امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 37249
  پرینت تاریخ انتشار : 26 مارس 2022 - 13:12 | 14 بازدید
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس

محصول شرکت‌های دانش‌بنیان باید تجاری‌سازی شود

به گزارش همدان نوین، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس بر تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با هدف رشد تولید ملی تاکید کرد. فتح‌اله توسلی امروز در همدان با اشاره به اهمیت شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: سالهاست که رهبری بر دو مفهوم اساسی دانش و تولید تاکید دارند زیرا دانش زیربنای توسعه و […]

محصول شرکت‌های دانش‌بنیان باید تجاری‌سازی شود

به گزارش همدان نوین، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس بر تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با هدف رشد تولید ملی تاکید کرد.

فتح‌اله توسلی امروز در همدان با اشاره به اهمیت شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: سالهاست که رهبری بر دو مفهوم اساسی دانش و تولید تاکید دارند زیرا دانش زیربنای توسعه و سواد ملی است و تولید عامل اصلی رفع وابستگی و تقویت اقتصاد ملی.

وی با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش قابل حذف و تحریم نیست چون در فکر و ذهن جوانان وطن است گفت: در موضوع هسته‌ای دشمن نتوانست دانش هسته‌ای را از ما بگیرد پس دانشمندان هسته‌ای را ترور کرد غافل از اینکه دانش خیر جاری است و مهار شدنی نیست و اکنون نیز هزاران دانشمند تربیت شده است.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: این اقتصاد قوی‌بنیان و مستحکم است و در فشارها و تلاطم بین‌المللی کمترین آسیب را می‌بیند و از طرف دیگر زمینه اشتغال هزاران نفر در رشته‌های مختلف را فراهم می‌کند.

 وی تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را در رشد تولید ملی بسیار مؤثر دانست و افزود: در همین راستا در حوزه انتخابیه خود از این شرکت‌ها حمایت خواهیم کرد و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

توسلی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان فرصتی است که می‌توان از ظرفیت‌های موجود، بیشترین بهره‌وری را داشت که با  استفاده علمی از امکانات در تولید و بهره‌وری موفق بود.

وی گریزی به بیانات رهبری در خصوص اهمیت کشاورزی زد و اضافه کرد: کشاورزی یعنی «امنیت غذایی»  و قطع وابستگی که در همین راستا در  بهار و کبودراهنگ به عنوان منطقه‌ای کشاورزی، اصلاح بذر و آبیاری به‌خوبی انجام شود تا تولید را افزایش دهیم.

وی در پایان مهمترین کار مسئولان در تحقق شعار سال را  تلاش شبانه‌روزی و همت بلند با برنامه‌ریزی دقیق و علمی عنوان کرد و گفت: باید از تصمیمات جزیره‌ای اجتناب شود.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.