امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14091
  پرینت تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2020 - 17:45 | 7 بازدید
فرماندار ملایر:

مشارکت مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی ضروری است

به گزارش همدان نوین، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت بسیج مردمی، سپاه و بهداشت و درمان به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹، ضروری است مردم همراهی و مشارکت‌ لازم را با سفیران سلامت این طرح داشته باشند. قدرت الله ولدی روز […]

مشارکت مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی ضروری است

به گزارش همدان نوین، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت بسیج مردمی، سپاه و بهداشت و درمان به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹، ضروری است مردم همراهی و مشارکت‌ لازم را با سفیران سلامت این طرح داشته باشند.

قدرت الله ولدی روز شنبه در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت ملایر در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض اختیار شده و از هفته گذشته اقدامات طرح شهید سلیمانی به صورت عملیاتی در ملایر آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به محله‌محور و خانواده‌محور بودن این طرح برای غربالگری و بیماریابی افزود: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برنامه‌های هفتگانه ابلاغی برای مقابله با ویروس کرونا است که تمامی امکانات و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان پشتیبان این طرح است.

فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در ملایر خواستار همراهی و مشارکت جدی مردم برای اجرای هر چه بهتر این طرح شد و بیان کرد: تمامی کسانی‌که به درب منازل افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید۱۹ مراجعه می‌کنند، دارای کارت شناسایی و لباس فرم یک‌شکل هستند.

ولدی با تاکید بر اینکه مراجعه افراد قبل از حضور به درب منازل توسط پایگاه‌های مرکز بهداشت اطلاع داده می‌شود تاکید کرد: دغدغه ما اجرای مطلوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، شناسایی بیماران و درمان آنان است تا هر چه سریعتر این ویروس ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تعدادی زیادی کیت تشخیصی(رپیدتست) در اختیار شهرستان گذاشته شده است که در کمتر از نیم ساعت جواب آزمایش افراد مبتلا و یا مشکوک به این بیماری داده می‌شود که در صورت نیاز به درمان و یا قرنطینه، اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار ویژه ملایر با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی سپاه، بسیج و بهداشت و درمان ملایر برای اجرای این طرح گفت: در اجرای ۲ هفته‌ای محدودیت‌ها، مردم ملایر، اصناف، کسبه و بازاریان این شهرستان همراهی تحسین‌برانگیزی داشتند که موجب شد ملایر از شرایط قرمز به نارنجی برسد.

ولدی با اشاره به همراهی بیش از ۹۸ درصدی مردم و اصناف در اجرای این محدودیت‌ها تاکید کرد: مردم و واحدهای صنفی تا پایان هفته جاری همراهی و همدلی خود را با اجرای محدودیت‌ها داشته باشند تا از وضعیت نارنجی نیز خارج و به شرایط زرد و سفید برسیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر

تشکیل ۱۵ تیم در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز بیان کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت و درمان، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان آغاز به کار کرد و ۱۵ تیم در سه حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی سازماندهی و تشکیل شد.

سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: در این تیم‌های ۱۵ نفره، یک پزشک، چهار پرستار و ۱۰ نفر از سفیران سلامت متشکل از بسیجیان این شهرستان حضور دارند که به صورت محله‌محور و خانه‌پایه نسبت به شناسایی و غربالگری بیماران اقدام می‌کنند.

وی گفت: بستر این کار در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت شهرستان است و با حضور اعضای این تیم‌ها، آموزش‌های ضدعفونی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی به افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا همراه با وسایل حفاظت فردی ارائه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: ۸۰۰ نفر از بسیجیان در این راستا به‌کار گرفته شده‌اند و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

سرهنگ حسینی یادآور شد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، برای کمک به بیماران مبتلا به کووید۱۹ حدود سه هزار بسته معیشتی و چهار هزار بسته بهداشتی تهیه شده و در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

همکاری ۶۰۰ نیروی بهداشت و درمان ملایر با طرح شهید سلیمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی حدود ۶ ماه طول می‌کشد بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت ملایر با هماهنگی بسیج، غربالگری بیماران کرونایی را به صورت خانه به خانه و محله‌محور انجام می‌دهند و تمامی نهادها، ارگان‌ها و مردم باید همراهی لازم را داشته باشند.

محسن ترکاشوند افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۰۰ خانه بهداشت، ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۰ پایگاه سلامت به کار گرفته شده است و ۶۰۰ نیرو همچون پزشک، بهورز و کارشناسان مختلف در حوزه بهداشت و درمان در این طرح همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امکانات تشخیصی در مراکز به‌ویژه مراکز روستایی فراهم شده است گفت: هدف ما از اجرای این طرح با همکاری بسیج مردمی، این است که سریعتر بیماری کنترل، مرگ و میر کاهش و درمان سرپایی بیماران افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با قدردانی از حمایت فرماندار ویژه ملایر و فرمانده سپاه ناحیه ملایر در اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم بتوانیم زودتر از آنچه پیش‌بینی شده است به وضعیت مطلوب در حوزه کنترل بیماری کووید۱۹ برسیم.

در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.