امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ - 30 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9980
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ | 15 بازدید
مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد

افتتاح ۳۶ پروژه در هفته دولت در همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از افتتاح بیش از ۳۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۵۴۷ میلیارد تومان به اتمام رسیده است که در هفته دولت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد. حسن ظفری سه‌شنبه ۲۸ مردادماه […]

افتتاح ۳۶ پروژه در هفته دولت در همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از افتتاح بیش از ۳۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۵۴۷ میلیارد تومان به اتمام رسیده است که در هفته دولت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن ظفری سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲۶ پروژه بهسازی و ساماندهی کالبد روستا تحت عنوان زیرسازی، تعریض و تخریب، جدول‌گذاری و اجرای عملیات آسفالت با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: ۱۰ پروژه دیگر تحت عنوان بازسازی و بهسازی مسکن روستایی در یکسال گذشته با همدلی و تلاش دسته جمعی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی با هزینه کرد افزون بر ۱۵۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰ پروژه عمرانی و اجرایی در سطح استان به مساحت ۸۳۰ هزار مترمربع مبتنی بر تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض دولت، کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ و آورده متقاضی ساخته شده و مردم از این واحدها با نظارت نظام فنی روستایی و رعایت مجموعه مقررات ملی ساختمان استفاده خواهند کرد.

ظفری از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه اقدام ملی مسکن خبر داد و یادآور شد: کلنگ‌زنی دو پروژه ۵۲۰ واحد تحت عنوان اقدام ملی با اعتباری بیش از ۲۱۹ میلیارد ۸۰۰میلیون تومان در هفته دولت در همدان انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: پروژه ۲۰۰ واحدی در شهر جورقان در زمینی به مساحت ۶۴۰۰ مترمربع در ۱۰ بلوک احداث خواهد شد که مساحت این پروژه ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با پیش‌بینی هزینه کرد اعتباری افزون بر ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پروژه دوم ۳۲۰ واحدی شهر نهاوند در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع به تعداد ۱۳ بلوک در هفت طبقه با اعتباری افزون بر ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

ثبت نام ۴۴۶۶ متقاضی مسکن ملی در استان

ظفری با بیان اینکه در استان همدان ۴۴۶۶ متقاضی مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت: تاکنون ۳۰۴۳ متقاضی واجد شرایط شناسایی شدند و ۱۴۸ متقاضی اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعلاً در دو شهر جورقان و نهاوند طرح اقدام ملی مسکن اجرایی می‌شود، افزود: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن ملی در شش شهر نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، جورقان و کبودراهنگ را برعهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: در حال حاضر در شهر اسدآباد ۸۵۷ متقاضی حائز شرایط شناسایی شده که فقط سه متقاضی آورده خود را واریز کرده‌ و در شهر بهار از ۲۳۸ متقاضی حائز شرایط ۹ متقاضی اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر کبودراهنگ ۱۶۹ متقاضی واجد شرایط احصاء شده است که هیچ یک اقدام به واریز آورده خود نکرده‌اند، افزود: در شهر تویسرکان ۷۲۶ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی شناسایی شده که از این تعداد یک نفر آورده خود را واریز کرده است.

ظفری افزود: در شهر نهاوند و جورقان به ترتیب ۱۰۰۱و ۵۲ متقاضی واجد شراط شناسایی شده است که در نهاوند ۱۳۵نفر اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند اما در جورقان متقاضیان آورده خود را ارائه نداده‌اند.

وی درباره ویژگی مشمولان مسکن ملی، خاطرنشان کرد: متقاضیان مسکن ملی باید سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند، فرد متقاضی باید سرپرست خانوار باشد و فرم جیم این افراد براساس استعلام ها قرمز نباشد همچنین سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات دولتی نداشته باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که اگر متقاضیان نتوانند در زمان مقرر آورده خود را واریز کنند، چه فرآیندی برای آنها انجام می‌شود؟ بیان کرد: اگر کسی در فرآیند ساخت نسبت به تأمین آورده خود تعلل کند در سامانه حذف خواهد شد و نفر بعدی به عنوان ذخیره جایگزین ایشان تعریف می‌شود./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.