امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9703
  پرینت تاریخ انتشار : 13 آگوست 2020 - 10:30 | 21 بازدید
دیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان

تکمیل پروژه‌های آبخیزداری تویسرکان ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری تویسرکان حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. اسفندیار خزائی با اشاره به بازدید از «بند بریوه» یکی از پروژه‌های حوزه آبخیزداری تویسرکان اظهار کرد: ایجاد این بند در راستای حفاظت از خاک و آبخیزداری در این شهرستان در […]

تکمیل پروژه‌های آبخیزداری تویسرکان ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری تویسرکان حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اسفندیار خزائی با اشاره به بازدید از «بند بریوه» یکی از پروژه‌های حوزه آبخیزداری تویسرکان اظهار کرد: ایجاد این بند در راستای حفاظت از خاک و آبخیزداری در این شهرستان در حال اجراست.

وی درباره شاخصه های اصلی اجرای این پروژه در حوزه آبخیزداری افزود: اجرای هر هکتار عملیات آبخیزداری ۲۷۰ متر مکعب کنترل سیلاب، حدود ۸۰ متر مکعب استحصال آب، حدود دو تن کنترل فرسایش و افزایش طول پوشش گیاهی به دنبال دارد که ارزش ویژه‌ای در حفاظت از آب و خاک دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: البته در پایین‌دست «بند بریوه» اراضی کشاورزی وجود دارد که کشاورزان می توانند از آب جمع‌آوری شده این بند پس از اخذ مجوزهای لازم استفاده کنند.

وی اعتبار هزینه شده طی سال گذشته برای این بند در پروژه حوزه آبخیزداری را یک‌میلیارد تومان خواند و اضافه کرد: یک‌میلیارد تومان این پروژه در سال جاری هزینه دارد در صورت نیاز هم برای تکمیل آن اعتبار تامین خواهیم کرد.

خزائی با اشاره به اینکه پروژه های حوزه آبخیزداری تویسرکان به تدریج در حال تکمیل است اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از پروژه‌های منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری در شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های آبخیزداری شهرستان تویسرکان حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: حفظ آب و خاک یک بحث زیرساختی هم در کشاورزی و هم در بخش صنعتی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تاکید کرد: با تکمیل پروژه‌های حوزه‌های آبخیز ضمن تاثیرگذاری بالا در کنترل و جلوگیری از سیلاب، تلطیف آب و هوا، بهره وری درست از آب و… کمک شایانی می‌کند./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.