امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37162
  پرینت تاریخ انتشار : 13 مارس 2022 - 23:17 | 17 بازدید
فرمانده انتظامی استان همدان؛

افزایش ۸۲ درصدی شناسایی سایت‌های مجرمانه در همدان

به گزارش همدان نوین،فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در استان ۹ هزار و ۲۸۵ سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شده که ۸۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. سردار سلمان امیری یکشنبه ۲۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سالجاری یک میلیون و ۲۴۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های […]

افزایش ۸۲ درصدی شناسایی سایت‌های مجرمانه در همدان

به گزارش همدان نوین،فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در استان ۹ هزار و ۲۸۵ سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شده که ۸۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سردار سلمان امیری یکشنبه ۲۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سالجاری یک میلیون و ۲۴۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  برقرار شده است، افزود: ۴۸ درصد از تماس‌ها منجر به انجام عملیات و ۵۲ درصد نیز برای دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۲۹۲ طرح عملیاتی در سال ۱۴۰۰ در استان اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین پلیس پیشگیری اقدام به آموزش، ساماندهی و به کارگیری هزار و ۵۲ سرایدار، هزار و ۶ نگهبان محله، ۳۰۱ پلیس افتخاری و ۱۳۰ پارکبان کرده است.

به گفته امیری، پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در سالجاری در راستای برخورد با فرار مالیاتی و زمین خواری و ‌ موارد دیگر ۱۲۵ میلیارد تومان پرونده تشکیل داده و در حوزه برخورد با کالای قاچاق نیز یک هزار و ۲۲۰ عملیات اجرایی کرده است.

وی نتیجه این عملیات‌ها را دستگیری یک هزار و ۵۲۰ قاچاقچی کالا و ارز، کشف ۳۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق دانست و افزود: همچنین تشکیل یک هزار و ۴۸۷ پرونده برای قاچاقچیان به ارزش ۶۷۰ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: پلیس آگاهی استان امسال ۵۲ باند سرقت را منهدم و یک هزار و ۱۹۰ سارق را دستگیر کرده که دستگیری سارقان ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به اقدامات پلیس فتا اشاره کرد و افزود: در استان ۹ هزار و ۲۸۵ سایت مجرمانه توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شده که ۸۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

امیری با بیان اینکه یک هزار و ۸۴۱ پرونده نیز در این رابطه تشکیل و ۶۹ مجرم اینترنتی نیز دستگیر شدند، افزود: کلاهبرداری اینترنتی با ۴۰ درصد بیشترین میزان پرونده‌های پلیس فتا را به خود اختصاص داده و برداشت غیرمجاز با ۱۲، مزاحمت اینترنتی با ۹ درصد و هتک حیثیت افراد با پنج درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۷۷ برگ جریمه برای خودروهای متخلف استان در سالجاری صادر شد که یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۰۴ فقره برگ جریمه از سوی عوامل پلیس راه و ۸۹۱ هزار و ۱۷۳ فقره توسط عوامل پلیس راهور برای خودروهای متخلف صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۷۸ هزار برگ جریمه برای خودروهای حادثه ساز بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی و اعمال قانون خودروهای متخلف ۵۹ هزار دستگاه خودرو جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۲۵ هزار خودرو ۵۰۰ هزار تومانی و ۵۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز جریمه یک میلیون تومانی شدند.

امیری عمده تخلف‌های حادثه ساز را سرعت و سبقت غیر مجاز و نقص سیستم روشنایی دانست و گفت: ۸۲ درصد سوانح جاده‌ای استان همدان در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد چرا که هیچگونه پایانه و مجتمع خدماتی بین راهی در این فاصله برای استراحت رانندگان وجود ندارد.

به گفته وی آمار متوفیان سوانح رانندگی در بخش برون شهری هفت درصد و درون شهری پنج درصد افزایش داشته و امسال آمار متوفیان به ۲۷۴ نفر رسیده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان بیان کرد: از این به بعد زمینه ارتباط پیامکی افراد کر و لال با مرکز فوریت‌های پلیسی فراهم شده و این افراد نیز می‌توانند از این طریق با پلیس در ارتباط باشند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.