تداوم وضعیت بارشها شهر همدان را با کسری آب روبرو خواهد کرد
داوود شاهسوند با بیان اینکه در اواخر اسفندماه کشاورزان برای کشت محصولاتی چون سیب زمینی اراضی خود را آماده می کنند، تصریح کرد: در استان همدان و بویژه دشت همدان- بهار شاهد کشت گسترده سیب زمینی هستیم که این محصول با مصرف آب زیاد مشکلاتی را برای تامین آب شرب از محل منابع آب زیرزمینی ایجاد […]
داوود شاهسوند با بیان اینکه در اواخر اسفندماه کشاورزان برای کشت محصولاتی چون سیب زمینی اراضی خود را آماده می کنند، تصریح کرد: در استان همدان و بویژه دشت همدان- بهار شاهد کشت گسترده سیب زمینی هستیم که این محصول با مصرف آب زیاد مشکلاتی را برای تامین آب شرب از محل منابع آب زیرزمینی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه ضمن استعانت از خداوند برای نزول رحمت الهی، باید برنامهریزیهای لازم را نیز در پیش بگیریم، خاطر نشان کرد: این برنامهها به منظور تامین آب سطحی و هدایت حداکثری آب سرشاخههای سدهای اکباتان و آبشینه انجام شده و از ابتدای مهر سال جاری با انعقاد قرارداد با میراب و استفاده از توانمندی تعاونی و بازدید و اقدامات عملیاتی پرسنل شرکت حتی در روزهای تعطیل سعی شده تا از برداشت آب رودخانه جلوگیری و آب سرشاخه ها به سدها هدایت شود.
شاهسوند همچنین با اشاره به وضعیت چاه های کشاورزی استان هم گفت: تعداد ۲۸ حلقه چاه کشاورزی که قابلیت اتصال به شبکه را داشتند، با همکاری شرکت آبفای استان شناسایی شد اما صرفا تعداد ۵ حلقه چاه وارد مدار آب شرب شده است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است به قید فوریت تعداد چاههای دارای شرایط تامین آب شرب افزایش یابد که البته در این رابطه طبیعتاً با آغاز فصل کشاورزی مشکلاتی را در این حوزه خواهیم داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


