امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37346
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ | 62 بازدید
تامین اقلام مورد نیاز مردم در نخستین بازار نوروزی و ماه مبارک رمضان

آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

به گزارش همدان نوین،  مردم خداجوی ایران زمین درحالی از فردا میهمان ماه خدا می‌شوند که با تلاش‌های صورت گرفته مسئولان، بازار کالاهای اساسی و پرمصرف ماه مبارک رمضان تامین شده و مشکلی در رفع نیازهای مردم برای خرید محصولاتی چون برنج، گوشت قرمز و مرغ، شکر و خرما وجود ندارد. تامین اقلام مورد نیاز […]

آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

به گزارش همدان نوین،  مردم خداجوی ایران زمین درحالی از فردا میهمان ماه خدا می‌شوند که با تلاش‌های صورت گرفته مسئولان، بازار کالاهای اساسی و پرمصرف ماه مبارک رمضان تامین شده و مشکلی در رفع نیازهای مردم برای خرید محصولاتی چون برنج، گوشت قرمز و مرغ، شکر و خرما وجود ندارد.

تامین اقلام مورد نیاز مردم در نخستین بازار نوروزی و ماه مبارک رمضان از زمستان سال گذشته در دستور کار دولتمردان قرار داشت و به دلیل آنکه ماه رمضان بالافاصله پس از ایام نوروز آغاز می‌شد، برنامه‌ریزی‌های دولت می‌بایست به گونه‌ای مدیریت می شد که مشکلی در تامین کالاهای اساسی در این رویداد که مراجعه مردم برای خرید مایحتاج عمومی به بازار بیشتر می‌شود، ایجاد نشود.
اهمیت این موضوع به حدی بود که نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ‌به این موضوع اختصاص داشت؛ مخبر در این جلسه تاکید کرد: روند فعلی نظارت بر بازار باید به طور مستمر و به خصوص با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد تا قیمت کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش پیدا نکند.
بر اساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۳ قمری از روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه آغاز می‌شود. با این رویکرد مشاهدات خبرنگاران ایرنا از بازارهای مصرف در استان‌های مختلف حاکی از آن است که کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان در استان‌ها تامین شده و نهادهای نظارتی نیز از چند روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان رصد بازارها را برای کنترل قیمت ها و مقابله با گرانفروشی و احتکار آغاز کرده اند.
خبرنگاران ایرنا در استان‌ها در سلسله گزارش‌هایی به تبیین وضعیت حاکم بر بازار مصرف کالاهای اساسی پرداخته اند؛ بر اساس گزارش ایرنا در البرز،  این روزها با وجود آنکه در ایام تعطیلات نوروزی قرار داریم، اگر سری به بازار و سطح شهرها بزنیم به وفور تمام اقلام وجود دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد ولی رونق بیشتر را می توان در بازار روز و میادین میوه و تره و بار و فروشگاه های بزرگ شاهد باشیم.
اگر به بخش عرضه فراورده های پروتئینی میادین میوه و تره بار به خصوص واحدهای عرضه دولتی گوشت گرم و منجمد مرغ مراجعه شود، با اینکه با صف های طولانی روبرو می شویم ولی وفور این محصول نگرانی را از دل مردم بیرون می کند.
استان البرز در تولید برخی از محصولات کشاورزی و فراورده های دامی همچون تخم مرغ مازاد بر نیاز استان تولید دارد و تولیدات خود را به دیگر استان ها و خارج از کشور صادر می کند ولی در برخی از محصولات همچون گوشت مرغ و گوشت قرمز نیاز به واردات دارد که این نیاز به خوبی نیز تامین می شود.
ادامه این گزارش را می توانید با تیتر «همت بالای بخش دولتی البرز در آستانه ماه میهمانی خدا» در سایت ایرنا بخوانید.

آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

تامین کالاهای اساسی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، یکی از داغ ترین بحث های محافل و جلسات مسئولان است، گندم، برنج، مرغ، گوشت، روغن، شکر و خرما مهمترین اقلامی پرمصرف این ایام هستند که همین امر موجب توجه فراتر مسئولان و دست اندرکاران این حوزه برای تامین و تنظیم بازار در آستانه ماه رمضان شده است.
سری به بازار کرمان می زنیم، گرچه اندک کمبودهایی در بخش مرغ مشاهده می شود اما عمده کالاهای اساسی به فراوانی در فروشگاه ها یافت می‌شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد اما باوجود افزایش تقاضا در بازار طی ماه مبارک رمضان، توجه به انبارها و پیش بینی اوج نیاز بازار امری ضروری است.
افزایش نظارت ها برای حفظ و ثبات قیمت ها و همچنین تامین و فراوانی کالا ۲ روی یک سکه است که به طور قطع بر زندگی مردم در ماه مبارک رمضان تاثیر فراوانی خواهد داشت و همانگونه که از گفته مسئولان برمی‌آید، مدیریت این حوزه ها در آستانه رمضان استان کرمان به صورت جدی پیگیری می شود.
در استان کرمان مسئولان این استان معتقدند به جز مرغ، کمبودی دیگری در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز وجود ندارد و تدابیر لازم در این استان اندیشیده شده است؛ این گزارش با تیتر «فراوانی کالاها در آستانه رمضان کرمان/کمبود مرغ همچنان باقی است» در دسترس است.

آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

از آذربایجان غربی نیز خبر می رسد که بازار بر مدار آرامش است؛ ایرنای ارومیه در گزارشی در این خصوص نوشته است: بازار کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان همچون گوشت قرمز و مرغ، برنج، شکر و روغن در آذربایجان غربی در آستانه ماه مبارک رمضان با تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها و تامین کالاهای ضروری هم اکنون در آرامش بوده و این اقلام بسهولت در دسترس مردم قرار دارد.
به گزارش ایرنا در مدت زمان مشابه سال گذشته بازار گوشت مرغ و برنج در آذربایجان غربی دارای تلاطم و نوسان های بسیاری بود و به رغم اینکه این استان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت مرغ در کشور با بیش از ۷۶۵ واحد مرغداری مرغ مادر، تخم گذار و اجداد است، با کمبود گوشت مرغ در بازار و ازدحام شهروندان در مقابل فروشگاهها مواجه شد.
اما با نیم نگاهی به سطح شهرهای آذربایجان غربی امسال آرامش در بازار کالاهای اساسی وجود دارد که بیانگر توجه دولت مردمی به نیازهای معیشتی مردم و سفره آنان است؛ هرچند در این میان در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در چند فروشگاه و رصد قیمت برخی کالاهای اساسی مواردی به چشم می خورد که توجه به آنها می‌تواند در مدیریت بهینه تنظیم بازار در آستانه روز طبیعت و ماه مبارک رمضان مثمر ثمر باشد.
ادامه این گزارش را با تیتر «بازار کالاهای اساسی در آذربایجان‌غربی بر مدار آرامش» در سایت ایرنا بخوانید.

آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

در استان چهارمحال و بختیاری نیز متولیان بازار برای استقبال از ماه خدا تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ کرده‌اند و درصدد ساماندهی بازار کالاهای پرتقاضای مردم هستند. اداره کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی اصلی جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی و حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهابات بازار و سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان دستگاه متولی تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی تهمیدات ویژه‌ای برای تامین محصولات مورد نیاز مردم و نظارت بر توزیه آن‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان دیده اند. این دو نهاد با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان پس از پایان تعطیلات نورزی از اسفند با اجرای طرح های مختلف در درصدد ساماندهی بازار کالاها به خصوص کالاهای ضروری بوده اند.
به گفته مسئولان جهادکشاورزی استان در همه شهرستان‌ها تعدادی عامل فروش به پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی معرفی شده‌اند که توزیع گوشت و مرغ منجمد را به قیمت تعاونی انجام می‌دهند و مشکلی برای تامین گوشت مورد نیاز مردم وجود ندارد.
در خراسان رضوی نیز مسوولان می گویند که کمبودی در تامین کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان وجود ندارد اما دغدغه اصلی آنان کنترل قیمتها و تلاش برای عرضه کالا به قیمت مناسب به مردم است.
آنچه تنظیم بازار ماه رمضان را برای مسوولان حایز اهمیت می‌کند، تامین کالاهای اساسی مانند شکر، برنج، گوشت، حبوبات، روغن، قند و گندم است که هر یک از دستگاه های اجرایی با اتخاذ تدابیر ویژه تلاش کرده اند کمبودی در زمینه این اقلام برای ماه رمضان به وجود نیاید.
نشستهای کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در روزهای انتهای سال گذشته معطوف به تامین و تنظیم قیمت کالاهای اساسی هم برای نوروز و هم برای ماه رمضان بود و تمرکز نظارت بازرسان نیز بر دو موضوع مزبور قرار داشته است، لذا برنامه ریزی آنان برای این ایام ویژه تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
ادامه این گزارش را با تیتر «لزوم تداوم نظارت مسوولانه بر بازار خراسان رضوی/ رمضان پشت سر نوروز» اینجا بخوانید.

آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

این روزها با وجود افزایش تقاضا برای مصرف مایحتاج عمومی به مناسبت نوروز، آرامش و ثبات خوبی در بازار کالاهای اساسی قزوین حکمفرما شده که ناشی از نظارت مستمر بر واحدهای صنفی و همچنین ذخیره سازی و تامین کافی اقلام بوده و عرضه مستقیم این گونه محصولات نیز رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.
مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از بازار کالاهای اساسی در قزوین نشان می دهد، اقلام اساسی و پرمصرف شامل برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ به وفور در بازار موجود بوده و عرضه مستقیم این محصولات با نرخ تنظیم بازار نیز به تعدیل قیمت آنها و پیشگیری از رشد غیرمنطقی نرخ این قلم کالاها کمک کرده است.
در ادامه این گزارش که با تیتر «ثبات بازار کالاهای اساسی در قزوین و رضایت مردم از عرضه مستقیم اقلام» منتشر شده است، می خوانیم: همچنین در ایام پایانی امسال برخلاف سال گذشته که مرغ در فروشگاه های قزوین کم یاب شده بود، شهروندان شاهد وفور و فراوانی این محصول بودند و هیچ التهاب و صفی برای تهیه این قلم کالای اساسی مشاهده نشد.
ایرنای سمنان نیز در گزارش خود با تیتر «کالاهای ویژه ماه رمضان در سمنان، فراوان ولی با قیمت‌های متعدد» نوشته است: نظارت بر بازار کالاهای ضروری ماه مبارک رمضان، به ویژه در رسته خوراکی‌ها، از میانه نوروز با کنترل بازار و قیمت‌ها در برنامه نهادها و دستگاه های مرتبط در استان سمنان قرار دارد در این بین شهروندان از وفور کالاها رضایت دارند ولی چند قیمتی‌ بودن برخی اقلام همچنان برایشان محل سوال است.
بازار سمنان و مراکز خرید پس از گذشت یک هفته از سال جدید رونق گرفته است. اکنون  واحدهای صنفی بیشتری مشغول ارائه خدمات به مردم و مسافران به خصوص با توجه به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان هستند. نزدیکی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان جنب و جوش تهیه کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز را در بازار و مراکز خرید ایجاد کرده است.
آمادگی بازار مصرف در استان‌ها برای ضیافت ماه رمضان/ کالاهای اساسی مردم تامین است

 

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.