امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13791
  پرینت تاریخ انتشار : 28 نوامبر 2020 - 22:35 | 9 بازدید
تلفات تالاب آق‌‎گل انگشت‌شمار بود

مورد مثبت آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در همدان نداشتیم

به گزارش همدان نوین، معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان با بیان اینکه تا کنون هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است گفت: تلفات در تالاب آق‌گل به صورت گسترده نبوده و تمامی موارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بررسی و نمونه برداری شده و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی کشف نشده است. […]

مورد مثبت آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در همدان نداشتیم

به گزارش همدان نوین، معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان با بیان اینکه تا کنون هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است گفت: تلفات در تالاب آق‌گل به صورت گسترده نبوده و تمامی موارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بررسی و نمونه برداری شده و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی کشف نشده است.

مهدی صفی‌خانی امروزبا بیان اینکه در حال حاضر در فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی قرار داریم  اظهار کرد: جا‌به‌جایی با سختی راه در این شرایط آب و هوایی می‌تواند از دلایل تلفات پرندگان باشد اگرچه در تالاب آقگل تلفات انگشت‌شماری از پرندگان مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت مداوم و مستمر با همکاری اداره کل دامپزشکی همدان در حال رصد و پایش تمام زیستگاه‌های تالابی استان هستیم افزود: هر نوع تلفات در زیستگاه‌های تالابی با حساسیت پایش و نمونه برداری انجام می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان با تأکید بر اینکه طی چند هفته اخیر نمونه‌برداری‌ها و پایش‌ها نشان از منفی بودن تست‌ها در زمینه آنفولانزا فوق حاد پرندگان دارد تصریح کرد: در استان همدان به ویژه تالاب آقگل هیچ نوع تست مثبتی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون نتیجه هیچ کدام از تست‌ها موید مثبت بودن و وجود آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان نبوده است، اگرچه به دوستداران طبیعت توصیه می‌کینم از نزدیک شدن به زیستگاه تالابی و مراکز حساس خودداری کنند و به پرندگان زنده و یا لاشه آن دست نزنند.

صفی‌خانی در ادامه به شماره ۱۵۴۰ برای ارتباط مردمی با محیط زیست اشاره کرد و گفت: تلفات در تالاب آق گل به صورت گسترده نبوده و تمام موارد با پروتکل‌های بهداشتی بررسی و نمونه‌برداری شده و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی کشف نشده است.

وی با اشاره به اینکه پرندگان در حین مهاجرت با سایر بیماری‌ها و عدم تغذیه مناسب مواجه هستند که موجب از بین رفتن آنها می‌شود ادامه داد: تلفات موجود بین پرندگان آق‌گل ناشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبوده است.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان یادآور شد: به دلیل فصل مهاجرت و موضوع مسیر پرندگان  با دقت و با حساسیت بیشتری پایش‌ها انجام می‌شود چراکه پرنده مهاجر ممکن است در مسیر مهاجرت دچار بیماری شود از همین رو با دقت بیشتری رصد انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم فهیم استان خواهشمندم از نزدیک شدن به پرندگان وحشی و زیستگاه‌های تالابی خودداری و موارد مشاهده خود را به اداره کل محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.