امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9658
  پرینت تاریخ انتشار : 12 آگوست 2020 - 10:25 | 17 بازدید
فرماندار خبر داد

ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و روضه‌های خانگی در اسدآباد

به گزارش همدان نوین،فرماندار شهرستان اسدآباد از ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد. مجید درویشی چهارشنبه ۲۲ مردادماه در جلسه هماهنگی و ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم های ایام محرم شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: هیچ هیئتی بدون داشتن مجوز از اداره تبلیغات اسلامی حق برگزاری […]

ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و روضه‌های خانگی در اسدآباد

به گزارش همدان نوین،فرماندار شهرستان اسدآباد از ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم و روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

مجید درویشی چهارشنبه ۲۲ مردادماه در جلسه هماهنگی و ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم های ایام محرم شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: هیچ هیئتی بدون داشتن مجوز از اداره تبلیغات اسلامی حق برگزاری مراسم را ندارد و هیئت‌هایی که پروتکل‌های ستاد مدیریت کرونا را رعایت نکنند، مجوزشان لغو خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری مراسم ها ماه محرم و صفر، با تأکید بر تشکیل تیم‌های گشت سیار برای کنترل هیئت‌ها و مجوزهای مربوطه در سطح شهرستان مطرح کرد: مراسم ها در هیئت‌ها باید در فضاهای باز و بدون تردد و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود ضمن اینکه استفاده از ماسک در مراسم ها الزامی بوده و در صورت عدم استفاده افراد از ماسک به هیچ عنوان به این افراد اجازه ورود به هیئت داده نخواهد شد.

درویشی با بیان اینکه ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان در ماه محرم و صفر امسال با توجه به کرونا ممنوع است، یادآور شد: نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌ها در روستاها باید توسط  روحانی، دهیار، رئیس شورا و پرسنل خانه بهداشت روستاها با دقت بالایی انجام گیرد.

وی با تأکید بر عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسم ها و شرکت در سوگواری‌ها در منزل از طریق فضاهای مجازی تصریح کرد: تشکیل چند تیم به عنوان برنامه ریز در سطح شهر اسدآباد و آجین و بخش‌های مرکزی و پیرسلمان برای مدیریت بهتر اجرای مراسمات محرم و عاشورا براساس پروتکل‌های ستاد مدیریت کرونا ضرورت دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد هم بیان کرد: برنامه‌های ماه محرم با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت کرونا و همکاری مردم در شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی افزود: هیئت‌های خانگی اساساً ممنوع بوده و اگر کسی قرار بر برگزاری مراسم در منزل دارد می‌تواند با یکی از هیئت‌هایی که طبق پروتکل ها برنامه دارند، برنامه خود را به اشتراک بگذارند در غیر این صورت آن نذری ساقط خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پخش و توزیع نذورات ممنوع بوده و نذورات صرفاً در قالب اقلام خشک و خام و لوازم بهداشتی انجام خواهد گرفت، گفت: مراسم ها در هیئت‌ها به صورت متمرکز و بدون حرکت خواهد بود و برای مکان برگزاری مراسمات هیئت‌ها با دانشکده علوم پزشکی برای بررسی انطباق با مصوبات ستاد کرونا هماهنگی لازم انجام خواهد شد./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.