امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13842
  پرینت تاریخ انتشار : 30 نوامبر 2020 - 16:45 | 8 بازدید
به طور مخفیانه وارد نمایشگاه شده و کرکره را پایین می‌کشند! 

از بالا بودن کرکره این مغازه ها شگفت زده نشوید

به گزارش همدان نوین، غروب روز گذشته گشتی در شهر زدم. تعداد ماشین‌های موجود در خیابان و مغازه‌های باز به نظر زیاد می‌رسید. با وجود تعطیلی دو هفته‌ ای و محدودیت‌های اعمال شده، این حجم از ماشین در خیابان های همدان و مغازه های باز شگفت‌انگیز است. حتی در این بین خودروهایی با پلاک غیربومی […]

از بالا بودن کرکره این مغازه ها شگفت زده نشوید

به گزارش همدان نوین، غروب روز گذشته گشتی در شهر زدم. تعداد ماشین‌های موجود در خیابان و مغازه‌های باز به نظر زیاد می‌رسید. با وجود تعطیلی دو هفته‌ ای و محدودیت‌های اعمال شده، این حجم از ماشین در خیابان های همدان و مغازه های باز شگفت‌انگیز است.

حتی در این بین خودروهایی با پلاک غیربومی در مقابل بیمارستان قلب فرشچیان به چشم می‌خورد، احتمالا بیماری در بیمارستان دارند که مجبور شده اند، به همدان بیایند.

اما نکته جالب اینکه در بین مشاغل مجاز فعال همچون فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌هایی که کالاهای اساسی را عرضه می‌کنند، گل‌فروشی، فرش فروشی، نمایشگاه‌های اتومبیل، تعمیرگاه‌ها، مشاور املاکی ها و خیاطی هم باز هستند.

حتی شنیده می شود برخی نمایشگاه‌داران با وجود اینکه مکلف به تعطیلی هستند اما به طور مخفیانه وارد نمایشگاه شده و کرکره را پایین می‌کشند! تعدادی از مشاغل هم که به طور قطع باز بودنشان ضرورتی ندارد، پذیرفتند که کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین بکشند و به فروش اینترنتی محصولشان اکتفا کنند به طوریکه شماره پیام رسان های خود را هم روی کرکره ها یادداشت کرده اند.

متعجب از اینکه چطور برخی از این صنوف باز و فعال هستند؟ با خود می‌گویم شاید ما اطلاع نداریم کدام صنوف مجاز به فعالیت هستند. به همین علت تصمیم گرفتم با رئیس بازرسی اتاق اصناف همدان درباره صنوف مجاز به فعالیت در این روزهای تعطیل کرونایی سوال کنم.

رئیس بازرسی اتاق اصناف همدان در ابتدا از پلمب ۴۵ واحد صنفی متخلف در هفته گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از اصناف و بازاریان همدان محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا را رعایت کردند.

مصطفی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اصناف همدان حقیقتاً با ستاد کرونا همکاری کردند و بیش از ۹۰ درصد صنوف محدودیت ها را رعایت کردند، افزود: در هفته اول محدودیت‌های کرونایی ۱۶۹۹ بازرسی از صنوف همدان انجام گرفت که ۱۰۵ اخطاریه پلمب صادر شد و ۴۵ مورد نیز پلمب شدند.

وی درباره صنوف مجاز به فعالیت در این هفته‌های محدودیت دار کرونایی، خاطرنشان کرد: تمامی صنوف مربوط به کالاهای اساسی مثل مرغ، گوشت، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها و خواروبار فروشی‌ها باز هستند، چلوکباب و فست فود نیز به شرط بیرون بر بودن فروش مجاز به فعالیت هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: آهنگران و صنعت‌گران، ابزار و یراق، باطری‌سازی، بارفروش، کافی‌نت و خدمات رایانه‌ای، شرکت‌های اینترنتی، تعمیرات ماشین و حمل و نقل، تمامی تولیدی‌ها به شرط اینکه تک فروشی و خرده‌فروشی نداشته باشند، مجاز به فعالیت هستند.

رئیس بازرسی اتاق اصناف همدان در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در شرایط فعلی و قرمز بودن استان از نظر شیوع کرونا، فعالیت گل‌فروشی‌ها چه ضرورتی دارد؟ یادآور شد: ممکن است برخی از رؤسای اتحادیه‌ها از استانداری مجوز فعالیت گرفته باشند ضمن اینکه گل‌فروشی‌ها در این مدت خیلی متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتراضات اصناف به علت این است که برخی از صنوف تعطیل نیستند، گفت: در حالیکه کسبه و صنوف همدان همکاری بالایی با ستاد کرونا دارند اما شاهد صفوف طویل در بانک ها هستیم و با اینکه تعطیلی اعلام شده، جمعیت در برخی از بخش ها بالاست.

باقری افزود: ظروف یکبارمصرف، درودگران بخش تولیدکننده و تعمیر، تولیدی کیف و کفش، صافکاری و نقاشی، عینک طبی، تأسیسات، تعمیرگاه لوازم خانگی و برقی، لوازم بهداشتی ساختمان، مصالح ساختمانی، لوازم اتومبیل، مصنوعات فلزی شامل شیشه‎، کلیدسازی و حلبی سازی و در و پنجره سازی هم مجاز به فعالیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه تجهیزات پزشکی مجاز به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تعطیل هستند و نباید در این مدت فعالیت کنند همچنین لوازم‌التحریرها مجاز به فعالیت نیستند و فقط واحدهایی که پروانه فتوکپی دارند می‌توانند باز باشند.

رئیس بازرسی اتاق اصناف همدان در پایان از فعال بودن چاپخانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: همچنین تولیدکننده‌های مبلمان به شرط نداشتن خُرده فروشی می‌توانند فعالیت کنند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.