امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 35575
  پرینت تاریخ انتشار : 29 ژانویه 2022 - 16:03 | 23 بازدید
مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی

ارزیابی مدیران غرب کشور در همدان توسط جهاددانشگاهی

به گزارش همدان نوین،‍ مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی از ارزیابی مدیران غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷تا کنون بیش از هفت هزار نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی در کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی، مورد ارزیابی قرار گرفتند. سید رفیع موسوی  پیرامون […]

ارزیابی مدیران غرب کشور در همدان توسط جهاددانشگاهی

به گزارش همدان نوین،‍ مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی از ارزیابی مدیران غرب کشور در همدان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷تا کنون بیش از هفت هزار نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی در کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سید رفیع موسوی  پیرامون برنامه ارزیابی مدیران در جهاددانشگاهی استان همدان، اظهار کرد: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور است که با حضور ارزیابان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت جهاددانشگاهی به ارزیابی مدیران غرب کشور در استان همدان، پرداخته است.

موسوی با بیان اینکه یکی از ابزارها که در شناخت شایستگی افراد کاربرد فراوانی دارد، کانون ارزیابی است که فرآیند کانون ارزیابی، عمری بیشتر از پنجاه سال در دنیا دارد، تصریح کرد: کانون ارزیابی شامل مشارکت در تمرین و شبیه‏سازی چندگانه است و با مشاهده و ارزیابی عملکرد افراد در مقابل کارهای از پیش تعیین شده به‌وسیله یک تیم ارزیابی آموزش دیده در راه توسعه منابع انسانی گام برمی‏دارد. کانون ارزیابی یک محل نیست، بلکه یک رویداد است و خصیصه اصلی آن، فرایند سنجش چندگانه و چندجانبه کارکنان است.

وی ادامه داد: کانون ارزیابی، اغلب هسته اصلی سیستم انتخاب مبتنی بر شایستگی است زیرا کانون ارزیابی طیف وسیعی از تکنیک‌های ارزیابی را برای سنجش آخرین سطح از شایستگی‌ها ترکیب می‌کند. شایستگی ویژگی اساسی یک فرد است که به عملکرد برتر در شغل منجر می‌شود و روش‌های رفتار کردن و فکر کردن در موقعیت‌های خاص را نشان می‌دهد.

مدیرکانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی با بیان اینکه کانون‌‏های ارزیابی به منظور تحقق اهداف متعددی به کار می‏روند، توضیح داد: استفاده از شبیه ‏سازی‌ها و تمرین‌های چندگانه، قابلیت پیش‌‏بینی بالایی را برای کانون‌های ارزیابی ایجاد می‌‏کند و مهمترین دلایل استفاده از کانون‌های ارزیابی؛ جذب، انتصاب، حفظ و توسعه کارکنان است. سازمان‌های موفق مدیران پایه، میانی و ارشد و حتی کارشناسان خود را با توجه به بازخور کانون ارزیابی به کار می‏‌گیرند.

موسوی خاطرنشان کرد: با اجرای مناسب کانون‌‏های ارزیابی بر اساس مدل شایستگی‌‏های خاص سازمان می‏‌توان به اهدافی مانند اطمینان از شایستگی افراد در پست‌‏های کلیدی سازمان پی‌برد وکشف استعدادها و برنامه‌های جانشینی و ایجاد و تعمیق فضای رشد و یادگیری برای اعضای سازمان، اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود ارتباط مستقیم بین شایستگی مدیران و آینده و توسعه سازمان‌ها، گفت: این به معنی این است که اگر در سازمانی، مدیران با شایستگی‌ها و توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالاتری به کار گرفته شود، توسعه سازمان در حوزه‌های مختلف اتفاق خواهد افتاد و می شود از آن به عنوان یکی از مزایای شناسایی شایستگی‌ها وتوانمندی های افراد در کانون ارزیابی یاد کرد.

مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی در رابطه با کانون ارزیابی جهاددانشگاهی، مطرح کرد: کانون‌های ارزیابی در بسیاری از کشورهای پیشرفته وجود دارد و در کشور ما نیز از دهه ۸۰ مورد استفاده قرار گرفت که جهاددانشگاهی در این زمینه پیشرو بوده است.

موسوی ادامه داد: در ابتدا استفاده از کانون های ارزیابی به منظور جانشین پروری در کشور بود زیرا در آن سال‌ها متوسط عمر مدیران در سازمان ها بالا رفته و این موضوع باعث کاهش چابکی و انعطاف‌پذیری در سازمان‌ها شده بود بنابراین تعدادی از شرکت‌های بزرگ از کانون‌های ارزیابی برای ارزیابی شایستگی‌های کارشناسان و مدیران رده پایین‌تر برای تصدی رده شغلی بالاتر استفاده کردند اما در دهه جاری، جهاددانشگاهی با استفاده از تجربیات علمی و عملی و تجربیات علمی و پژوهشی در مراکز ملی و بین‌المللی که صورت گرفته بود، طرحی را با عنوان “طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی کشور” به معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور سابق در سال ۱۳۹۴ ارائه کرد و مورد پذیرش قرار گرفت. این طرح تا اواخر سال ۱۳۹۵ انجام و به پایان رسید و توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح برتر و برگزیده شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از نتایج این طرح پژوهشی، دستورالعمل و بخشنامه‌ای را سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه وتدوین و در چهار بهمن ۱۳۹۶ به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرایی و عملیاتی نمودن طرح ارزیابی مدیران در دستگاه های دولتی ابلاغ کرد که هر فردی از تاریخ یک فروردین ۱۳۹۷ می خواهد ارتقاء، ترفیع و انتصاب در سطوح مدیریتی مختلف پیدا کند، باید از این روند و فرایند کانون ارزیابی و توسعه شایستگی عبور کرده باشد تا بتواند در آن پست و مسئولیت، بر اساس شایستگی، قابلیت و توانمندی، راهبری و مدیریت کند و در این مدت، دستگاه‌های اجرایی بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان به استفاده از این روش برای ارزیابی مدیران اقدام کرده و در حال توسعه نیز می باشد.

مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در راستای انجام این طرح، کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی، از ابتدای سال ۱۳۹۷تا کنون بیش از هفت هزار نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.