امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13455
  پرینت تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2020 - 13:20 | 1 بازدید
سرپرست اداره مراتع و امور بیابان منابع طبیعی

آغاز بذرپاشی و کپه‌کاری در یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع همدان

به گزارش همدان نوین، سرپرست اداره مراتع و امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه وسعت حوزه‌های آبخیز استان ۱۱۰ هزار هکتار است گفت: امسال بذرپاشی، بوته‌کاری و کپه‌کاری در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع آغاز شده است. سعید الیاسی روز سه شنبه یادآوری‌کرد: سال گذشته ۸۲۴ هکتار کپه […]

آغاز بذرپاشی و کپه‌کاری در یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع همدان

به گزارش همدان نوین، سرپرست اداره مراتع و امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه وسعت حوزه‌های آبخیز استان ۱۱۰ هزار هکتار است گفت: امسال بذرپاشی، بوته‌کاری و کپه‌کاری در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع آغاز شده است.

سعید الیاسی روز سه شنبه یادآوری‌کرد: سال گذشته ۸۲۴ هکتار کپه کاری و یک هزار و ۲۴۰ هکتار نیز بذر پاشی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال کپه کاری ۷۰۰ هکتاری مراتع استان آغاز شده است افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش تولید علوفه، نفوذ پذیری آب، حفاظت خاک و توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح مراتع استان است.

سرپرست اداره مراتع وامور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهارداشت: اعتبار لازم برای اجرای طرح بیولوژیکی در عرصه های مرتعی استان از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

الیاسی بیان کرد: این اقدام با اصلاح مدیریت «چرا» باعث ایجاد شرایط مطلوب برای بازگشت طبیعت به شرایط اولیه و همچنین گسترش گیاهان علوفه ای مرغوب در مرتع صورت می‌گیرد.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع یک میلیارد و۳۶۰ میلیون تومان اعتبار و برای طرح‌های بیابان زدائی ۹۰۰میلیون تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده است.

سرپرست امور مراتع و امور منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: در راستای سیاست‌های اجرایی و در سال جهش تولید و اجرای طرح «۹ در ۹۹» سازمان جنگل‌ها یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی استان را به‌صورت مشارکتی توسط بهره برداران و جوامع محلی کشت گیاهان دارویی در برنامه های ما قرار دارد.

الیاسی اقدامات احیا و اصلاحی مراتع را گامی موثر در راستای بهبود وضع اقتصادی و معیشت بهره بردران و روستائیان و مهاجرت معکوس از شهر به روستا عنوان کرد.

وی گفت: کپه‌کاری، یکی از روش های احیا و اصلاحی مراتع است که درآن بذر گیاهان مرتعی مورد نظر در چاله‌های حفر شده با دست قرار گرفته و سپس با خاک پوشانده می‌شود.

الیاسی اضافه کرد: این روش به صورت اجرایی، از سال ۶۴ با تهیه دستورالعمل روش‌های اجرایی احیا و اصلاح مراتع کوهستانی در دستور کار منابع طبیعی قرار گرفته است./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.