امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 9738
  پرینت تاریخ انتشار : 14 آگوست 2020 - 14:08 | 21 بازدید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۴۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب برای همدان اختصاص یافت

به گزارش همدان نوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب به این استان خبر داد و گفت: این تخصیص دستاورد برگزاری موفق نمایشگاه کتاب در سال قبل است. احمدرضا احسانی روز جمعه اظهار داشت: نمایشگاه سراسری کتاب را در سال جاری با مساعد شدن شرایط و فروکش کردن […]

۴۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب برای همدان اختصاص یافت

به گزارش همدان نوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان بن تخفیف کتاب به این استان خبر داد و گفت: این تخصیص دستاورد برگزاری موفق نمایشگاه کتاب در سال قبل است.

احمدرضا احسانی روز جمعه اظهار داشت: نمایشگاه سراسری کتاب را در سال جاری با مساعد شدن شرایط و فروکش کردن بیماری کرونا در مهرماه برگزار می‌کنیم و بن تخفیف‌ اختصاص یافته به مردم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه سراسری کتاب در دی ماه سال گذشته توانست بخشی از نیاز مردم به این کالای فرهنگی را فراهم کند به طوری که ۲ برابر پیشبینی‌های صورت گرفته در این رویداد کتاب به فروش رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تاکید کرد: نمایشگاه کتاب سال قبل ۷۶۵ میلیون تومان فروش داشت و همه را شگفت زده کرد که مهمترین دلیل آن ارائه کتاب با تخفیف‌های ویژه، تنوع موضوع، حضور ناشران برجسته و تامین نیاز همه سلیقه‌ها و گروه‌های سنی بود.

احسانی گفت: برپایی موفق نمایشگاه کتاب در سال قبل موجب شد ۳۰ درصد بن کتاب استان همدان افزایش یابد و این به نفع مردم فرهنگ دوست همدان است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تحریمها تاثیر بسیاری بر نرخ کاغذ گذاشته افزود: کاغذ مورد استفاده در چاپ کتاب وارداتی است هر چند بخشی از کاغذ مورد نیاز روزنامه از بازیافت تامین می‌شود اما نشر کتاب وابسته به کاغذ وارداتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: ارز دولتی اختصاص یافته به کاغذ مشمول چاپخانه‌ها برای انتشار کتاب نمی‌شود و فقط مختص روزنامه و کاغذ رول است و همین موضوع یکی از دلایل مقرون به صرفه نبودن چاپ و نشر کتاب محسوب می‌شود.

احسانی تاکید کرد: مصرف کننده به دنبال کالای ارزان است و در حال حاضر قیمت کتاب موجب شده این کالای فرهنگی حضور کمرنگی در سبد اقتصادی خانواده‌ها داشته باشد.

به گفته وی علاوه بر گرانی کتاب برخی عوامل مانند رونق و ترویج کتابهای الکترونیکی و صوتی موجب شده ذائقه مردم از کتابهای کاغذی به فضای مجازی تغییر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: در مجموع تمام این عوامل دست به دست هم داده اند تا کتاب مانند گذشته مشتری و خواهان نداشته باشد که این اوضاع ناشران و کتابفروشان را معترض کرده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های غیر رسمی و دوره‌ای در گوشه و کنار شهر گفت: در این فضاها کتاب با تخفیف های ۵۰ تا ۶۰ درصدی به فروش می‌رسد که بیشتر آن‌ها چاپ سالهای قبل هستند برخی دیگر هم به شیوه زیراکس منتشر شده‌اند که هنگام مطالعه به چشم آسیب می‌رساند.

احسانی گفت: با همه این مشکلات در ۶ ماه دوم سال گذشته میزان فروش کتاب در همدان افزایش یافت که دلیل آن اختصاص ۹۰ میلیون تومان بن تخفیف اختصاص یافته به کتابفروشی‌ها بود که بسیار مورد استقبال دوستداران کتاب قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ابراز امیدواری کرد: با برپایی نمایشگاه سراسری کتاب در سال جاری بتوانیم به بخشی از تقاضای مردم پاسخ دهیم و حضور این کالای فرهنگی را در سبد خانواده‌ها پررنگ کنیم./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.