امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13863
  پرینت تاریخ انتشار : 30 نوامبر 2020 - 21:40 | 4 بازدید
«در خانه بمانیم کتاب بخوانیم»

۴۳| چای خوش‌عطر پیرمرد/ به یاد یگانه مردی که مقابل رضاخان قلدر ایستاد

به گزارش همدان نوین، این بار پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» به مناسبت سالروز شهادت بزرگمرد تاریخ ایران زمین، شهید سید حسن مدرس به سراغ کتاب «چای خوش‌عطر پیرمرد» رفته است. ویروس کرونا همچنان در حال جولان دادن است و به خون مردم تشنه. این بار دوای درد دوری است و دوستی. به همین […]

۴۳| چای خوش‌عطر پیرمرد/ به یاد یگانه مردی که مقابل رضاخان قلدر ایستاد

به گزارش همدان نوین، این بار پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» به مناسبت سالروز شهادت بزرگمرد تاریخ ایران زمین، شهید سید حسن مدرس به سراغ کتاب «چای خوش‌عطر پیرمرد» رفته است.

ویروس کرونا همچنان در حال جولان دادن است و به خون مردم تشنه. این بار دوای درد دوری است و دوستی. به همین دلیل است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری خبرگزاری فارس همدان از همان روزهای اول پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» را راه‌اندازی کرد تا از زمانی که در خانه هستیم بیشتر استفاده کنیم و کتاب بخوانیم. هر بار با معرفی یک کتاب و خوانش بخشی از آن در خدمت مخاطبان خواهیم بود، همه شما می‌توانید برای ما کتاب بخوانید و به hamedanpl در شبکه اجتماعی اینستاگرام ارسال کنید.

امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس کتاب چای خوش عطر پیرمرد را معرفی و بخش از آن را خواهیم خواند. کتاب «چای خوش عطر پیرمرد» نوشته سید سعید هاشمی در پاییز ١٣٩٨ توسط انتشارات عهد مانا و در ١۴۴ صفحه منتشر شد و در همین مدت کوتاه به چاپ پنجم خود نیز رسیده است.

نام کتاب از چای‌های مشهور سیدحسن مدرس که برای میهماناش می‌ریخت، گرفته شده است. برای او فرقی نداشت که در مقابلش یک انسان معمولی نشسته شده است، یا وزیر و وکیل عهد قاجار و پهلوی او با همین چای از میهمانش پذیرایی می‌کرد.

این کتاب شامل داستان‌های کوتاهی از زندگی شهید سید حسن مدرس است که تا حدود زیادی مخاطب را با شخصیت و منش او آشنا می‌کند، شهید مدرس، از جمله شخصیت‌های تأثیرگذاری است که در اذهان مردم، ناشناخته و مجهول باقی مانده و در آثار محدودی به ایشان پرداخته شده است.

سید سعید هاشمی، نویسنده کتاب، از معدود شاعران معاصر است که به نویسندگی کتاب‌های طنز کودک و نوجوان می‌پردازد. او در چند جشنواره، موفق به کسب عناوین متعددی شده و آثار زیادی در قالب شعر، داستان و نثر ادبی در کارنامه خود دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.