امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9612
  پرینت تاریخ انتشار : 11 آگوست 2020 - 15:45 | 16 بازدید
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران همدان/ پرداخت کامل مطالبات ایثارگران

به گزارش همدان نوین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران همدان خبر داد. سعید اوحدی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به توجه ویژه استاندار همدان به ایثارگران اظهار کرد: از آن جا که نسبت به تأمین مسکن […]

ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران همدان/ پرداخت کامل مطالبات ایثارگران

به گزارش همدان نوین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران همدان خبر داد.

سعید اوحدی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به توجه ویژه استاندار همدان به ایثارگران اظهار کرد: از آن جا که نسبت به تأمین مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری دغدغه وجود داشت با کمک معاونین استاندار و پیگیری‌هایی که در استان به ویژه از سوی نمایندگان مجلس شده تصمیماتی گرفته شده ست.

وی با بیان اینکه امروز دو تفاهم نامه برای جامعه ایثارگری همدان امضا می‌شود که یکی از آنها مربوط به تامین مسکن است از پیگیری تامین زمین برای راه‌اندازی ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن در استان همدان خبر داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در این روز تفاهمنامه دیگری در حوزه اشتغال فرزندان ایثارگران منعقد می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون ۲۱ خدمات ایثارگری و تبصره‌های ذیل آن سهمیه‌ای برای دستگاه‌ها، زمانی که استخدام دارند در اشتغال فرزندان ایثارگران مشخص شده است.

اوحدی گفت: در بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم دولت موظف است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام درآورد تا مشکل اشتغال آنها به طور کامل حل شود.

وی افزود: در این زمینه جلسات متعددی را با سازمان امور استخدامی کشور داشته‌ایم و خوشبختانه تمهیداتی فراهم شده و بستر آن میسر است.

برگزاری آزمون استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر

اوحدی خاطرنشان کرد: اوایل شهریورماه آزمونی برگزار می‌شود که فرزندان جامعه ایثارگر در آن شرکت می‌کنند و از سهم ۲۵ درصدی ماده ۲۱ بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: بعد از این آزمون نیز قرار است آزمون اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود که طبق تعهدی که برای دولت ایجاد شده اختصاص به جامعه ایثارگری دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هفته گذشته دولت مصوبه خوبی را رقم زد تا مطالبات جامعه ایثارگری صد درصد پرداخت شود افزود: وقتی صحبت از جامعه ایثارگری می‌‌شود دینی است که گردن همه ما خواهد بود، این دین وقتی ادا می‌شود قطره‌ای است در مقابل عظمت روحی و عزت نفسی که جامعه ایثارگری دارند.

وی گفت: در طول این مدت نیز سازمان برنامه و بودجه هماهنگی بسیار خوبی داشته و با هماهنگی‌های موجود شاید بنیاد شهید اولین دستگاهی بود که در کشور پاداش بازنشستگی خانواده شهدا را تا سال ۹۸ تسویه کرد.

اوحدی اظهار کرد: خوشبختانه این مورد اتفاق بسیار خوبی بود اگرچه متاسفانه این پاداش با تاخیر انجام شد و از سال ۹۵ تا ۹۸ پرداخت نشده بود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ مطالبات ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسیدگی به امور ایثارگران باقی مانده بود و باید انجام می‌شد افزود: این مطالبات نیز با توجه آقای نوبخت پرداخت شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ماده ۳۸ سه ضلع دارد که یک ضلع آن برای تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه است و ضلع دیگر آن بنیاد شهید برای پرداخت مطالبات بر اساس آمار موجود، ضلع دیگر نیز نیروهای مسلح است که باید احکام افراد مشمول را صادر کند.

وی عنوان کرد: بعد از هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبار به صورت علی‌الحساب مطالبات را پرداخت کردیم چون حجم کار در ستاد کل سنگین بود و نتوانستند در زمان مقرر احکام را صادر کنند تا کامل پرداخت شود.

اوحدی اضافه کرد: روز یکشنبه معاونین بنیاد با نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح جلسه‌ای داشتند و در آن تفاهم شد ستاد کل نیروهای مسلح در این هفته یا حداکثر هفته آینده احکام مشمولان را صادر کند تا بنیاد شهید بتواند کامل مطالبات را تسویه کند.

وی عزت، شرف، استقلال و ارزشمندی جامعه را مرهون جامعه ایثارگران دانست و گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر به دنبال عزت و سربلندی این ملت هستیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۲۶ مردادماه سالگرد ورود آزادگان به کشور است، تجلی، اوج و شکوه پیروزی در جنگ تحمیلی را روز ورود آزادگان به کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را برگزار خواهیم کرد گفت: امسال، اربعین دفاع مقدس است که امید است شاهد برگزاری مراسمی در خور شأن شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

اوحدی ضمن قدردانی از تلاش نماینده ولی فقیه در استان گفت: خوشبختانه حضور ایشان امید و نگاه بلندی در استان به وجود آورده و تلاش آقای استاندار نیز بر این است هر آنچه در توان داریم برای خدمت به مردم بسیج کنیم که از زحمات آنها قدردانی می‌کنم./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.