امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 37394
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ | 16 بازدید
استاندار همدان:

از ظرفیت دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری تولید استفاده می‌شود

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: دانشگاه ها ظرفیت بالایی در تولید علم و دانش در راستای تولید دانش بنیان دارند و از ظرفیت آن‌ها برای افزایش بهره‌وری در حوزه تولید استفاده می‌شود. علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان همدان افزود: رهبر معظم انقلاب در طول چند سال […]

از ظرفیت دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری تولید استفاده می‌شود

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: دانشگاه ها ظرفیت بالایی در تولید علم و دانش در راستای تولید دانش بنیان دارند و از ظرفیت آن‌ها برای افزایش بهره‌وری در حوزه تولید استفاده می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان همدان افزود: رهبر معظم انقلاب در طول چند سال گذشته به “تولید” تاکید داشتند که در نامگذاری امسال، تولید را به دانش بنیان بودن و کار آفرین بودن عجین کردند.

وی با بیان اینکه توجه به اشتغال آفرینی در نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار ارزشمند است اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده که تولید بر مبنای دانش و اشتغال آفرین از تاکیدات ایشان است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: دائمی بودن این ستاد استانی توسعه اقتصاد دانش بنیان از اولویت‌های ما است تا طرح‌ها و برنامه‌ها حوزه تولید در آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با استفاده از طرح‌های دانش بنیان باید روش‌های بهره‌وری در حوزه تولید را توسعه داد افزود: امسال قرار است با استفاده از دانش، کارآفرینی و اشتغالزایی حرکت روبه جلوی اقتصاد استان و کشور شتاب بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان متشکل از دستگاه های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی به عنوان یک اصل، بسیار مهم است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باید اقدامات دانش بنیان را در پیشانی حوزه کشاورزی ترویج دهد اظهار داشت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علم و دانش، محصولات خود را در اختیار حوزه تولید از جمله صنعت و کشاورزی قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در حوزه صنعت، گردشگری، خدمات و کشاورزی باید بالاترین بهره‌وری را با کمترین هزینه داشته باشیم چراکه عدم رعایت اصل بهره وری در حوزه خودروسازی موجب افزایش قیمت، کاهش کیفیت و بالا رفتن نارضایتی مردم می‌شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد دانش بنیاد مقدمات اقتصادی تر شدن حوزه تولید را فراهم می کند، گفت: کمیته های علمی و تخصصی در بخش کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری در این ستاد تشکیل می شود تا متناسب با آن حوزه تولید استان توسعه یابد.

وی اضافه کرد: این ستاد هر ۲ ماه یکبار تشکیل می شود و کمیته های تخصصی آن جلسات هفتگی خود را در راستای رفع موانع تولید دانش بنیان برگزار می کند.

استاندار همدان با بیان اینکه ما از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه تولید دانش بنیان و کار آفرین استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: از ظرفیت های موجود در پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دیگر دستگاه های مرتبط برای افزایش تولید دانش بنیان استفاده می شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه حوزه دانشگاهی باید به کمک بخش تولید بیاید، تصریح کرد: مجموعه دانش بنیان باید به دنبال نوآوری باشند تا مشکلات حوزه تولید را با استفاده از علم و دانش، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری ارتقا دهند.

وی افزود: مدیران دستگاه های مختلف استان از دانش آموختگان برجسته دانشگاه‌ها هستتد و توان اجرایی مصوبات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان را دارند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.