امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 23 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9554
  پرینت تاریخ انتشار : 10 آگوست 2020 - 16:59 | 28 بازدید
معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی

افزایش شکایت علت زمان‌بر بودن رسیدگی به پرونده‌های نظام پزشکی

به گزارش همدان نوین، معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان گفت: علت افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های نظام پزشکی بالا رفتن شکایت‌هاست که البته اکثر شکایت‌ها به علت فشار اقتصادی و سوءتفاهم‌هاست.  علی حیدری ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت از سوی نظام پزشکی همدان در خصوص علت تاخیر رسیدگی […]

افزایش شکایت علت زمان‌بر بودن رسیدگی به پرونده‌های نظام پزشکی

به گزارش همدان نوین، معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان گفت: علت افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های نظام پزشکی بالا رفتن شکایت‌هاست که البته اکثر شکایت‌ها به علت فشار اقتصادی و سوءتفاهم‌هاست.

 علی حیدری ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت از سوی نظام پزشکی همدان در خصوص علت تاخیر رسیدگی به پرونده‌های پزشکی اظهار کرد: این مسئله به افزایش شکایت‌ها نسبت به قبل برمی‌گردد.

وی با تاکید به اینکه شکایت‌ها ممکن است با دلیل یا بی‌دلیل باشد گفت: برخی از شکایت‌ها حتی برای غیرکارشناسان حوزه پزشکی نیز منطقی نیست و به همین خاطر تعداد افزایش یافته و زمان رسیدگی بیشتر شده است.

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه شکایت‌ها به عوامل مختلفی برمی‌گردد که بیشتر به خاطر فشار اقتصادی یا سوء تفاهم‌هاست ادامه داد: این شکایت‌ها رنج‌های مختلفی دارد از دندانپزشکی گرفته تا حوزه زنان و زایمان و یا حتی آسیب‌های مختلفی نظیر یک خط ساده روی پوست تا مرگ مادر و فرزند.

 وی با تأکید بر لزوم افزایش دقت کار در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: البته چندین مجموعه از جمله نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان قوه قضائیه این امر را رصد می‌کنند و در نتیجه رسیدگی به پرونده زمان طولانی خواهد داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: برای ما به عنوان عوامل اجرایی در رسیدگی به پرونده‌های وارده به نظام پزشکی بسیار مهم است که با دقت مسائل را بررسی کنیم تا مشکلی نباشد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی پرونده پزشکی وارد می‌شود شاکی یک یا دو جلسه صحبت می‌کند و جلسه بعد کسی که از او شکایت شده دفاع می‌کند و بر اساس این صحبت ها کارشناسانی دعوت و در خصوص این مسائل صحبت می‌کنند.

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان ادامه داد: از طرف دیگر ممکن است اسناد و مدارکی درخواست کنند که به بیمارستان‌ها ارجاع شود، گاهی یک ماه زمان می‌برد که بیمارستانی پرونده‌ای در اختیار ما قرار دهد و بعد از آن نیز باز هم مراحلی برای صحبت شاکی و متشاکی و کارشناس وجود دارد که اگر هرکدام از آنها یک هفته طول بکشد یک پرونده در بهترین شرایط ۶ یا ۷ هفته زمان می‌برد.

وی گفت: در حال حاضر بخش کارشناسی را در رسیدگی به پرونده‌ها حذف کرده‌ام و شاکی را دعوت می‌کنم که به دانشگاه بیاید چون آنجا متخصصانی هستند تا سریع کار انجام می‌شود اما با این وجود دچار تاخیر می‌شویم.

حیدری با بیان اینکه ما هم تمایلی به تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها نداریم اما واقعا گاهی خسته می‌شویم چون حجم کار بالاست تصریح کرد: وقتی حکمی امضا می شود دقت داریم که اشتباهی صورت نگیرد به خصوص در خصوص پرونده‌هایی که منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه کار رسیدگی به پرونده‌های پزشکی بسیار دشوار است خاطرنشان کرد: کار سختی را در مقام مسئولی که می‌خواهیم حکمی را امضا کنیم داریم و بنابراین شاید لازم باشد چندین هفته رسیدگی به یک پرونده زمان ببرد.

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه بالا بودن تعداد، پیچیدگی و حساسیت و نیز اصرار بر دقت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند تاکید کرد: ما نیز تمایل نداریم کار زمان‌بر باشد اما چاره‌ای نیست و تنها مطالعه برخی پرونده‌ها یک ماه زمان لازم دارد، ضمن اینکه بقیه مراحل نیز باید طی شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ۲۲ نفر در هیات‌های نظام پزشکی این است که سرعت رسیدگی بالا رود چراکه از طرف شاکی و قوه قضائیه نیز اصرار بر این امر است افزود: امیدواریم این توانایی باشد تا کار را سریع‌تر جلو ببریم./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.