امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 14184
  پرینت تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2020 - 21:24 | 1 بازدید
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر

پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۹۷ معلول در ملایر

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر از پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه خبر داد. سیدرضا حسینی در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز […]

پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۹۷ معلول در ملایر

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر از پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

سیدرضا حسینی در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز روزانه  زیر پوشش بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند اظهار کرد: این مراکز شامل مراکز شبانه‌روزی سالمندان حضرت علی(ع) با یکصد سالمند، مرکز سالمندان مهر مادر مختص بانوان سالمند در سامن با ۵۰ سالمند، مرکز نسیبه محل نگهداری معلولین ذهنی و مرکز آفتاب برای بیماران مشکل روانی با ۹۰ نفر است.

وی افزود: در حال حاضر سه مرکز صبا، مرکز وصال و توانبخشی امید نیز به صورت روزانه در حوزه توانمندسازی معلولان و حرفه آموزی خدمات می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر تعداد پرونده های توانبخشی در حوزه معلولین در بهزیستی ملایر را ۷ هزار و ۷۴۵ پرونده برشمرد و تصریح کرد:  از این تعداد ۴ هزار و ۵۵ نفر با هدفمندی مستمربگیر زیر پوشش این نهاد هستند و یک‌هزار و ۹۶۶ نفر نیز زیر پوشش بیمه بهزیستی و مابقی زیر پوشش بیمه سایر اقشار هستند.

وی ضمن تقدیر از خدمات مددکاران و عوامل مراکز شهرستان گفت: در حال حاضر معلولان در سطح جامعه در همه عرصه‌ها به خوبی ورد پیدا کرده‌اند و با اعتماد به نفس بالایی که دارند شاهد موفقیت آنها در همه زمینه‌ها هستیم.

حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای معلولین مناسب‌سازی معابر است افزود:  خوشبختانه طی دو سال گذشته  در سطح کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده  که در شهرستان ملایر نیز با همکاری خوب نهادها از جمله شهرداری، ادارات، بانک‌ها و… اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در  جلسات مختلف پیگیری‌های لازم را داشتیم و پیگیر این امر هستیم که همچنان در سایر مکان‌ها نیز مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولان به خوبی و با راحتی انجام شود.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر از پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  تسهیلات در قالب وام به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه خبر داد و تصریح کرد:  این وام ها در قالب تسهیلات ۵ تا ۷ ساله با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این وام‌ها در راستای اشتغالزایی در حوزه‌ خدماتی و تولیدی از جمله خیاطی، قالیبافی، دامداری، زنبورداری، جوشکاری، نجاری و… با توجه به تخصص و نیاز افراد پرداخت شده است یادآور شد: در حوزه اشتغال معلولین نیز ۱۵ مددجو که از طریق کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند بیمه‌اند و بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

حسینی با بیان اینکه هزینه بیمه این افراد نیز به مدت پنج سال به حساب کارفرمایان از طریق بهزیستی واریز می‌شود خاطرنشان کرد: ۱۲۰ نفر از افرادی که دارای شغل بوده، از طریق خویش‌فرمایی بیمه شده‌اند که بعد از ارائه فیش پرداخت به بهزیستی هزینه به حساب این افراد به مدت پنج سال واریز می‌شود.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.