امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9655
  پرینت تاریخ انتشار : 12 آگوست 2020 - 9:44 | 14 بازدید
اثر فرهنگی

اهدای پنج اثر فرهنگی به موزه تویسرکان

به گزارش همدان نوین،رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: پنج اثر فرهنگی توسط ۲ خانواده فرهنگ دوست تویسرکانی به موزه این شهرستان اهدا شد. اسحاق ترکاشوند با بیان اینکه موزه ها را مردم می‌سازند و نقش کلیدی در پویایی موزه‌ها دارند، افزود: این آثار فرهنگی شامل یک آینه و قاب آینه […]

اهدای پنج اثر فرهنگی به موزه تویسرکان

به گزارش همدان نوین،رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: پنج اثر فرهنگی توسط ۲ خانواده فرهنگ دوست تویسرکانی به موزه این شهرستان اهدا شد.

اسحاق ترکاشوند با بیان اینکه موزه ها را مردم می‌سازند و نقش کلیدی در پویایی موزه‌ها دارند، افزود: این آثار فرهنگی شامل یک آینه و قاب آینه سنگی، یک یخدان با رویه مخمل قرمز، یک قاب آینه چوبی و زین چرمی اسب و کیف چرمی زنانه است که هر کدام از این آثار دارای قدمتی بالای ۱۰۰ سال دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اشیای تاریخی زیادی توسط فرهنگ ‌دوستان تویسرکانی به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان اهدا شده است که همه این اشیاء با نام اهداکننده آنها در موزه نمایش داده می شود.

ترکاشوند ضمن درخواست مشارکت همگانی در زمینه تحویل آثار تاریخی – فرهنگی برای حفاظت از این آثار یادآور شد: این اقدام زیبا در راستای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان خاطرنشان کرد: موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان از سال ١٣٨٩ راه اندازی شد و در محل خانه تاریخی مسعودی قرار دارد و همه ساله توسط تعداد زیادی گردشگران داخلی و خارجی مورد بازدید قرار می گیرد.

آغاز مرمت مدرسه شیخ علیخان تویسرکان 

وی همچنین از آغاز مرمت بخشی از مدرسه شیخ علیخان تویسرکان خبر داد و گفت: با انتخاب پیمانکار واجد شرایط و دارای سابقه، پروژه مرمت فضاهای داخلی و حجره‌های این بنای تاریخی که به دستور شاه سلیمان صفوی در سال ۱۰۹۰ هجری در تویسرکان ساخته شده بود از اواخر هفته گذشته آغاز شد و با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال تا پایان شهریور پایان خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این مدرسه دارای حیاطی مستطیل‌ شکل و پلانی چهار ایوانی و یک طبقه است که گرداگرد آن ۳۶ باب حجره متصل به هم ساخته شده است و در گذشته و حال محل تحصیل طلاب علوم دینی بوده و در کنار مجموعه بازار تاریخی تویسرکان قراردارد.

وی یادآوری کرد: این بنای ارزشمند به شماره ۱۸۶۶ در تاریخ ۷۶/۰۲/۲۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.