امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12454
  پرینت تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2020 - 14:00 | 7 بازدید
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر

پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تُن ذرت علوفه‌ای در ملایر

به گزارش همدان نوین، مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری ۲۵ هزار تُن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود. سیدمهدی میرباقری روز یکشنبه  اظهار داشت: در حال حاضر برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در حال اتمام است که به طور […]

پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تُن ذرت علوفه‌ای در ملایر

به گزارش همدان نوین، مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری ۲۵ هزار تُن ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

سیدمهدی میرباقری روز یکشنبه  اظهار داشت: در حال حاضر برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در حال اتمام است که به طور میانگین از هر هکتار بین ۵۰ تا ۶۰ تُن محصول برداشت می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای بود که امسال ۱۵۰ هکتار به این میزان طرح زیر کشت اضافه شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: این میزان ذرت علوفه‌ای توسط شرکت تعاونی دامداران و هم کشاورزان برداشت شده و برای مصارف دامداری دام‌های سنگین قابل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میرباقری با بیان اینکه این میزان ذرت علوفه‌ای تولید شده تا حدودی پاسخگوی نیاز شهرستان است بیان کرد: در سال‌های گذشته حدود ۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای بود که به دلیل پایین بودن قیمت محصول، کمبود ماشین‌آلات و خسارت سرمازدگی میزان تولید کاهش یافت.

وی افزود: در حال حاضر کشت ذرت علوفه‌ای به دلیل درآمدزایی بالایی که دارد، مورد استقبال کشاورزان ملایری قرار گرفته و دوباره کشت این محصول در حال افزایش است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین به کشت دانه‌های روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۳ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا است که پیش‌بینی می‌شود پاییز امسال ۳۰۰ تُن کلزا برداشت شود.

میرباقری ادامه داد: سال گذشته ۱۵۰ هکتار کشت دانه‌های روغنی کلزا داشتیم که به دلیل خسارت تگرگ، از این میزان حدود ۱۰۰ تُن محصول برداشت شد.

بیش از ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر زیر کشت غلات است./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.