امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12442
  پرینت تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2020 - 12:15 | 4 بازدید
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا

توزیع انسولین قلمی بعد از تعطیلات در همدان

به گزارش همدان نوین، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از توزیع انسولین قلمی بعد از تعطیلات در همدان خبر داد. ایرج خدادادی  در همدان در خصوص کمبود انسولین در استان اظهار کرد: طی روزهای اخیر مقدار کمی انسولین خارجی وارد کشور شده و به استان نیز اختصاص یافته بود و با […]

توزیع انسولین قلمی بعد از تعطیلات در همدان

به گزارش همدان نوین، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از توزیع انسولین قلمی بعد از تعطیلات در همدان خبر داد.

ایرج خدادادی  در همدان در خصوص کمبود انسولین در استان اظهار کرد: طی روزهای اخیر مقدار کمی انسولین خارجی وارد کشور شده و به استان نیز اختصاص یافته بود و با کمبود مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه روز پنج شنبه از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که به زودی مقدار قابل توجهی انسولین در استانها توزیع خواهد شد گفت: امیدواریم بعد از تعطیلات این توزیع صورت گیرد و ما بتوانیم در اختیار بیماران استان قرار دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه این مشکل کشوری است گفت: با توجه به ارزبر بودن انسولین قلمی و محدودیتی در ورود این دارو مشکلاتی وجود دارد اما به طور عام به عنوان دارو، انسولین تولید ایران در بازار موجود است و کمبودی نداریم.

وی ادامه دهد: تنها کمبود مربوط به انسولین‌های قلمی است که طریقه تزریق آن تسهیل شده است وگرنه انسولین ایرانی موجود است و بیماران نباید نگران باشند چون می‌توانند با مراجعه به پزشک دز مربوط به انسولین موجود در بازار را از طریق پزشک دریافت و نسبت به تزریق اقدام کنند.

خدادادی در خصوص اینکه آیا بیماران باید انسولین را از طریق کارت ملی دریافت کنند؟ گفت: در حال حاضر نیز سعی می‌کنیم انسولین را از طریق نسخ بیمه‌ای که پرونده بیماران قابل ردیابی است توزیع کنیم اما وزارتخانه در نظر دارد بهتر رصد کند و این دارو از چرخه توزیع خارج نشود و به دست دلالان نیافتد با کارت ملی باشد.

وی تصریح کرد: وزارتخانه قصد دارد انسولینی را که ما در اختیار بیمارانی که دارای پرونده ثبت شده هستند، قرار می‌دهیم با  کد ملی بیمار باشد تا هر داروی انسولینی که وارد استان می‌شود قابلیت رصد را داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: البته این موضوع بدین معنا نیست کسی می‌تواند با کد ملی داروی انسولین دریافت کند بلکه از طریق آن قابل رصد است که دارو از طریق کدام شرکت پخش در استان توزیع شده و به کدام داروخانه رفته و به چه بیماری تعلق گرفته است تا اطمینان حاصل شود که دارو قاچاق نخواهد شد./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.