنین قبائل و طوایف گوناگون در طول ۳۴ سال پرچم وحدت را به دست می گیرد و محور وحدت و برادری می شود و اثرات خوبی در این سالیان از خود به جا می گذارد.

حسینی مجد با اشاره به اینکه نکته دیگر و پایان بخش مهمی که از زندگی نورانی این مرحوم آیت الله سیدرضا فاضلیان سراغ دارم و اهمیت ویژه ای دارد روحیه ولایی و انقلابی او است، گفت: این بزرگوار از قبل از انقلاب به عنوان یک چهره انقلابی مطرح بوده است و از یاران و همراهان انقلاب و امام عظیم الشان(ره) و از ارادتمندان حقیقی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای عزیز محسوب می شوند و در طول عمرشان هیچ گاه حتی برای ذره ای با ولایت فقیه زاویه نداشت و همواره در هدایت جوانان و بالا بردن سطح اراتمندی او  به جایگاه ولایت فقیه مؤثر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه مرحوم فاضلیان نقش بسزایی در تربیت جوانان و نیروهای انقلابی و رزمندگان عزیز دوران دفاع مقدس داشت، اضافه کرد: سرداران شهید و بزرگی چون سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و شهید خوش لفظ و دیگران افتخار شاگردی در محضر این استاد فرزانه را داشته اند.

حسینی مجد در پایان گفت: حضور مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای فاضلیان در جبهه های حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار اثربخش و امیدوارکننده بود و در جذب رزمندگان و اعزام این عزیزان به جبهه و جمع آوری کمک های مردمی در پشت جبهه ها و ارسال آنها به جبهه نقش بسزایی را ایفا می کرد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.