امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 11252
  پرینت تاریخ انتشار : 25 سپتامبر 2020 - 15:54 | 12 بازدید
امام جمعه همدان

ابهت آمریکا در دنیا شکسته شده است/ نمایندگان از حواشی دوری کنند

به گزارش همدان نوین، امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ابهت آمریکا در دنیا شکسته شده است، این موضوع را ناشی از جهاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس دانست. آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در این میان […]

ابهت آمریکا در دنیا شکسته شده است/ نمایندگان از حواشی دوری کنند

به گزارش همدان نوین، امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ابهت آمریکا در دنیا شکسته شده است، این موضوع را ناشی از جهاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس دانست.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در این میان مسوولان و سیاسیون باید بیش از دیگران نسبت به رعایت اخلاق و تقوای سیاسی حساس باشند.

وی با بیان اینکه برخی در فضای سیاسی به راحتی دچار خطا می‌شوند و بداخلاقی‌ سیاسی دارند گفت: همه ما باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

امام جمعه همدان افزود: برخی در عرصه سیاست مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند و با تهمت و افترا و نسبت ناروا به صورت یکدیگر چنگ می‌اندازند که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولی در نظام اسلامی عدالت نداشته باشد شرعا نمی‌تواند مسئولیت بگیرد گفت: نظام اسلامی محصول خون شهداست و باید بر مبنای عدالت پیش رود.

شعبانی ضمن اینکه از نمایندگان مجلس خواست از حواشی پرهیز کنند تأکید کرد: مقام معظم رهبری این مجلس را انقلابی معرفی کرده‌اند و امید مردم نیز به مجلس انقلابی است.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که قصد تضعیف مجلس را دارند و یا می‌خواهد آن را به حواشی بکشانند اضافه کرد: نماینده‌ها باید نسبت به این موضوعات حساس باشند و با انجام کار اصلی خود، از حواشی دور شوند.

اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس تبیین شود

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس و لزوم بازخوانی زوایای آن اظهار کرد: باید مسئله اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس تبیین شود.

وی گفت: در شرایطی که این کشور از زمان قاجار تا قبل از انقلاب هرگاه وارد جنگ شده آسیب دیده و در دوره پهلوی نیز بحرین از کشور جدا شد، در دوران دفاع مقدس با وجود حمایت جهانی از صدام حتی یک وجب از خاک آن را به اجنبی ندادیم.

شعبانی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ۸۶ کشور از صدام حمایت می‌کردند به طوری که ۳۶ کشور تسلیحات نظامی و نیرو به عراق ارسال کردند آن هم در شرایطی که ۱۹ ماه از انقلاب اسلامی گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل جهان ایستادگی کردند افزود: در آن روزها چون ایران دچار جنگ داخلی بود دشمن فکر می‌کرد می‌تواند انقلاب را از بین ببرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد نظم عادلانه بین‌المللی بود اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت‌های پوشالی جهان را به بازی گرفت و آنها را تضعیف کرد.

مردم باید مسائل بهداشتی را دقیق رعایت کنند

وی افزود: در آن دوران کسی جرأت حرف زدن علیه آمریکا را نداشت چه برسد پرچم آن را به آتش بکشد، اما مردم ایران با ایستادگی و باور در مقابل استکبار قد علم کردند.

شعبانی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس نشان داد در این کشور نام علی بن ابیطالب(ع) جاری است اظهار کرد: کشوری که ۲۰۰ سال هر کسی آمد یک چنگ به خاک آن کشید و رفت با مدیریت امام(ره) حتی یک وجب از خاک آن تصرف نشد.

وی با بیان اینکه آن چه در این ۴۰ سال گذشته کشور را از بحران‌ها نجات داده، ایستادگی، ایمان به خدا و ولایت‌پذیری بوده است افزود: مردم با ولایت و امامت همراه شدند و حرکت‌ها و جهت‌گیری‌های آنها نیز با امام(ره) یکی شد.

امام جمعه همدان گریز به تفاوت دفاع مقدس با بقیه جنگ‌ها زد و افزود: جنگ‌های قبلی برای حفظ خاک و جغرافیا بود اما در دوران دفاع مقدس جنگ ضمن دفاع از خاک وطن برای دین و ولایت انجام شد.

وی با اشاره به ایجاد تحول در بین جوانان با مدیریت متعالی امام(ره) : مدیریت امام خمینی(ره) منحصر به فرد بود و به این کشور عزت و سربلندی بخشید.

شعبانی با تأکید بر اینکه ابهت آمریکا در دنیا شکسته شده است، این موضوع را ناشی از جهاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس دانست و ادامه داد: امروز در کشورهای اروپایی راحت شعار «مرگ بر آمریکا» سر داده می‌شود زیرا ملت‌ها به برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیدار و آگاه شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توصیه رهبری در مورد زیارت اربعین و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا اظهار کرد: وضعیت همدان به نسبت کشور خوب است اما در هر حال مرگ و میرها نگران‌کننده است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در نماز جمعه شرایط بهداشتی کاملاً رعایت می‌شود افزود: خوشبختانه گزارشی از ابتلا به کرونا در نماز جمعه نداشتیم.

وی ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: مردم باید مسائل بهداشتی را دقیق رعایت کنند چراکه مرگ روزانه ۱۵۰ نفر در کشور عدد کمی نیست./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.