امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 محرم 1448
شناسه خبر : 54895
  پرینت تاریخ انتشار : 27 می 2022 - 18:55 | 100 بازدید

۵ پلان متفاوت درباره “سلام فرمانده” در آزادی/شوک به مردم با استانداردهای دوگانه!

همین اول تکلیفمان رو باهم روشن کنیم: من منتقد سرود “سلام فرمانده” نیستم! خیلی هم با این سرود حال کردم و بارها و بارها در ماشین و محل کار پلی‌اش کردم و لذت بردم؛ تا وقتی هم اهالی فن این سرود را از لحاظ محتوایی نقد نکردند اصلا سوتی‌های محتواییش را هم نفهمیدم و به […]

۵ پلان متفاوت درباره “سلام فرمانده” در آزادی/شوک به مردم با استانداردهای دوگانه!


همین اول تکلیفمان رو باهم روشن کنیم: من منتقد سرود “سلام فرمانده” نیستم! خیلی هم با این سرود حال کردم و بارها و بارها در ماشین و محل کار پلی‌اش کردم و لذت بردم؛ تا وقتی هم اهالی فن این سرود را از لحاظ محتوایی نقد نکردند اصلا سوتی‌های محتواییش را هم نفهمیدم و به نظرم زیاد هم مهم نیست…

خب حالا که تکلیف ما روشن شد جان عزیزتان منطقی این متن را بخوانید: 

پلان اول:

یک مطالبه طی سال‌های اخیر مطرح شده مبنی بر ورود زنان به استادیوم، به نظرم غیرمنطقی هم نیست و نیاز است بستر لازم برای ورود خانم‌های علاقمند به ورزشگاه فراهم شود(دختر عشق فوتبال اگر دیده باشید می‌فهمید چقدر برایش رفتن به ورزشگاه آرزو است) اما متاسفانه طی همه این سال‌ها اصلا انگار بنای حل این مسئله وجود نداشته وگرنه مگر می‌شود این موضوع غیر قابل حل باشد

پلان دوم:

مراسم سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی با حضور پرشور علاقمندان برگزار می‌شود؛ زن و مرد در کنار هم قرار می‌گیرند و از این مراسم استفاده می‌کنند؛ خودتان را جای کسانی که دوست داشتند به ورزشگاه بروند و فوتبال ببینند بگذارید، چه حالی می‌شوید؟ نمی‌گوید چرا این‌ها می‌توانند ما نمی‌توانیم؟ حالا باز شما صدتا دلیل بیار که این مراسم مذهبی با آن فوتبال پر از فحش قابل مقایسه نیست و … آیا جامعه می‌پذیرد؟ من که فکر نمی‌کنم بپذیرد؛ یعنی پس از بیش از ۴۰سال این موضوع قابل حل شدن نبوده است؟ بالاخره پس این همه نهاد فرهنگی عریض و طویل چه‌ کار می‌کنند؟ ایجاد یک بستر مناسب برای حضور زنان به ورزشگاه انقدر نشدنی است؟

پلاس سوم: 

آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته بازی‌های فوتبال را لغو کرده و عملا شهر را به تعطیلی کشانده؛ اوضاع انقدر ظاهرا داغون بوده که تهران لقب آلوده‌ترین شهر جهان را یدک کشیده و ساعت ۱۲ظهر هم یک دفعه همه چی تعطیل شده؛ مردم نمی‌گویند چطور یک دفعه مشکل حل شد و بیش از ۱۰۰هزار نفر را دور هم جمع کردید و فلان…؟

پلان چهارم:

کرونا از اسفند ۹۸ در این کشور آمده و عملا از همان موقع محدودیت‌های مختلفی را تحمل کردیم؛ همین فوتبال بارها و بارها محدودیت ورود تماشاگران به ورزشگاه را به خود دیده؛ تازه می‌خواستند به خاطر خطر شیوع کرونا سه هفته آخر لیگ را هم بدون تماشاگر کنند اما به یک باره تمام محدودیت‌ها برداشته می‌شود و ورزشگاه کیپ به کیپ پر می‌شود! مردم نمی‌گویند فقط محدودیت‌های کرونایشان برای ما بود! 

پلان پنجم:

مردم آبادان به یک باره داغ متروپل دیدند؛ من می‌دانم مراسم “سلام فرمانده” از خیلی قبل‌تر برنامه ریزی شده بود اما واقعا نمی‌شد یک جور بهتر، از این اجتماع بزرگ برای تسلیت گفتن به مردم آبادان استفاده می‌کردیم؟ من برنامه را دیدم اما به نظرم عرض تسلیت به مردم آبادان خیلی کمرنگ بود؛ می‌شد خیلی بهتر همبستگی‌مان را به خوزستانی‌ها نشان دهیم؛ حتما دیدید دیشب در آبادان چه شعاری دادند:

آبادان خون‌ریزیه

تهران عروسیه؟ 

باور کنید مسئله من “سلام فرمانده” نیست؛ مسئله اساسی و مهم استاندارد دوگانه‌ است! مردم این تناقضات را می‌بینند؛ بعضی وقت‌ها یکم بد نیست به این جمله توجه کنیم: “مردم چی می‌گن؟”

بعد از اجرای سرود سلام فرمانده در اصفهان و مشهد طی یک ویدیو گفته بودیم که تا می‌توانید از حکومتی کردن “سلام فرمانده” فاصله بگیرید و بگذارید این سرود مسیر خودش را برود اما مگر نفع‌های شخصی می‌گذارد این اتفاق رخ دهد؟

ببخشید زیاد شد…. تمام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.