امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ - 28 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9808
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ | 23 بازدید
وضعیت علیصدر سفید است

اعمال ۱۸ بند بهداشتی در بزرگترین غار آبی جهان

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازدید غار همراه با پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و با بیان اینکه وضعیت علیصدر سفید است گفت: البته شیوع کرونا باعث کاهش ۹۰ درصدی بازدیدکنندگان شده است. مهدی مجیدی مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر، غار علیصدر را یکی از شگفتی‌ها جهان دانست و اظهار کرد: این غار […]

اعمال ۱۸ بند بهداشتی در بزرگترین غار آبی جهان

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازدید غار همراه با پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و با بیان اینکه وضعیت علیصدر سفید است گفت: البته شیوع کرونا باعث کاهش ۹۰ درصدی بازدیدکنندگان شده است.

مهدی مجیدی مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر، غار علیصدر را یکی از شگفتی‌ها جهان دانست و اظهار کرد: این غار منحصر به فرد به عنوان بزرگترین غار آبی جهان هر ساله شاهد حضور گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی‌نقاط جهان بود که البته امسال به واسطه شیوع کرونا وضعیت تغییر کرد.

وی با بیان اینکه شرکت علیصدر طی پنج ماه اخیر با کاهش درآمد مواجه بود افزود: کاهش ۹۰ درصدی بازدیدکننده از غار منجر به کاهش درآمد شرکت شد که به همین منظور تصمیم به چابک‌سازی سازمان گرفتیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد کادر دفتر مرکزی شرکت در قالب چابک‌سازی متعادل شد بیان کرد: با توجه به اینکه چارت سازمانی شرکت وسیع بود بر این اساس نسبت به اصلاح آن اقدام شد تا بتوانیم مدیریت هزینه کرده و کارگران شرکت را حفظ کنیم.

با شیوع کرونا و تعطیلی غار، روند کسب درآمد مردم منطقه متوقف شد‌

وی با اشاره به اینکه غار علیصدر فروردین و اردیبهشت هر سال ده‌ها هزار مسافر داشت که امسال حتی یک نفر بازدیدکننده نیز نداشتیم تأکید کرد: کرونا در روستای علیصدر نیز تاثیر سوء بسیاری گذاشته زیرا غالباً درآمد اهالی این منطقه از گردشگری است.

مجیدی گفت: اغلب اهالی روستای علیصدر فروشنده مواد غذایی و سوغاتی بوده و یا منازل آنها به اجاره مسافران اجاره داده می‌شد که با شیوع کرونا و تعطیلی غار، روند کسب درآمد آنها در این مدت متوقف شد‌.

وی با بیان اینکه از خردادماه طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا غار علیصدر بازگشایی شد بیان کرد: بر این اساس پروتکل ۱۳ بندی از سوی علوم پزشکی برای شرکت تدوین شد و پس از بررسی، چند بند نیز اضافه و پروتکل بهداشتی ۱۸ بندی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه هیچ فرد بدون ماسک اجازه ورود به داخل غار را ندارد گفت: در سالن انتظار نیز صندلی‌ها با فاصله چیده شده و بازدیدکنندگان با فاصله و طبق زمان‌بندی مشخص وارد غار می‌شوند.

وی تصریح کرد: زمان حضور مسافران برای ورود به داخل غار در بلیت آنها درج شده تا از تجمع جلوگیری شود و در قایق نیز هر خانواده به صورت مجزا به گشت و گذار می‌پردازند.

مجیدی با تاکید بر اینکه در این مدت هیچگونه تبلیغی برای سفر به همدان و بازدید از غار به صورت گسترده نداشتیم اضافه کرد: هم‌استانی‌ها و هموطنان می‌توانند بدون مشکل از غار زیبای علیصد بازدید کنند زیرا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ‌توجه لازم شده و حتی در بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز این مهم مورد تأکید قرار گرفت.

آمار ۳۷۰ هزار نفر بازدیدکننده غار به ۳۷ هزار نفر رسیده است

وی با بیان اینکه آمار ۳۷۰ هزار نفر بازدیدکننده غار در سال گذشته به ۳۷ هزار نفر رسیده است گفت: سعی ما در این مدت فعالیت، تنها حفظ کارگران شاغل در علیصدر بود هرچند سعی داریم از منابع دیگری نیز برای تامین هزینه حقوق کارگران استفاده کنیم که کارگران لطمه نخورند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه حداقل اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها موجب شده بسیاری از افراد هنوز از باز بودن غار اطلاع نداشته باشند گفت: در حال حاضر مسافران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از غار بازدید می‌کنند، ضمن اینکه در علیصدر اماکن اقامتی نیز وجود دارد و لازم نیست نگران اقامت باشند.

وی از در نظر گرفتن تخفیفات گروهی بازدید از غار و همچنین بهره‌مندی از اقامتگاه‌های مجتمع تفریحی علیصدر ویژه ادارات و سازمان‌ها خبر داد و گفت: تاکنون یکصد توافقنامه با ادارات انجام شده و اگر اداره یا ارگانی تمایل داشته باشد، باز هم تخفیف اعمال می‌شود.

مجیدی با تاکید بر اینکه تخفیف‌های علیصدر شامل تخفیف در تاسیسات تله‌کابین هم می‌شود یادآور شد: سوئیت‌های عباس‌آباد در اواسط هفته شامل۵۰ درصد تخفیف و در اواخر هفته شامل ۳۰ درصد تخفیف می‌شود.

تملک ۲۳۰ هکتار اراضی در علیصدر

وی با بیان اینکه این ایام فرصت خوبی برای بازدید مسافران از غار علیصدر است گفت: آب و هوای مناسب و مسافت کوتاه همدان با شهرهای اطراف فرصت خوبی برای مسافران است ضمن اینکه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه غار علیصدر از ۸ صبح تا ۶ عصر پذیرای مسافران است یادآور شد: وضعیت علیصدر سفید است و تاکنون هم مشکلی به لحاظ کرونا در این منطقه نداشتیم.

وی از تملک ۲۳۰ هکتار اراضی در علیصدر خبر داد و گفت: با پیگیری استانداری سال گذشته مشاوری تهیه شد تا طرحی را ارائه کند بنابراین در ۶ ماه آینده اگر بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم، این طرح را رونمایی می‌کنیم./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.