امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13458
  پرینت تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2020 - 16:34 | 1 بازدید

توجه نویسندگان به دفاع مقدس جریانات فکری جامعه را می‌سازد

به گزارش همدان نوین، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: توجه ویژه نویسندگان به ادبیات دفاع مقدس می‌تواند نجات بخش باشد و در بزنگاه‌های تاریخی جریانات فکری جامعه را بسازد.  محمد برخوردار شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه «هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع […]

توجه نویسندگان به دفاع مقدس جریانات فکری جامعه را می‌سازد

به گزارش همدان نوین، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: توجه ویژه نویسندگان به ادبیات دفاع مقدس می‌تواند نجات بخش باشد و در بزنگاه‌های تاریخی جریانات فکری جامعه را بسازد.

 محمد برخوردار شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه «هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس» به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: در حوزه ادبیات پایداری رسالت انتقال رخدادها، حقایق، رویدادها و حماسه های انکارناپذیر دوران دفاع مقدس برعهده شما نویسندگان است.

وی افزود: نوشتارهای شما نویسندگان در قالب کتاب، مقاله، اسنادی که از شما به یادگار می‌ماند، با الگوسازی برای نسل آینده، تاریخ را برای آنها تحلیل می کند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: شما نویسندگان می توانید از ظرفیت کتابخانه تخصصی بنیاد حفظ آثار استفاده کنید که بالغ بر ۹ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

برخوردار یادآور شد: آثاری که نویسندگان به چاپ رسانده بودند برای انتخاب کتاب برتر استان در سال های ۹۶، ۹۷ ارسال شده است که معرفی آثار برتر در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

وی توصیه کرد: با بهره گیری از فرصت‌ها، به جمع آوری خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا سرعت دهیم که به تعبیر مقام معظم رهبری این خاطرات ثروت ملی است نگاه ویژه به این موضوع داشته باشیم.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: با انتقال این فرهنگ ناب و سازنده که خود نوعی ساختار سازی است می تواند تبدیل به یک فرهنگ شود.

برخوردار ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس به تعبیری ادبیات پایداری چنان غنا و شور، نشاط و بالندگی را در خود جای داده است که جریان فکری که باعث فعال شدن زمینه های فرهنگی و هنری و الگو سازی در بطن جامعه می شود.

به گفته وی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، جلوگیری از فراموشی، تحریف رشادت‌های بزرگ مردان تاریخ ایران و رساندن پیام شهدا به گوش مردم و سایر ملت‌ها از وظایف اصلی این بنیاد است./ ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.