امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 35374
  پرینت تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2022 - 11:13 | 2 بازدید
بسته خبری پلیس؛

پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس تا کشف احتکار

به گزارش همدان نوین، پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس ملایر و کشف شکر احتکار شده در این شهرستان بخشی از فعالیت‌های مهم پلیس همدان طی هفته اخیر بوده است. به نقل از پایگاه خبری پلیس، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فامنین، پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس ملایر و کشف شکر […]

پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس تا کشف احتکار

به گزارش همدان نوین، پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس ملایر و کشف شکر احتکار شده در این شهرستان بخشی از فعالیت‌های مهم پلیس همدان طی هفته اخیر بوده است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فامنین، پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس ملایر و کشف شکر احتکارشده در این شهرستان بخشی از فعالیت‌های پلیس همدان طی یک هفته اخیر بوده است.

*پایان اختلاف چندین ساله با وساطت پلیس ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از پایان اختلافات چند ساله بین دو طایفه با وساطت پلیس و ریش‌سفیدان در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در پی اختلافات خانوادگی منجر به درگیری‌های دسته جمعی چند ساله بین دو طایفه در ملایر و تشکیل پرونده های قضائی متعدد، حسب وظیفه و بر اساس آموزه‌های دینی ما که صلح، بخشش و رضایت از مسائلی است که در اسلام مورد تاکید جدی قرار گرفته است، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

احمد ساکی افزود: برای جلوگیری از هرگونه تنش و نزاع‌های بعدی، انتظامی شهرستان پس از برگزاری چند جلسه و همچنین دعوت از بزرگان و ریش سفیدان، معتمدان و متنفذین ضمن دعوت طرفین به خویشتن داری، به این اختلاف کهنه با وساطتت همه بزرگان پایان داده شد.

وی بیان داشت: معتمدان و ریش سفیدان، سفیران صلح و سازش در بین مردم هستند و پلیس برای پیشگیری از جرایم نیازمند استفاده از این ظرفیت عظیم است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ادامه داد: میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می‌طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات، از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همدلی با یکدیگر حفظ کنند.

ساکی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه مردم و رسانه ها بتوانیم گام‌های بیشتری در راستای فرهنگ سازی و  ارج نهادن به سنت‌های دینی و گسترش فضای صلح و سازش برداریم و توصیه موکد پلیس به عنوان خدمتگزار به همه مردم، مسئولان و متنفذین و ریش‌سفیدان این است که در بحث اختلافات و کدورت‌ها و مواردی این چنین، ورود پیدا کنند و سنت‌های دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم.

*اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فامنین

فرمانده انتظامی شهرستان فامنین از دستگیری ۱۹ متهم در تداوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان خبر داد.

علی‌حسن حیدری در تشریح این خبر اظهار داشت: با مشارکت یگان‌های انتظامی شهرستان فامنین، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در طول یک هفته در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح، دو فقره سرقت اماکن خصوصی، یک فقره سرقت داخل اتومبیل ، ۱۸۶ راس احشام (گوسفند)، ۱۰ تن چوب فاقد مجوز، چهار تن مرغ کشتار فاقد مجوز، ۴ هزار مرغ زنده فاقد مجوز و مقداری انواع مواد مخدر کشف شد.

 حیدری در ادامه گفت: در این طرح، یک سارق اماکن خصوصی، یک سارق محتویات داخل خودرو، دو خرده فروش مواد مخدر و معتاد و ۹ نفر در خصوص قاچاق کالا دستگیر شدند.

وی با بیان این که متهمان به مرجع قضائی معرفی شده اند، گفت: در این مدت، ۱۷ دستگاه انواع وسایل نقیله متخلف نیز توقیف شدند.

*کشف شکر احتکار شده در ملایر 

جانشین انتظامی استان همدان از کشف ۶ تن شکر احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در راستای شناسایی انبارهای احتکار کالا و مواد غذایی و  افراد فرصت‌طلبی که مبادرت به نگهداری اقلام  مورد نیاز مردم می کنند، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر با انجام کار اطلاعاتی دقیق از نگهداری مقادیر زیادی شکر احتکار شده توسط فردی در یک انبار در یکی از محلات حاشیه این شهر مطلع شدند.

رضا زارعی افزود: با همکاری کارشناسان ادارات صمت و جهاد کشاورزی شهرستان در بازرسی از این انبار ، ۶۰ تن شکر احتکاری که ارزش آن توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.